Oproep aan electronica experts!!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Wie kan mij helpen. Ik heb in mijn megane geen olietemp metertje. Aangezien ik die wel in de cliootjes gehad heb wil ik dit ook in de megane, tis nogal een belangrijk metertje, vind ik. Nu zijn er een aantal opties:
1)gewoon een oliepeilstok kopen die als temp. opname dient. Een esquiss metetje in het dash proppen.
2)peilstok kopen en zelf iets met een lc display maken.

Ad1: heb geen plek om rond metertje in te bouwen
Ad2: lc display hoeft niet groot te zijn en kan ik zo ergens wegstoppen.

Conclusie:
Ik wil graag vooroptie 2 gaan maar mijn kennis van electronica is niet al te groot. Wat heb ik allemaal nodig????

1)die peilstok, is de beste optie omdat ik anders een sensor in het blok moet gaan hangen en das nie zo prettig.
2)lc display
3)en toen?? wat nog meer??? Wie helpt me??

Thanx alvast!
Dirk (CRX)

plekje zoeken op je dashboard voor je metertje, beslissen of je een verlicht LC display wilt hebben, zo ja, wil je dan alleen verlichting samen met je dashboard verlichting (dan moet je die draden weer gaan aftappen bij het zekeringblok).
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Anonymous

Ok, nu dan ff een domme vraag. Die peilstok is voldoende om het signaal door te geven?? Maw ik ga naar de electr boer en vraag om een lc displaytje, leifst een verlichte en that's it? Er is geen verschil? Ik hoef niet specifiek naar een temp lc te vragen?
robert

kijk maar es bij:

http://www.conrad.nl

als je zon ronde lcd-houder te groot vindt, sloop je het displaytje er toch gewoon uit.
Anonymous

Had de conrad gids er al bij gepakt. Zag ze staan. VBRoeg me af of ik het heelhuids uit elkaar zou kunnen slopen. Wellicht. Probeer eerst wel een oude analoge.
robert

je moet wel de combinatie vant displaytje en het bijbehorende sensortje bij elkaar houden.
Anonymous

Hmmm, die dingetjes zijn 45 euro. Zo'n displaytje is 5 euro ofzo. Wat heb ik allemaal nodig verdeR?
robert

de slimmigheid ertussen natuurlijk.
En das lastig. Want een lcd display doet helemaal nix. Als je een wat duurdere hebt is het een voltmeter, das nog steeds geen temp meter.

je kan eens proberen om bij een electronika winkel een dhz kitje te kopen. Je hebt allerlei hobby kitjes die je zelf in elkaar moet solderen. Vast ook wel een temp meter.
Anonymous

Ok, hebben we morgen wat te doen...

Thnx!
Plaats reactie