Olie lampje doet het niet?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jelmer

Waar kan ik allemaal kijken als mijn olielampje het niet doet?? Het ligt zeker niet aan het lampje want deze heb ik al verwisseld met een goede. Iemand tips??
NiX©
~thijs~
Contacteer:

Is je nieuwe lampje ook niet stuk? :D
Michel S.
Contacteer:

Jelmer schreef:Waar kan ik allemaal kijken als mijn olielampje het niet doet?? Het ligt zeker niet aan het lampje want deze heb ik al verwisseld met een goede. Iemand tips??
wat voor auto???

Je bedoelt zeker dat het lampje niet brand terwijl die op contact staat bevoorbeeld.

Effe kijken. Er zit een olieseonsor(of 2,afhankelijk van de auto) op de olielijn ergens.
Daar zitten 2 aansluitingen aan, of bij de 2 sensoren elk 1.
1 van die contacten geeft massa wanneer er geen druk is.
Dus wanneer de motor niet draait is er geen druk, en gaat het lampje aan. Het dashboard zal dan ook de oliepeil meting doorgeven i.p.v. de druk.
De 2de is voor de oliedruk. Dus wanneer er olie druk is, wordt de massa van het ene pinnetje afgehaald(lampje gaat uit) en het dashboard gaat druk meten/weergeven.

Meestal is gewoon 1 draad kapot, of misschien een beetje slecht contact.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Jelmer

ok thanx. nou maar hopen dat het alleen een slecht contact is.. daar heb ik al genoeg last van gehad namelijk.. knipperlicht, toeter, startmotor, binnenverlichting *zucht*
NiX©
Ben

Hangt je reserve tank al weer recht? :)
Plaats reactie