[clio Williams] Moet ik dit doen?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Ik heb net even over marktplaats gelopen en kwam deze Williams (--Williams-- ) tegen. Nu weet ik niet of ik dit moet doen. Hij is wel uit 1996 (zie autotelegraaf.nl) en heeft maar weinig gelopen. Ook is ie onderhouden en heeft ie altijd binnen gestaan.

Wat denken jullie, is dit wat? Het nadeel van een Williams is het hogere benzine verbruik (is dat veel hoger?) en de hogere aanschafprijs. Is dit het wel waard? Waar ik ook mee zit, wat moet ik doen als het blok echt kapot gaat? Of de bak? De auto's komen niet echt veel voor dus onderhoud en materiaal is erg duur volgens mij. Wat zijn jullie meningen?

Ik wil eventueel wel gaan kijken maar ik moet wel eerst weten wat jullie ervan vinden...
Patrick L.

Die heeft al eens eerder in een topic gestaan geloof ik, brute wagen :p
Het zijn niet de makkelijkste auto`s om aan te werken, maar daar krijg je ervaring in :D , vrij weinig ruimte in de motorruimte.Als hij rekeningen ter inzage heeft kun je al een indruk krijgen wat er aan gebeurd is.KM-stand val mee, maar denk dat de distributieriem binnenkort vervangen moet worden, dacht bij zo`n 80d km.
Anonymous

Geloof dat deze auto een goed beoordeling kreeg. Ziet er netjes uit. om stukken hoef je je niet echt druk te maken. Blokjes gaan zo rium 2 ton mee. Zelfde geldt voor de bak. Als de km-stand klopt heb je het voor het grootste gedeelte zelf in de hand. 96-er = laatste lichting. Als ie nog te koop staat, dan krijg je er nog wel wat vanaf.
-Ray-
Contacteer:

dies echt bruut....

ik zou zeggen ga gewoon eens kijken, wees eerlijk tegen jezelf en objectief. anders koop je mijne voor dat geld en neem ik die willie wel. ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Anonymous

Nou, hij is dus nog te koop. Ze (het is een zij :)), wil er 9000 voor hebben. Lager gaat ze niet. Is dit een goed bedrag? Hier onder staat het mailtje wat ik van haar kreeg:

---
Hallo,
Het is een echte orginele nederlandse auto.
Hij staat op het moment op bijna 72.000.
Heeft ook alle beurten gekregen en heb daar alle facturen bij.Dealer onderhouden.
Alle boekjes zijn aanwezig.
Hij heeft totaal geen gebreken,is gewoon een keiharde auto.
Qua opties zijn er de volgende:
ABS durf ik niet met zekerheid te zeggen,wel stuurbekrachtiging,17 inch velgen en de 15 inch velgen heb ik ook nog.Er zit een devil uitlaat op.Er zitten 2 vijfpuntgordels in die achteraan bevestigd zitten.Een complete instalatie in met een speciale hoedeplank vanwege de zware boxen,de orginele plank heb ik dus ook nog hoor.Alleen gaat mijn radio eruit,de rest blijft zitten.Van voor liggen er ook nog traanplaten in.Hij is gewoon in perfecte staat.Hij komt dan ook alleen met mooi weer naar buiten want rij zelf met de bus van de zaak.Het is mijn trots hoor en ben er ook heel zuinig op. Nou ik hoop je genoeg te hebben geinformeerd oke .Groetjes Mariette.
---

Op zich is het wel een lekker bakkie, alleen ben ik dus bang als er iets kapot gaat en dat dat dus een hele hoop gaat kosten (moeilijk onderdelen aan te komen). Ik wil van de week gaan kijken maar weet nog niet of ik het eventueel moet doen. Pleazze help! Ik vind 9000 euro nog echt wel veel (ook al zou hij het waard zijn).
MyZ

Er kan altijd wat kapot gaan, of het nu een williams is of een porsche. En met die onderdelen valt het nog wel mee, veel daarvan zijn hetzelfde als van een 1.8 16v. Maar goed als je nooit geen kosten aan een auto wil hebben moet je een fiets kopen. Elke auto kost geld.
Anonymous

Tja, je moet er wat voor over hebben.
Alles waar V6 of 16V op staat, kost gewoon meer.

