Nieuwe velgen !
Toen ik afgelopen woensdag vrij was en ik ook bij Nick was geweest in Breda voor mijn koplampie, heb ik gelijk effe de moeite genomen om door te rijden naar Numansdorp; naar S&G velgen en banden. Ik had al een tijdje mijn oog laten vallen op een setje mooie velgen en dit worden ze:
[img]http://www.s-g.nl/collectie%20velgen200 ... 0cobra.jpg[/img]
>>BSA Cobra<<
Het zijn 15" velgen, steek 4x100, 6,5j en et36
Deze maat velgen passen heel goed op een GTT, je moet alleen je bandenmaat aanpassen naar 195/45r15
Er komen Pirelli's P5000 Drago's onder..een wereldband..!
Als ze binnen zijn post ik wel een "voor" en een "erna" fotootje van mijn wagen als ze er eenmaal onder zitten! *zucht* kan bijna niet wachten..!!
Je zult je misschien afvragen zoals vele collega's van me:"maak nou eerst eens die schade in orde", maar ik MOEST gewoon andere velgen hebben. Die $%^*# plaatwerker bij mij op het werk heeft het te druk..grmbl!
Als het goed is komen ze volgende week binnen op mijn werk, (ze worden opgestuurdnaar utrecht) en kan ik ze misschien nog vóór automania monteren...!!
[img]http://www.s-g.nl/collectie%20velgen200 ... 0cobra.jpg[/img]
>>BSA Cobra<<
Het zijn 15" velgen, steek 4x100, 6,5j en et36
Deze maat velgen passen heel goed op een GTT, je moet alleen je bandenmaat aanpassen naar 195/45r15
Er komen Pirelli's P5000 Drago's onder..een wereldband..!
Als ze binnen zijn post ik wel een "voor" en een "erna" fotootje van mijn wagen als ze er eenmaal onder zitten! *zucht* kan bijna niet wachten..!!
Je zult je misschien afvragen zoals vele collega's van me:"maak nou eerst eens die schade in orde", maar ik MOEST gewoon andere velgen hebben. Die $%^*# plaatwerker bij mij op het werk heeft het te druk..grmbl!
Als het goed is komen ze volgende week binnen op mijn werk, (ze worden opgestuurdnaar utrecht) en kan ik ze misschien nog vóór automania monteren...!!
Renault, créateur de GTT !!!
-
- Contacteer:
Dat zijn mooie velgskes !!! 

mooi man!!!
ik heb ook BSA's, alleen de phoenix. zat te twijfelen tussen de Racing (die van Tack), de Cobra (jouwes) of de Phoenix.
Nu hebben we tenminste allemaal een andere!
ik heb ook BSA's, alleen de phoenix. zat te twijfelen tussen de Racing (die van Tack), de Cobra (jouwes) of de Phoenix.
Nu hebben we tenminste allemaal een andere!

Immer wieder die verdammte Holländer
-
Kewl Gijs, ik ben ook super benieuwd naar het resultaat.
-
Mooie velg, maar 6,5J ..... da's niet echt heel breed he .... zeker niet met een hoge ET.
Kun je ze niet met een minder hoge ET krijgen of een hogere J waarde. Dan worden ze nog stukken mooier dan ze al zijn.
Kun je ze niet met een minder hoge ET krijgen of een hogere J waarde. Dan worden ze nog stukken mooier dan ze al zijn.
-
- Moderator
- Car: Megane
kijk dat noem ik nou mooie sloffies goeie smaak. had ik het geld maar. 

Die zien er zeker goed uit.
Ik ben benieuwd hoe ze eronder staan ,maar ik heb al een vermoeden

Ik ben benieuwd hoe ze eronder staan ,maar ik heb al een vermoeden

Laatst gewijzigd door Anonymous op za 22 jun 2002 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
heb je die halve sorry driekwart duitser weer.....Nick schreef:Mooie velg, maar 6,5J ..... da's niet echt heel breed he .... zeker niet met een hoge ET.

hm, die ET 36 is max. voor mijn 5GTT en 6,5j ook, want bij 7 en hogere ET komen mijn banden bij maximaal uitsturen/draaien tegen de binnenkant van de wielkasten/zijskirts aan. De mijne is nl "KONI-improved", verlaagd dusNick schreef:Mooie velg, maar 6,5J ..... da's niet echt heel breed he .... zeker niet met een hoge ET.

