Mijn turbo is bijna aan zijn eind en nu ben ik aan het kijken welke ik ga pakken ,ik weet echter niet welke.
Zou ik gewoon een standaard turbo kopen of een hybride?.
Merk je het verschil met een hybride goed,qua vermogen dan?.
Is de hybride turbo net zo betrouwbaar als de orginele turbo?.
standaard turbo of hybride turbo kopen ?
Ligt maar net eraan wat je wil doen. Wil je op de standard druk door blijven tuffen, dan is het niet nodig om een hybride te kopen. Wil je echter flinke drukken gaan rijden, dan kun je beter een hybride pakken. Die kunnen het tenminste wel aan.Frank schreef:Mijn turbo is bijna aan zijn eind en nu ben ik aan het kijken welke ik ga pakken ,ik weet echter niet welke.
Hybride turbo worden volgens mij ook in elkaar gezet met een hogere standard dan de orginele turbo's. Dus het is dan ook iets sterker. Maar ja, wat wil je nou precies????
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ik wil wel op hogere druk gaan rijden 1.0, 1.1 denk ik zelf aan.
Maar het moet wel heel blijven en betrouwbaar.
Niet dat ik dadelijk om de .... km's een turbo moet vervangen,of iets anders.
Mijn streven is ongeveer 160 tot 180 pk.
Frank, via de site van de Renault Tuning Club kun je als clublid informatie opvragen bij Turboworld.
Ook krijg je daar bij de aanschaf van een turbo een hele interessante clubkorting.
Succes.
Ook krijg je daar bij de aanschaf van een turbo een hele interessante clubkorting.
Succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
Frank schreef:Ik wil wel op hogere druk gaan rijden 1.0, 1.1 denk ik zelf aan.
Euh.. wat zijn je aanpassingen aan je auto frank? je rijdt R5GTT neem ik aan..

Dan zou misschien een stage 1 of stage 2 hybride iets voor je zijn.Frank schreef:Ik wil wel op hogere druk gaan rijden 1.0, 1.1 denk ik zelf aan.
http://212.120.120.12/hybrideturbogtt.doc
daar staan de specs van een paar Hybride turbo's.
Zo kun je zien dat een stage 1 tot een mooie ronde bar komt qua aanbevolen druk. Je kunt hoger natuurlijk, zo doe je dat ook met de orginele turbo, dat het niet optimaal is, weet jezelf ook wel.
De stage 2 kan bevoorbeeld makelijk 1.2-1.3 bar geven gegarandeerd.
kijk zelf maar eens.
groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Hoi Chris ik had al ooit een paar mailtjes naar jason turbo world gestuurd.
Nu heb ik vanaf 25 mei 8 mailtjes verstuurd !!!!!!.
Ik krijg geen reactie op mijn mailtjes.
Of de mail komt niet aan of hij wil mij geen 3 turbo's verkopen.
Mijn auto is nu nog standaard,maar daar komt wel verandering in .
Heeft niemand op de site een hybride turbo erop zitten ?.
Nu heb ik vanaf 25 mei 8 mailtjes verstuurd !!!!!!.
Ik krijg geen reactie op mijn mailtjes.
Of de mail komt niet aan of hij wil mij geen 3 turbo's verkopen.
Mijn auto is nu nog standaard,maar daar komt wel verandering in .
Heeft niemand op de site een hybride turbo erop zitten ?.
Heee roderick! Jij woont ook bij mij in de buurt (boxmeer) Heb je pas een gt of rij je geen gt?? Die van frank is antraciet grijs (donker grijs) met donkere (haast zwarte) skirts.
-
- Contacteer:
Ok ik heb er dus zo eentje....Frank schreef:Mijn turbo is bijna aan zijn eind en nu ben ik aan het kijken welke ik ga pakken ,ik weet echter niet welke.
Ik zou ten eerste Turbo Hoet aanbevelen over Turbo World.
Ik heb het meeste ervaring met Turbo World.
Daar heb ik een hybride revisie gekocht a la club deal.
Turbo kwam terug met nog steeds zo veel speling dat hij (zonder opgeschroeft te hebben) nog steeds met vol belasting 0.85 bar (heb het gemeten) geluid maakte van het zachtjes aanlopen.
Verder heb ik net van het weekend de turbo er afgehaald en hem helemaal schoon gemaakt. Nou was hij niet vies maar alles kon zeker een beetje beter aangedraaid worden.