Zolang 'ie netjes is warm gereden en op tijd nieuwe olie en z'n beurtjes krijgt, dan issie wel het geld waard.

Die 17" velgen kosten ook wat en je krijgt er de originele 15" er bij.
Anonymous

MyZ schreef:Er kan altijd wat kapot gaan, of het nu een williams is of een porsche. En met die onderdelen valt het nog wel mee, veel daarvan zijn hetzelfde als van een 1.8 16v. Maar goed als je nooit geen kosten aan een auto wil hebben moet je een fiets kopen. Elke auto kost geld.
Klopt, en dat ben ik ook met je eens. Ik was alleen bang dat de Williams zo verschillend zou zijn dat ik speciale Williams onderdelen nodig zou hebben. Ik wist niet dat veel hetzelfde zou zijn. Dat weet ik nu dus wel.

En aangezien ik elke dag 110km (2x55km) moet rijden om naar mijn werk te komen, lijkt fietsen niet zo handig :)
My_Key

Als je dat teveel vind, kun je natuurlijk ook naar een 1800 16v kijken, zijn ook snel en kosten een stuk minder, heb je nog geld over voor eventuele later kosten
dus......zodoende
Anonymous

Dus jullie denken dat ik maar eens moet gaan kijken en dat het wel degelijke auto's zijn? Wat is het benzine verbruik eigenlijk van een Williams als je veel snelweg rijdt?

PS: Ik las ergens hierboven (Patrick L.) dat de distributieriem vervangen moest worden. Wat kost dat voor een Williams/Clio 16v? En is het vrij makkelijk zelf te doen?
Anonymous

My_Key schreef:Als je dat teveel vind, kun je natuurlijk ook naar een 1800 16v kijken, zijn ook snel en kosten een stuk minder, heb je nog geld over voor eventuele later kosten
Daar zat ik dus ook aan te denken. Gewoon een iets oudere 16v nemen en het geld wat ik over heb gebruiken voor eventuele kosten. De Williams is maar 0.2 sec sneller dan de 16v (volgens autoweek).

Een tweedehand 16v met een leeftijd van rond de 1994 kost iets van 5000 euro. Dat is bijna de helft van de Williams. Damn, moeilijke keus........ (luxe probleem :))
*Stephan_RSI*

Ice schreef:
My_Key schreef:Als je dat teveel vind, kun je natuurlijk ook naar een 1800 16v kijken, zijn ook snel en kosten een stuk minder, heb je nog geld over voor eventuele later kosten
Daar zat ik dus ook aan te denken. Gewoon een iets oudere 16v nemen en het geld wat ik over heb gebruiken voor eventuele kosten. De Williams is maar 0.2 sec sneller dan de 16v (volgens autoweek).

Een tweedehand 16v met een leeftijd van rond de 1994 kost iets van 5000 euro. Dat is bijna de helft van de Williams. Damn, moeilijke keus........ (luxe probleem :))
Ja maar een williams blijft natuurlijk iets speciaals :D
Anonymous

Motorisch is de williams stuk sterker dan de 1800. Ook de bak is stukken sterker. Denk dat 80% van de onderdelen hetzelfde is als de 1800. Ga gewoon voor de williams. Ze zijn waardevaster dan de 1800's en sterker. Bovendien ziet deze er ook zeer goed uit.
Anonymous

Ik weet niet waar je woont, ik zou best mee willen gaan kijken indien nodig.
Anonymous

Zeeuw schreef:Ik weet niet waar je woont, ik zou best mee willen gaan kijken indien nodig.
Ik woon in Breda. Bedankt voor het aanbod. Iemand wil al mee komen kijken en ik weet niet of totaal 3 man teveel zou zijn. Op zich zou ik het wel willen omdat 9000 euro veel geld is en ik gewoon zeker een goede auto moet hebben daarvoor. Hoe meer zielen, hoe groter de kans dat de auto goed is. Toch?

PS: Pas a.s. maandagavond weet ik of ik ga kijken of niet.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 6 jul 2002 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Kijk maar joh, woon zelf in roosendaal.
Anonymous

Zeeuw schreef:Kijk maar joh, woon zelf in roosendaal.
Dat is niet echt ver weg. Ik zou het wel cool vinden. Als die andere jongen, en de mensen waar ik ga kijken, er geen problemen mee hebben, dan zou ik het wel ok vinden.

