Schoonmaken onder de kap

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Chrisv

Ik wil binnenkort even zover wat ik kan schoonmaken onder de kap schoon gaan maken.
her en der liggen ook wat blaadjes van bomen.

Kan ik met een luchtcompressor alles gewoon uitblazen?

Dat spul wat tegen de motorkap aanzit, dat zwarte (geluid/hitte dempend??? materiaal) waar dient dit einenlijk voor?

ik las hier namelijk al iets over ergens...

Laatst rook ik ook een brandluchtje, beetje plastic/rubber achtig. ik meteen gestopt, maar kon niets ontdekken. Dus denk dat dat spul ergens een beetje is gaan schroeien. Dit denk ik omdat dat in een ander topic ook al ter sprake kwam.

Dus? dit spul verwijderen? Kan dit kwaad?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Anonymous

ik had dat spul ook zitten in mijn vijf. gelijk eruit gesloopt die troep, ik snap niet waarvoor het dient en volgens mij koelt ie ook beter zonder.
Maus

Het dempt voornamelijk het motorgeluid en misschien dat het ook nog wel wat warmte tegenhoudt.
RickGT TURBO
Contacteer:

Als je niet perse een hele stille motor wilt dan zou ik het verwijderen.

Het brand namelijk heel erg goed dat materiaal zodra het ontvlamt is. Verder zit het er dik in dat wat je geroken hebt je hitte schild was.

Probeer dat vooral niet in te ademen. Want het is dus asbest.

Je hitte schild gloeid dus gewoon weg als het eenmaal ontbrand is.
Enige manier om het dan te stoppen is met water druppels voorzichtig het schild te bevochtigen...

Geen water slang opzetten want van een hete turbo heel snel naar water koude gaan betekend een gebroken turbo.... Letterlijk...
Drive it like you stole it
Chrisv

Ok, dan ga ik dat dus ook ff verwijderen... Het hardere geluid vind ik niet zo erg :).

Hitteschild wat gloeit...
Ik neem toch aan dat een hitteschild niet mag gloeien eigenlijk? toch?
some people are alive only because it's illegal to kill them
martijn.p
Contacteer:

Asbest ?!?!!? Weet je dat zeker ? Is het niet samengeperst glasvezel ? Asbest is volgens mij trouwens niet brandbaar.
RickGT TURBO
Contacteer:

Volgens mij is het een combinatie met glasvezel. Maar er zit zeker asbest in.
En inderdaad het brand niet. Maar als het eenmaal aan het gloeien is dan blijft hij door gloeien. Zo ben ik zelf twee hitte schilden kwijt geraakt.
Nu heb ik een kunstof hitte schild van bbperformance.
Drive it like you stole it
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

brandlucht is HOOGSTWAARSCHIJNLIJK juist die bende die tegen de binnenkant van je motorkap zit.

Dit werkt hittewerend en geluidsdempend.

Ik heb t laatst ook weggehaald.
Je hoort je motor iets beter. (lekker zuigen en blazen! Mn turbo hoor ik nu ook iets lekkerder fluiten.)
En je motorkap word iets warmer.(scheelt best wel bij mij!)
Maar dat word NIET ZO warm dat t kwaad kan.

Bovendien is die shit dus best brandbaar!! :(
Wat ik niet zo goed snap eigenlijk.
Ik bedoel, je gaat toch geen brandbare shit gebruiken om je motorkap mee te bekleden?!?!?!!?! :evil:

Volgens mij WAS het dus ook NIET brandbaar in den beginne...
Misschien zuigt t gewoon erg veel brandbare gassen/dampen/vloeistoffen op en word t op den duur dus WEL brandbaar??

annyhoe....bij mij begon t ook al te schroeien en rook ik ook een vreselijke brandlucht!
Maar ik had ook al een aantal flinke schroeiplekken op die "deken" zitten.... :evil: :( :evil:

Hitteschild zit idd ASBEST in!
en waarschijnlijk nog wat andere laagjes.

maaar de andere vraag.....

HOE MAKEN JULLIE DE ONDERDELEN ONDER DE KAP SCHOON?!?!?!?!?!!?

mazzl.
clio_rally
Contacteer:

Het ligt een beetje aan de staat van de wagen. Als je denk dat alles goed zit kun je makkelijk lekker de slang met zeep erop zetten. Dit doe ik bij de delta ook elk jaar een keertje. Wel zorgen dat de turbo afgekoeld is, maar verder geen probleem. Het is best goed om alles onder de motorkap af en toe een beetje vetvrij te maken. Al dat smeer dat overal zit is meestal niet goed voor al je leidingen etc... Ik vond het eerst ook wat maf, maar doe het nu op aanraden van andere deltisten elk jaar. Je hebt ook meteen minder last van die heerlijk baklucht van al die restjes olie enzo...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
martijn.p
Contacteer:

RickGT TURBO schreef:Volgens mij is het een combinatie met glasvezel. Maar er zit zeker asbest in.
En inderdaad het brand niet. Maar als het eenmaal aan het gloeien is dan blijft hij door gloeien. Zo ben ik zelf twee hitte schilden kwijt geraakt.
Nu heb ik een kunstof hitte schild van bbperformance.
Klinkt ook niet echt gezond dus.
Ik heb zelf inmiddels zo'n phaze 1 hitteschild (van staal) lijkt ook te werken.
Plaats reactie