storing/sluiting elektrische ramen.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Patrick

ik sukkel hier al een tijdje mee,ik heb een probleem met het gebruiken van mijn elektrische ramen.
iedere keer springt me de zekering(30 amp).
ik heb laatst gemerkt dat als ik de ramen sluit,alleen dan springt de zekering,dan begint het lampje te branden in het dashboard van het gewone licht.
als ik mijn deuren open heb staan en mijn lichten uit dan begint er bij het sluiten van de ramen dat pling pling pling geluid dat je je licht niet moet vergeten uit te doen.
ik heb geen idee waar ik het moet gaan zoeken kan iemand mij hiermee helpen,het zit zeker ergest niet goed maar waar kan ik het het eerst kijken,iemand al bekend met dit probleem?
ik hoor het graag,groeten patrick. :)
Patrick

vindt het toch prettiger als er iemand reageerde :)
gille
Contacteer:

patrick b schreef:vindt het toch prettiger als er iemand reageerde :)
kijk die relais er ens van na kijk of je die gegevens kunt van vinden en meet die uit tersijl je de ramen open doet of sluit
Patrick

waar vindt ik dit relais?en hoe meet ik dat in godsnaam door,mijn multimeter gaat maar tot 10 amp.
ik vraag me af hoe het mogelijk is dat het lichtlampje kan gaan branden als ik de ramen sluit!!
dus bij openen heb ik geen problemen.
ik moet gewoon ff weten waar ik het moet zoeken want ik heb van de elektriek geen ballen verstand.
alle hulp is welkom,iedere tip wordt met liefde behandeld :lol:
gille
Contacteer:

nog iets kijk je massa kabeltjes eens na leg desnoods een massa bij en vergelijk dan
Patrick

ja maar waar moet ik dat doen,ik heb hier echt de ballen verstand van gille,dus je denkt dat het een massa probleem kan zijn?
gille
Contacteer:

patrick b schreef:ja maar waar moet ik dat doen,ik heb hier echt de ballen verstand van gille,dus je denkt dat het een massa probleem kan zijn?
het lijkt wel op een massa probleem,neem een zwart kabeltje zoek een ergens een bout dat aan je carroserie zit dus bloot metaal monteer dat er aan vast en dan zoek je de massa kabel vande elektrische ramen sluit ff aan
Patrick

jaaa,haha dat is het em nou juist,wat is de massa bij deze ramen zit deze ook op het motortje?daar zitten twee draden,eentje daarvan?
gille
Contacteer:

tja de zwarte of de bruine
Patrick

ik ga het ,morgen eens proberen,iig bedankt gille :wink:
jetab
Contacteer:

Heee pat, nieuwe draden trekken en de oude weghalen? Is dat niets???
Patrick

ik heb geen idee waar te beginnen,ik zou ook niet weten welke draden te vervangen.
ik hoop hier toch een beetje snel een oplossing voor te gaan vinden want dit is behoorlijk vervelend.
hee maar kom,waar kan ik nou het beste zoeken,hoe kan het dat mijn licht reageert op de elektrische ramen,en let wel alleen als ik ze sluit!!!
help me ff alsjeblieft :)
gille
Contacteer:

patrick b schreef:ik heb geen idee waar te beginnen,ik zou ook niet weten welke draden te vervangen.
ik hoop hier toch een beetje snel een oplossing voor te gaan vinden want dit is behoorlijk vervelend.
hee maar kom,waar kan ik nou het beste zoeken,hoe kan het dat mijn licht reageert op de elektrische ramen,en let wel alleen als ik ze sluit!!!
help me ff alsjeblieft :)
nogmaals leg een massa bij zoek met een spanning zoeker wat de massa en plus is ,waar het geen spanning geeft een massa kabeltje bijleggen
Bart V

patrick b schreef:ik sukkel hier al een tijdje mee,ik heb een probleem met het gebruiken van mijn elektrische ramen.
iedere keer springt me de zekering(30 amp).
ik heb laatst gemerkt dat als ik de ramen sluit,alleen dan springt de zekering,dan begint het lampje te branden in het dashboard van het gewone licht.
als ik mijn deuren open heb staan en mijn lichten uit dan begint er bij het sluiten van de ramen dat pling pling pling geluid dat je je licht niet moet vergeten uit te doen.
ik heb geen idee waar ik het moet gaan zoeken kan iemand mij hiermee helpen,het zit zeker ergest niet goed maar waar kan ik het het eerst kijken,iemand al bekend met dit probleem?
ik hoor het graag,groeten patrick. :)
Als je lampjes gaan branden van je gewone licht zit er sluiting in de verlichting van de raam schakelaar. Probleem komt wel eens vaker voor. Dit verklaart ook dat de zekering eruit springt. Er komen overigens verder geen relais voor in de schakeling. Ik denk dat je een heel eind komt als je de schakelaar(s) vervangt.

Succes
Plaats reactie