Maar zoals ik hierboven al zei, a.s. maandagavond pas weet ik of ik ga kijken of niet.
Robert dB.

Ice schreef:Dus jullie denken dat ik maar eens moet gaan kijken en dat het wel degelijke auto's zijn? Wat is het benzine verbruik eigenlijk van een Williams als je veel snelweg rijdt?

PS: Ik las ergens hierboven (Patrick L.) dat de distributieriem vervangen moest worden. Wat kost dat voor een Williams/Clio 16v? En is het vrij makkelijk zelf te doen?
Je moet zeker gaan kijken!! 'Als' me huidige Willi in slechte staat zou zijn dan was is zeker voor deze gegaan. Prijs lijkt me juist, ga er gewoon van uit dat een Willi toch een stuk duurder is dan een 1.8 16v (en hij's het waard :) )

Benzine verbruik valt erg mee. Ik heb heb gechipt en dan nog valt het gebruik erg mee, maar alles hangt natuurlijk af van je rechtervoet.

Laat ons ff weten wat je er van dichtbij van vond, ok.
Anonymous

Robert dB. schreef: Je moet zeker gaan kijken!! 'Als' me huidige Willi in slechte staat zou zijn dan was is zeker voor deze gegaan. Prijs lijkt me juist, ga er gewoon van uit dat een Willi toch een stuk duurder is dan een 1.8 16v (en hij's het waard :) )

Benzine verbruik valt erg mee. Ik heb heb gechipt en dan nog valt het gebruik erg mee, maar alles hangt natuurlijk af van je rechtervoet.

Laat ons ff weten wat je er van dichtbij van vond, ok.
ALS ik ga kijken, dan laat ik het zeker weten hoe hij van dichtbij was. Maar ik weet het nog niet zeker omdat ik 9000 euro veel geld vind (ook al is het een goede prijs voor deze).
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ice schreef:
En aangezien ik elke dag 110km (2x55km) moet rijden om naar mijn werk te komen, lijkt fietsen niet zo handig :)
Kun je dan niet beter een diesel nemen?
Anonymous

Rene (Mr. TX) schreef:
Ice schreef:
Kun je dan niet beter een diesel nemen?
In principe wel. Alleen zit er een nadeel aan:
1) Ze zijn niet snel. Aangezien ik een snelle auto wil hebben wordt dit een probleem. Een moderne diesel kan wel snel zijn, maar die zijn echt niet te betalen (van mijn budget)

Dus daarom moet het een auto worden die snel is, maar ook relatief zuinig (> 1:10). Ik rijd dus heel veel snelweg km, dus dan moet dat wel te halen zijn.
Jasper16v

waarom moet ie perse zo snel zijn ?
als je veel snelweg rijd...met een "normale" auto kun je ook easy 170 rijden en in 10 secs optrekken
of ben je van plan om constant snel op te trekken en steeds 200 te gaan rijden !?

aan de ene kant wil je snel rijden en zuinig rijden, gaat niet echt samen lijkt me
kun je beter een auto kopen die iets minder hard gaat maar wel zuiniger is
en dan een snel karretje ernaast (clio/gtt) voor de pure fun (en dat is het :) )

ik persoonlijk zou het zonde vinden om bijv. die willy te kopen en dan iedere dag 110 km rijden
maar is mijn mening :)
superdave
Contacteer:

He nog een dorpsgenoot :)
Anonymous

superdave schreef:
He nog een dorpsgenoot :)
Dorp?? Ik woon in een stad. Je hebt de metro en de tram toch zeker weleens gezien? Dat heb je in een dorp niet.
Anonymous

Jasper clio 16v schreef:waarom moet ie perse zo snel zijn ?
als je veel snelweg rijd...met een "normale" auto kun je ook easy 170 rijden en in 10 secs optrekken
of ben je van plan om constant snel op te trekken en steeds 200 te gaan rijden !?

aan de ene kant wil je snel rijden en zuinig rijden, gaat niet echt samen lijkt me
en dan een snel karretje ernaast (clio/gtt) voor de pure fun (en dat is het :) )

ik persoonlijk zou het zonde vinden om bijv. die willy te kopen en dan iedere dag 110 km rijden
Dan ken je me niet. Ik heb nu een Leon 20v. Deze is 10 sec naar de 100. Dat is niks. Peanuts. Ik heb een swift GTi gehad en dat was 8.3 sec. Nu wil ik daar gewoon onder zitten. Ik hoef niet snel te rijden (niet harder dan 140/150). Maar ik wil wel, als het moet, lekker op kunnen trekken. Ik hou van het idee, dat ik een kans maak als ik stoplicht sprintjes ga doen.