Verder is de winst maximaal.
Je compressorhuis is de zelfde diameter bij de inlaat kant uitgang (blaas kant) als een standaard turbo. Wel is het huis groter. Dus er zitten grotere schoepen op.
Aan de uitlaat kant is het huis iets anders gevormt. Er zit een soort wandje tussen de wastegate (je klepje waar je uitlaatlucht langs kan laten ontsnappen) en het schoepen gat. Verder zijn de schoepjes aan de uitlaat kant niet groter. Mischien is het wel van een ander materiaal opgebouwd.
Als ik nu een turbo zou laten opbouwen/reviseren zelf dan zou ik liever ietjes (ietsjes want Turbo World vraagt 680 euro ex btw, dus daar moet nog BTW bij!!!) doorsparen en een grotere Hybride turbo uit Engeland bestellen tegelijkertijd met een bij passende uitlaat.
Tevens is Turbo World toch wel veel praatjes en geen daden. Ik heb al twee keer gebeld om pakkingen te kopen. Al twee keer zou Tjardo me terug bellen. Maar tot op heden niks meer terug gehoord. Willen ze zeker niks verkopen.... Ook hebben ze de ballen verstand van de GTT. "Je moet dan tegelijkertijd je chip laten aanpassen".......
Maar goed....mocht ik er nog eentje laten opbouwen/reviseren in Nederland dan zou ik naar Turbo Hoet gaan en daar specificeren wat ik wil.
Dat zou dan lichtere grotere schoepen zijn aan het uitlaat traject. (wat turbo gat vergroot) Met een veel groter Uitlaat kant huis. Hierbij komt dan gelijk die veel dikkere uitlaat. (wat de tegen druk verkleint en dus je turbo gat weer naar beneden brengt. Compenseert voor de grotere schoepen en huis). Je schoepen / uitlaat kant gat wil ik ietjes 1 of 2 mm) kleiner dan het hele uitlaattraject.
Verder wil dan natuurlijk een groter slakkehuis (blaaskant) met een groter inlaatgat (vanaf je lucht filter) (wat bij Turbo World dus precies de zelfde diameter is als een standaard turbo, dit ivm de slangen vanaf het luchtfilter) (dat verkleind dus ook je turbo gat), daarbij verplaats ik gelijk het open luchtfilter met een veel dikkere buis die konisch toeloopt richting het inlaatkant inlaat van het slakkehuis. (dit verkleint dan weer het turbo gat)
Je schoepen moet je dan natuurlijk ook vergroten

Het slakkehuis is hierdoor natuurlijk dan ook nog eens een stuk groter dan het Turbo World hybride revisie slakkehuis. Wat dan natuurlijk voor een groter turbo gat weer zorgt.
Als je het goed doet dan heft alles elkaar redelijk op. (Das op ervaring van het revisie bedrijf afgaan.)
Dit zou ik dus dan bij Turbo Hoet heel duidelijk laten doen. Ze hebben gewoon meer kennis in huis.
Maar duidelijk blijft dat je als stap 1 je uitlaat moet upgraden. Dus een veel dikkere diameter nemen van voor tot achter.
(en ik kan je vertellen dat ondertekende het dus echt in de verkeerde volgorde heeft gedaan. Aangezien ik toch al een rechte pijp had..... JA maar niet dik genoeg. Shit shit)
Het makelijkste is dus gewoon een grotere in eenklap uit engeland bestellen. Want daar zitten dus al jaren werk en "(Das op ervaring van het revisie bedrijf afgaan.)" in. Dus is je finetuning veel beter.
Drive it like you stole it
dag jetab
ja, nou je het zegt ken ik die van frank, das best een mooi ding. ik rijd nog geen gtt maar er is een topic genaamd ... uh.. nou ja ik zit achter een bleu sport aan. ik rijd nou nog een renault 5 tl campus uit '92, maar die gtt komt er dat weet ik zeker.
groeten
roderick
ja, nou je het zegt ken ik die van frank, das best een mooi ding. ik rijd nog geen gtt maar er is een topic genaamd ... uh.. nou ja ik zit achter een bleu sport aan. ik rijd nou nog een renault 5 tl campus uit '92, maar die gtt komt er dat weet ik zeker.
groeten
roderick
een dag niet geademt is een dag niet geleefd!