-
Ray (Zonnebril) schreef:
heb je die halve sorry driekwart duitser weer.....

En jij hebt er ook nog ervaring mee ... (flits
ja man die gasten hebben ook het berm-toerisme overgenomen, daar zetten ze tegenwoordig ook mannen met een personality-probleem neer.....Nick schreef:Ray (Zonnebril) schreef:
heb je die halve sorry driekwart duitser weer.....![]()
![]()
![]()
En jij hebt er ook nog ervaring mee ... (flits)

Kan iemand mij iets uit leggen over de J-waarde van een velg.
Deze waarde bepaalt toch de breedte van de velg, of nie???
Ik ben er tot op heden nl. vanuit gegaan dat voor een GT J=7 (met 195 banden) de juiste waarde zou moeten zijn, maar hier wordt over 6,5 gesproken.
Somebody?
Ik ben er tot op heden nl. vanuit gegaan dat voor een GT J=7 (met 195 banden) de juiste waarde zou moeten zijn, maar hier wordt over 6,5 gesproken.
Somebody?

de j waarde zijn de inches velg bed. dus de hoeveelheid inches tussen de velgranden.
dit alles heb ik gevonden in het ozo handige gti tuning en design tuning en styling gids 2002!!
wow wat een discovery!!
groeten roderick
dit alles heb ik gevonden in het ozo handige gti tuning en design tuning en styling gids 2002!!
wow wat een discovery!!
groeten roderick
een dag niet geademt is een dag niet geleefd!
De standaard velgen zijn 5.5 J geloof ik?Goof schreef:Kan iemand mij iets uit leggen over de J-waarde van een velg.
Somebody?
Je mag ook 6J15 monteren als je dat wilt, belangrijker is dat je in de gaten houdt dat de band die je kiest geschikt is voor die velgbreedte om te zorgen dat het karkas van de band juist belast wordt. Een 195/45/15 (overigens altijd al de enige juiste maat hoor goose) band kan bijvoorbeeld op een 6J - 7.5J velg geslagen worden of 6J - 8J bijvoorbeeld....verschilt per band. Ga je buiten deze waarden dan wordt de belasting zodanig dat de krachten op de band niet goed verwerkt kunnen worden.
there is no spoon.
De ET-waarde bepaalt hoeveel de velg naar binnen of buiten komt ten opzichte van een bepaald punt. De kenners kunnen je wel uitleggen wat dat bepaalde punt is, want dat weet ik weer niet. 
De ET-waarde heeft in ieder geval niets met de (totale) velgbreedte te maken.

De ET-waarde heeft in ieder geval niets met de (totale) velgbreedte te maken.
Balanceren is het onbalans uit de wiel halen, waardoor je tijdens het rijden geen (nauwelijks) trillingen meer voelt.
Met uitlijnen worden de voorwielen rechtgezet (ff simpel gezegd).
Dat tijdens het remmen de auto naar een kant trekt, kan verschillende oorzaken hebben. Denk aan bandenspanning, spoorvorming, verschillende remkrachtverdeling links en rechts of ook de uitlijning.
Met uitlijnen worden de voorwielen rechtgezet (ff simpel gezegd).
Dat tijdens het remmen de auto naar een kant trekt, kan verschillende oorzaken hebben. Denk aan bandenspanning, spoorvorming, verschillende remkrachtverdeling links en rechts of ook de uitlijning.
hier, dit zijn mijn nieuwe wielen sinds vorige week.
16" OZ F1 Cup racing.
[img]http://httpd.chello.nl/~a.dongstra/OZlinksachter.jpg[/img]
[img]http://httpd.chello.nl/~a.dongstra/sideright.jpg[/img]
16" OZ F1 Cup racing.