Zuinig rijden gaat zeker wel (relatief), ook wel een snelle auto (zelf ervaring). Maar dan alleen als je ook veel snelweg rijdt. 1:10 vind ik zuinig genoeg. Liefst iets hoger, maar ik reken op 1:10.

Dus da's de reden waarom ik een snelle auto wil hebben. Lekker kunnen accelereren (als het moet). Top is dus voor mij niet belangrijk.
SandeR16v

Waarom koop je dan niet weer een Suzuki Swift GTi.

Dan heb je een goedkoop, relatief snel bakkie.

Maar omdat je hier op renault forum zit, is die Clio Williams idd wel een coole keuze.

Als je dat te duur vind worden achteraf, of nu, kun je beter een normale 16v kopen, dus toch wel iets goedkoper al met al (verzekering?, wegenbelasting,aanschaf,verbruik)

GL
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

110 km per dag dat is p.w. (5 dagen) 550 km. en per jaar 28.600 km. en dan mag ie dus in het weekend nog niet weg. met een diesel ben je dus stukke goedkoper uit. Je auto moet dus +/- 3 beurtjes per jaar hebben. als er niks tussendoor kapot gaat. en een willi die -/+ 28.600 in een jaar loopt toch wel zonde. maar ja je moet het zelf weten
Anonymous

Johan de clio man schreef:110 km per dag dat is p.w. (5 dagen) 550 km. en per jaar 28.600 km. en dan mag ie dus in het weekend nog niet weg. met een diesel ben je dus stukke goedkoper uit. Je auto moet dus +/- 3 beurtjes per jaar hebben. als er niks tussendoor kapot gaat. en een willi die -/+ 28.600 in een jaar loopt toch wel zonde. maar ja je moet het zelf weten
Ja, ik weet het. Een diesel is goedkoper. Maar ja, dan is de lol van het autorijden er wel af. Ik ben echt een auto freak en zeker van snelle auto's. Waarom is het zonde dan de Willy +/- 32.000 km moet rijden? Dan lijden ze het minst hoor (elke auto). En als ik dan af en toe lekker wil doortrekken, dan kan dat. Sprintjes trekken kan dan ook.

Zoals ik al eens eerder heb gezegd, ik weet nog niet wat ik moet/wil doen. Daarom heb ik juist jullie hulp nodig :) Ik waardeer ook jullie antwoorden hoor, maar een ding is zeker. Ik wil geen diesel en geen langzame auto (>8.5 sec).
Jeroen V
Contacteer:

Ice schreef:
Jasper clio 16v schreef:waarom moet ie perse zo snel zijn ?

Dan ken je me niet. Ik heb nu een Leon 20v. Deze is 10 sec naar de 100. Dat is niks. Peanuts. Ik heb een swift GTi gehad en dat was 8.3 sec. Nu wil ik daar gewoon onder zitten. Ik hoef niet snel te rijden (niet harder dan 140/150). Maar ik wil wel, als het moet, lekker op kunnen trekken. Ik hou van het idee, dat ik een kans maak als ik stoplicht sprintjes ga doen.

Zuinig rijden gaat zeker wel (relatief), ook wel een snelle auto (zelf ervaring). Maar dan alleen als je ook veel snelweg rijdt. 1:10 vind ik zuinig genoeg. Liefst iets hoger, maar ik reken op 1:10.

Dus da's de reden waarom ik een snelle auto wil hebben. Lekker kunnen accelereren (als het moet). Top is dus voor mij niet belangrijk.

Als het om bruute trekkracht gaat , koopdan een 21 T, blijft maar trekken, van onder tot bovenin. En een williams koop je denk ik niet voor woon wekr verkeer, toch altijd file en kan je alleen maar optrekken van 0 naar 10 :wink:
Anonymous

Het is niet alleen woon- werkverkeer. Ook voor de lol. Ik rijdt prive ook wel wat en ga graag stukjes rijden alleen voor de lol.

