Kiepen van ramen
Žkie·pen
I {onov.ww.}
1 omslaan, kantelen
II {ov.ww.}
1 doen omslaan, neergooien
wat bedoel je precies, kantelen ? Zoja welke kant op ?
I {onov.ww.}
1 omslaan, kantelen
II {ov.ww.}
1 doen omslaan, neergooien
wat bedoel je precies, kantelen ? Zoja welke kant op ?
-
- Contacteer:
Ik neem aan dat ie naar binnen kiept, door de luchtdruk, dan verwacht ik dat het bovenste schroeje van de raamgeleider niet goed vast zit (of er helemaal niet zit).
Wat moet je doen:
effe je deurpanelen eraf schroeven en dan het plastic regenpaneeltje er VOORZICHTIG afhalen. Als je dit gedaan hebt zie je de raamgeleider en die hoort met 2 torcsen (boutjes) vast te zitten (boven en beneden). Als het geval is dat ze vastzitten moet je je raam vastpakken en kijken wat er los zit.
Wat moet je doen:
effe je deurpanelen eraf schroeven en dan het plastic regenpaneeltje er VOORZICHTIG afhalen. Als je dit gedaan hebt zie je de raamgeleider en die hoort met 2 torcsen (boutjes) vast te zitten (boven en beneden). Als het geval is dat ze vastzitten moet je je raam vastpakken en kijken wat er los zit.
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
hihi...
Dat "kiepen" heb ik geloof ik ook.
Maar dan alleen op de snelweg.
DUH!
Logisch als je met 120km/u over de weg rijd.
Ze worden bij mij dan namenlijk naar buiten "gekiept"(
) en tegen dat rubber vlakje geduwd als ze omhoog gaan.
Dar blijven ze dus steken.
Maar heb je t ook als je gewoon stilstaat of zachtjes rijd????
Want DAT heb ik niet.
mazzl.
Dat "kiepen" heb ik geloof ik ook.
Maar dan alleen op de snelweg.
DUH!
Logisch als je met 120km/u over de weg rijd.
Ze worden bij mij dan namenlijk naar buiten "gekiept"(

Dar blijven ze dus steken.
Maar heb je t ook als je gewoon stilstaat of zachtjes rijd????
Want DAT heb ik niet.
mazzl.
Mijn ramen kiepen alle kanten op; naar voor, naar achter, naar binnen, naar buiten. Af en toe ben ik gewoon blij dat tie weer dichtgaat!! Waar zit die raamgeleider dan is dat die geleider aan de voorkant van de deur? Volgens mij zit dat ding muurvast!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
-
- Contacteer:
Doe dan je raam naar beneden en kijk of die wel goed vast zit aan de geleider, als dat zo is zal je geleider verrot zijn en moet je naar een tweedehands uitkijken.....
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Misschien effies de "anti-kiep-stelschroeven" strakker aandraaien in de deur.
Nee sorry.
Behalve het advies van het checken van eerdergenoemde geleiders weet ik t ook niet.
good luck and may the force be with you!

Nee sorry.
Behalve het advies van het checken van eerdergenoemde geleiders weet ik t ook niet.
good luck and may the force be with you!
Aan de rechte, korte zijkant van de ruit zit een geleider die in de deur zit geklemt. Tis een wit dingetje wat mbv een schroefje door de ruit vastzit. Als dit afgebroken is kan de ruit vooruit en achteruit kantelen, immers daar zit ie op een punt vast waardoor ie daar scharniert. Oplossing; trek de ruit uit de korte rechte kant en voila men zal het geleidertje zien zitten.
ps zo zat het iig bij een clio, en ook bij een megane, ik veronderstel dat het dus bij een gt ook zo is.
ps zo zat het iig bij een clio, en ook bij een megane, ik veronderstel dat het dus bij een gt ook zo is.