[img]http://httpd.chello.nl/~a.dongstra/OZlinksachter.jpg[/img]
[img]http://httpd.chello.nl/~a.dongstra/sideright.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 26 jun 2002 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.
die bsatjes liggen nu ool ondewr mijn clio mooie dingen en wat voor kapje heb je erop genomen kon toendertijd kiezen weet ik nog
Morgen zijn ze binnen..aaargh het wachten, het wachten..!
Ook de banden worden morgen op mijn werk bezorgd..!
Ik denk dat ik toch nog ff ga proberen ze om de velgen te leggen en onder de wagen te monteren nog voor automaxx..!
BTW CykoMiko, dat "smoked-effect" staat heel goed bij jouw auto..! Puike velgjes man!
Ook de banden worden morgen op mijn werk bezorgd..!
Ik denk dat ik toch nog ff ga proberen ze om de velgen te leggen en onder de wagen te monteren nog voor automaxx..!
BTW CykoMiko, dat "smoked-effect" staat heel goed bij jouw auto..! Puike velgjes man!
Vet man! Passen die 16" een beetje zonder aan te lopen enzo? En heb jij em verlaagd? (35mm?)CycoMiko schreef:hier, dit zijn mijn nieuwe wielen sinds vorige week.
16" OZ F1 Cup racing.![]()
Als ik em knalgeel spuit wil ik ook die velgen onder me 5, staat ook wel vet.
-
wanneer begin je met je baan Steven? 

als ie door de taxi-sjoof-keuring heen is.....Robert dB. schreef:wanneer begin je met je baan Steven?

Net op tijd dus...Maus schreef:Als alles meezit,, dan heb ik morgen eindelijk m'n andere velgen onder m'n Clio!
![]()
![]()

Beter !!!
Ik zat vanmiddag wel ff te zweten zeg, toen ik wat flarden van het telefoongesprek hoorde:
...Velgen voor een Clio...
...6-spaaks, 17 inch, dubbele spaken ja!...
Tot zover ging 't nog goed...
...Heeft u nog niet binnen?...
...Komen voorlopig ook nog niet binnen?...
...
...U heeft wel de zilvere variant staan in plaats van de donkere? Momentje....
...Morgen monteren graag!
...Velgen voor een Clio...
...6-spaaks, 17 inch, dubbele spaken ja!...
Tot zover ging 't nog goed...

...Heeft u nog niet binnen?...

...Komen voorlopig ook nog niet binnen?...

...
...U heeft wel de zilvere variant staan in plaats van de donkere? Momentje....
...Morgen monteren graag!

16" past prima! heb em alleen niet verlaagd en weet ook niet of dat allemaal zomaar kan joh. enig probleempje is bij maximaal insturen dat ie wat aan kan lopen maar niets ernstigs.Steven(ventieldopje) schreef:Vet man! Passen die 16" een beetje zonder aan te lopen enzo? En heb jij em verlaagd? (35mm?)CycoMiko schreef:hier, dit zijn mijn nieuwe wielen sinds vorige week.
16" OZ F1 Cup racing.![]()
Als ik em knalgeel spuit wil ik ook die velgen onder me 5, staat ook wel vet.
potverdorie wat staan die oz racing velgen netjes zeg. ik zou die witte kopen met meerdere spaken. dat zou me 1000 euro kosten met band. dan waren ze 14 inch. das minder want deze auto wil ik niet te lang meer dus kan beter ff wachtten dus want je vrkoopt ze ook niet meer zo makkelijk. maar nu ik dit zo zie ga je toch weer twijfelen he. 

Volgens mij zijn die F1 cup racing velgen altijd overal uitverkocht, kep er maar supertourismo's onder laten zetten 15'' kosten vielen mee 700 euro met nieuwe banden
1000 euro met band?? ghe dan zou ik 16" nemen en er 100 euro bij leggen.martin rs schreef:potverdorie wat staan die oz racing velgen netjes zeg. ik zou die witte kopen met meerdere spaken. dat zou me 1000 euro kosten met band. dan waren ze 14 inch. das minder want deze auto wil ik niet te lang meer dus kan beter ff wachtten dus want je vrkoopt ze ook niet meer zo makkelijk. maar nu ik dit zo zie ga je toch weer twijfelen he.