Ik heb de auto ook nodig voor woon- werkverkeer, maar gebruik hem graag voor de prive km. Hij zal dus echt wel af en toe zijn paarden aan moeten spreken hoor :)

PS: Dat stuk waar ik rijd zijn geen files omdat ik nogal vroeg vertrek. Dus 0 naar 100, moet lukken ;)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Ice schreef: Maar ik wil wel, als het moet, lekker op kunnen trekken. Ik hou van het idee, dat ik een kans maak als ik stoplicht sprintjes ga doen.

Dan snap ik niet waarom je een auto van 9000 euro wilt kopen, puur omdat je een snelle auto wilt? Koop dan een zeer nette GTT van 3000 euro, laat die tunen voor 6000 euro en je trekt zelfs een ferrari eruit!
:)

Ok, je wilt uiteraard iets nieuws omdat je van een Leon afstapt. Dan neem je een knappe Clio16v en laat je die voor 2000 euro tunen :D
Anonymous

Dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik denk ook dat ik NIET voor de Williams ga. De reden: Erg duur (zoiezo, vooral omdat het toch een 'boodschappen auto-tje' is). Hij is misschien dat geld wel waard, maar ik vind het gewoon erg veel.

Een 16v zou ook wel kunnen maar ik lees op het forum dat er nogal wat problemen zijn met de blokjes/bakken van de 16v. Dat stelt ook niet gerust. Dus daar ben ik nog niet over uit.

Ik ben zelfs nu weer aan het nadenken over een Swift GTi. Eentje van 1995 ofzo. Goedkoop en snel. Voordelen: deze gaan echt niet kapot, ik heb er veel verstand van, en ze zijn ook nog wel te tunen tot 115pk (auto weegt maar 780kg). Het blok is zo sterk (zuigers, drijfstangen en krukas zijn gehard en massief), dat je zelfs zonder de compressie te verlagen een turbo erop kan zetten met 0.4 bar druk. Dat is toch ongeveer 30 a 40pk meer. En dat is betrouwbaar en relatief goedkoop (de injector en wastegate controller wil ik dan zelf maken. Evenals tractie controlled boost).

Ik heb dus nog wat tijd nodig om een goede keus te maken :)
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Succes met kiezen! :) Een Swift met 155 pk.. Hm, ook lekker :D
jacco 16v

waarom zouden de motoren van een william's sterker zijn dan die van een 16v.
ze zijn toch vrijwel iedentiek op de boring en slag na dan.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Jeroen V
Contacteer:

Ice schreef:Dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik denk ook dat ik NIET voor de Williams ga. De reden: Erg duur (zoiezo, vooral omdat het toch een 'boodschappen auto-tje' is). Hij is misschien dat geld wel waard, maar ik vind het gewoon erg veel.

Een 16v zou ook wel kunnen maar ik lees op het forum dat er nogal wat problemen zijn met de blokjes/bakken van de 16v. Dat stelt ook niet gerust. Dus daar ben ik nog niet over uit.

Ik ben zelfs nu weer aan het nadenken over een Swift GTi. Eentje van 1995 ofzo. Goedkoop en snel. Voordelen: deze gaan echt niet kapot, ik heb er veel verstand van, en ze zijn ook nog wel te tunen tot 115pk (auto weegt maar 780kg). Het blok is zo sterk (zuigers, drijfstangen en krukas zijn gehard en massief), dat je zelfs zonder de compressie te verlagen een turbo erop kan zetten met 0.4 bar druk. Dat is toch ongeveer 30 a 40pk meer. En dat is betrouwbaar en relatief goedkoop (de injector en wastegate controller wil ik dan zelf maken. Evenals tractie controlled boost).

Ik heb dus nog wat tijd nodig om een goede keus te maken :)

16v en williams is toch volgens mij van hetzelfde plan, dus kwa betrouwbaarheid zal het niet zover van elkaar liggen, Een clio 16v ziet er gewoon bruut uit, Ooit een 16v met openluchtfilter gehoord? Als je dat hoord ben jij verkocht.
Plaats reactie