21T verwarmingsaanjager trubbels
hoi weet iemand raad ,de aanjager van de verwarming werkt nie, nu heb ik de termische zekering er uit gehaald, en verschiilende speciaalzaken afgelopen maar niemand kent er de ballen van ,hoemeet je zoiets uit. thanks en groeten.
bedoel je de weerstanden om de verschillende snelheden te verzorgen zoja dan moet normaal de hoogste stand nog werken van je ventilator dus ik denk dat er iets anders stuk is
ik heb het nog extremer,mijn aanjager doet het alleen als ik de airco inschakel di niet functioneerd overigens.saturn schreef:bedoel je de weerstanden om de verschillende snelheden te verzorgen zoja dan moet normaal de hoogste stand nog werken van je ventilator dus ik denk dat er iets anders stuk is
graag had ik ook geweten hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen.
ofwel hij werkt maar alleen in hoogste stand en moet ie op airco stand staan.
graag info hoe ik mijn normaal functioneren terug kan krijgen van de fan.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
patrick als je wil zaal ik eens voor je kijken als ik een schema van je airco kan vinden dan breng ik het op donderdag wel effe mee. hendig toch niet???
schema heb ik, van 21turbo heb ik de volledige kabelboom schema.en omdat ik normaal gezien donderdag naar MAASTRICHT kom zal ik die meebrengensaturn schreef:patrick als je wil zaal ik eens voor je kijken als ik een schema van je airco kan vinden dan breng ik het op donderdag wel effe mee. hendig toch niet???
kom gewoon allemtwee met het schema en wie weet komen we er samen uit
zou het fijn vinden als de boel eens normaal zou functioneren.
we kunnen misschien wat rommelen aan de mijne daar ik op een steenworp woon van de mac.
ik hoop jullie donderdag te zien
groeten patrick en bedankt voor het reageren.
zou het fijn vinden als de boel eens normaal zou functioneren.
we kunnen misschien wat rommelen aan de mijne daar ik op een steenworp woon van de mac.
ik hoop jullie donderdag te zien

groeten patrick en bedankt voor het reageren.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
laat ik 2 jaar later nu ook zo'n probleem hebben, mn kachelaanjager doet het dus niet, kreeg ik te horen bij de apk-keuring.
Gaat dus om een gewone 21, weet niet of die hetzelfde is als bij de turbo maar misschien weten jullie meer waar ik precies moet kijken om dit te fixxen
Gaat dus om een gewone 21, weet niet of die hetzelfde is als bij de turbo maar misschien weten jullie meer waar ik precies moet kijken om dit te fixxen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
misschien vreemde vraag maar hoe ziet zo'n kachelweerstand eruit 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
je hebt hetemail.Gabri schreef:misschien vreemde vraag maar hoe ziet zo'n kachelweerstand eruit
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
- Locatie: antwerp 21turbo+5cabrio
- Contacteer:
die van mij blijft lawaai maken, als ik de airco op stand 1 of2 zet is het presies of de moter van de aanjager gaat andersom draaien, soms wel storend als de radio niet op staat....
lijkt wel een ziekte op de 21ers...
lijkt wel een ziekte op de 21ers...
yep de 21Turbo ph2 ik nu heb gekocht is de verwarming rommel helemaal vernieuwd geweest,weerstand,module van de airco,aanjagermotor zelf,duur faktuurke geweest (vorige eigenaarkevinb schreef:die van mij blijft lawaai maken, als ik de airco op stand 1 of2 zet is het presies of de moter van de aanjager gaat andersom draaien, soms wel storend als de radio niet op staat....
lijkt wel een ziekte op de 21ers...

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
weet je toevallig ook waar die weerstand zit bij een 21, zodat ik even wat gerichter kan kijken
kijk even onderaan bij de klep van je dashboardkastje onder/achter je daschboard,je kan em zo zien zitten en losschroeven.
er zit gewoon een stekker in deze eruit trekken,je ziet dan de aansluitingen waar de stekker op in plugd en deze moet de demonteren.
verwissel deze met een andere die het wel goed doet en je bent verlost van je aanjager probleem.
ik heb em zelf vervangen en toen deden alle standen het weer van de aanjager.
groet pat.
er zit gewoon een stekker in deze eruit trekken,je ziet dan de aansluitingen waar de stekker op in plugd en deze moet de demonteren.
verwissel deze met een andere die het wel goed doet en je bent verlost van je aanjager probleem.
ik heb em zelf vervangen en toen deden alle standen het weer van de aanjager.
groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
heb ik ook al een keer vervangen was wel van een 21 diesel nevada maar kachel motor is hetzelfde en is heel goed zelf te doen mits je rustig blijft he. 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
toevallig heb ik vandaag net het haynes boek voor de Renault 21 binnen gekregen, en daar had ik het ook al in gevonden 

die gari post ook altijd vlak achter mij aan he!!!



lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
mark 5t schreef:die gabri post ook altijd vlak achter mij aan he!!!![]()


-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Gari, klinkt ook wel leip, past wel wat bij jou 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
hee erika o o sorry alweer een typ fout



lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
Kachelmotor heb ik eruit gehaald, maar is er een manier zodat ik kan zien dat deze het niet meer doet, of moet ik m even doormeten met een multimeter
meten of even testen rechtstreeks op een accu
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
nieuwe weerstand erin, en hij werkt weer 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
en nu weer nietGabri schreef:nieuwe weerstand erin, en hij werkt weer

had een nieuwen bestelt vandaag er ingedaan, en alles werkte weer prima. Tot een paar uur later de kachelaanjager weer nix deed, iemand enig idee waar ik moet beginnen om dit optelossen.
hee gabri check je schakelaar eens goed die in je dash zit.
misschien slecht kontakt?
misschien slecht kontakt?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Ik heb een renault 19 uit sept 93
Kan het ook zijn dat de kachelweerstand defect is als de aanjager het helemaal niet meer doet of alleen de laagste stand
de hoogste stand doet het niet namelijk of is er iets anders aan de hand
en weet iemand dan ook waar ik deze weerstand kan vinden en/of hoe deze er uit ziet?
Kan het ook zijn dat de kachelweerstand defect is als de aanjager het helemaal niet meer doet of alleen de laagste stand
de hoogste stand doet het niet namelijk of is er iets anders aan de hand
en weet iemand dan ook waar ik deze weerstand kan vinden en/of hoe deze er uit ziet?
Hoi Rickyrick
welkom op het forum!
Stel je meteen ff voor in het wie is wie topic.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=183
welkom op het forum!
Stel je meteen ff voor in het wie is wie topic.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=183
Ik heb ook een Renault 19 uit 93 en heb het probleem dat de aanjager soms helemaal uitvalt.
De weerstanden zitten op de aanjager onder de motorkap. Het zijn vrij grote dingen die waarschijnlijk ook wel warm worden.
Na wat meten en proberen kwam ik tot de conclusie dat de weerstnaden niet het probleem waren: als ik de weerstanden rechtstreeks op de accu aansloot ging alles goed en de schakelaar op het dashbord zelf was ook goed.
Ik vermoed nu dat er een slechte nul-verbinding is: dat is mijn volgende stap.
Gerard
De weerstanden zitten op de aanjager onder de motorkap. Het zijn vrij grote dingen die waarschijnlijk ook wel warm worden.
Na wat meten en proberen kwam ik tot de conclusie dat de weerstnaden niet het probleem waren: als ik de weerstanden rechtstreeks op de accu aansloot ging alles goed en de schakelaar op het dashbord zelf was ook goed.
Ik vermoed nu dat er een slechte nul-verbinding is: dat is mijn volgende stap.
Gerard
rickyrick schreef:Ik heb een renault 19 uit sept 93
Kan het ook zijn dat de kachelweerstand defect is als de aanjager het helemaal niet meer doet of alleen de laagste stand
de hoogste stand doet het niet namelijk of is er iets anders aan de hand
en weet iemand dan ook waar ik deze weerstand kan vinden en/of hoe deze er uit ziet?
Vandaag het probleem gevonden: het bleek toch de schakelaar op het dashbord te zijn. De 12Volts voedingsconnector was bezig te verbranden. Die weer schoongemaakt en strakker geknepen en nu doet die het weer!
Nu blijkt overigens wel weer het lampje van dat paneel kapot te zijn: moet ik daar weer achteraan want dat lijkt me een speciaal dingetje.
Groet,
Gerard
Nu blijkt overigens wel weer het lampje van dat paneel kapot te zijn: moet ik daar weer achteraan want dat lijkt me een speciaal dingetje.
Groet,
Gerard
vanos schreef:Ik heb ook een Renault 19 uit 93 en heb het probleem dat de aanjager soms helemaal uitvalt.
De weerstanden zitten op de aanjager onder de motorkap. Het zijn vrij grote dingen die waarschijnlijk ook wel warm worden.
Na wat meten en proberen kwam ik tot de conclusie dat de weerstnaden niet het probleem waren: als ik de weerstanden rechtstreeks op de accu aansloot ging alles goed en de schakelaar op het dashbord zelf was ook goed.
Ik vermoed nu dat er een slechte nul-verbinding is: dat is mijn volgende stap.
Gerard
rickyrick schreef:Ik heb een renault 19 uit sept 93
Kan het ook zijn dat de kachelweerstand defect is als de aanjager het helemaal niet meer doet of alleen de laagste stand
de hoogste stand doet het niet namelijk of is er iets anders aan de hand
en weet iemand dan ook waar ik deze weerstand kan vinden en/of hoe deze er uit ziet?