Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Is't ie weer...

Probleem: GT met draaiende motor niet in versnellingen te krijgen, met niet draaiende motor wel. Tandjes bij de koppelingpedaal voor de helft gesteld/gebruikt (automatische stelling kabel)

Zijn nu de koppelingsplaten versleten of is er iets mis met de kabel zodat de bak niet genoeg in zijn vrij wordt gezet? (ik zie de vork op de bak wel bewegen als de koppeling ingetrapt wordt)

De auto is niet van mijzelf maar van iemand anders. Vriendin heeft de auto langs de weg gezet en de vriend heeft 'm opgehaald en in zijn 3 naar huis gereden...

JeTab
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Jetab, waarschijnlijk je kabel deze slijten bij de gt super snel de kabel blijft dan haken in de behuizing..
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Maar uh, ik zie de kabel wel bewegen... kan het dan zijn dat de kabel niet genoeg ingetrokken wordt als je het pedaal intrapt? Als ik het bedaal intrap dan gaat het gewoon soepel en zeker niet zwaar, misschien zelfs te soepel...
Arjen

Mijn 19 had zo'n beetje hetzelfde probleem. Ging ook met veel gekraak in zijn 2 en 3. Toen heb ik ff dat verstel(span) mechanisme bij het koppelingspedaal ingespoten met WD 40 en toen was het over. Anders kun je altijd met de hand het stelmechanisme strakker stellen. Het is een bekend probleem bij Renault dat dat ding niet goed werkt. Er zijn zelfs extra instructies voor naar de dealers uitgegaan.
cliodiesel

En Jetab je kan oon een nieuw pendaal halen. de kosten zijn het niet 65 gulden, di twas dan wel voor een clio, maar volgens mij zijn die van een 5 htzelfde.

groetjes patrick
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Dus wat ik hier allemaal uit begrijp is dat ik dat pedaalmechanisme met die steltandjes ff met de hand moet stellen. Paar tandjes moet genoeg zijn (stuk of 5)??

De koppelingsplaten zijn het dus niet?
Pieter
Contacteer:

kan ook zijn dat je drukgroep gescheurd is. Dan gaat ie ook niet meer in z'n versnelling. Dat ie zonder draaiende motor in zijn versnelling gaat is normaal, doet ie zonder koppeling ook.

Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was een radiaal veertje uit mijn koppelingsplaat gesprongen waardoor deze de plaat tegen het vliegwiel drukte en dus niet meer in zijn versnelling ging.

Lijkt mij dat wanneer je het vorkje duidelijk ziet bewegen, dat de koppelingskabel dan goed is, in ieder geval nog goed genoeg om je auto met draaiende motor in zijn versnelling te zetten (al gaat het misschien zwaar als de kabel versleten is of het een en ander niet goed is afgesteld).
Plaats reactie