luchttoevoer omleiden clio+ merk filter etc/old veban topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
TheFinz

Ben vandaag f bij veban geweest in rijswijk.

Eerste indruk is wel ok. Maar????

Iemand ervaring met deze jongens, heb al wel het e.e.a. gelezen maar was voornamelijk oude topics en er was iets met een nieuwe eigenaar???

Laat ff weten wat je ervaringen zijn.

thanx

edit. 24-06-02 topic naam veranderd
Laatst gewijzigd door TheFinz op ma 24 jun 2002 8:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

Yep, Veban is zekers OK
rev it like a rental
frank_williams

wel okee hoor, heb mn clio daar in onderhoud. hij (henk) weet er een hoop van, laat ie ook wel merken. uurtarief zit ook niet heel erg hoog, ik geloof 80 gulden per uur.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Zoetermeer rulezzzz en clio s natuurlijk ook

VAN MARWIJK PASSION 8)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik ken eigenlijk alleen maar goede verhalen over Véban Rijswijk. Ik heb daar wel eens wat spullen besteld, dat ging ook allemaal perfect.
Ze waren voorheen gespecialiceeerd in de R5, maar logischerwijs zijn ze nu meer gericht op de Clio's.

Leden van de Renault Tuning Club krijgen ook korting bij Véban Rijswijk. Meer informatie daarover is te lezen op http://www.renault-tuning.nl.
Daar vind je ook een link naar de website van Véban.

Succes.
Laatst gewijzigd door Chris op do 20 jun 2002 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
frank_williams

PATBAD schreef:Zoetermeer rulezzzz en clio s natuurlijk ook

VAN MARWIJK PASSION 8)
ik zie alleen de link naar veban ff niet? :wink:
mathijs

de veban in rijswijk is wel een goede zaak voor de clio16v bezitters maar voor de gtt bezitters is het niets dan kun je beter twee straten verder gaan een garage onder de naam korteland daar zitten de oude monteurs die eerst aan de gtt bij de veban werkten.
ik heb mijn oude auto aan de veban verkocht(williams) en dat was allemaal ok gegaan.
een ding is zeker die henk kan lulen als Brugman! :) :lol:
Haas
Car: Megane RS

PATBAD schreef:Zoetermeer rulezzzz en clio s natuurlijk ook

VAN MARWIJK PASSION 8)
clio s?? zal wel clio's moeten zijn...maar clio s rouleert ook :D
Marcel B.

Wat is er nou eigenlijk roulerend aan een clio S?
Ik bedoel, ik vind een clio 1.4 weer rouleren :P
Don't walk the grass... smoke it
Haas

oxje schreef:Wat is er nou eigenlijk roulerend aan een clio S?
Clio S = Clio 1.4

alleen met stoelen en stuur van een 16V en zoals de duitsers zeggen : Leichtmetalrader
Haas

nog ff over Veban. Heb geen ervaring met t bedrijf, maar ik vraag me af of ze weten hoe de mail daar werkt. Heb al drie dagen terug een mail gestuurd...en nog steeds nix terug :evil: maar ik blijf ik blijde afwachting :D
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Euh.. als ik er langs kom.. (kweet nit wanneer) dan zal ik het vragen :D
Haas

Maik (WOOFER) schreef:Euh.. als ik er langs kom.. (kweet nit wanneer) dan zal ik het vragen :D
tnx :D
-Ray-
Contacteer:

haaz schreef:
oxje schreef:Wat is er nou eigenlijk roulerend aan een clio S?
Clio S = Clio 1.4

alleen met stoelen en stuur van een 16V en zoals de duitsers zeggen : Leichtmetalrader
ow dan gaat de mijne ook richting een S...

mag ik ook een S'je op me auto?? ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas

van mij mag jij een hele mooie grote S op je autootje maken hoor...kom ik wel een keer koekeloeren of die S gerechtvaardigd is ;) :lol:
Jasper16v

heb een x in een 1.4 s gereden, waren geen 16v stoelen...was wel standaard naar mijn weten
ligt misschien ook nog aan bouwjaar oid ?
Haas

Jasper clio 16v schreef:heb een x in een 1.4 s gereden, waren geen 16v stoelen...was wel standaard naar mijn weten
ligt misschien ook nog aan bouwjaar oid ?
Kan zijn, mijne is iig wat betreft interieur standaard en dat zijn idd geen 16V stoelen, maar wel vette kuipstoelen. Volgens mij zijn het wel 16Vstoelen van model, maar niet qua bekleding.

Kan da eigenlijk wel...:D nouja, vette kuipstoelen zijn het iig wel :D
Jasper16v

interieur van clio 1.8RT (ouwe clio van me broer):
waren ook redelijke kuipvorm, en lekker stofje :D

[img]http://yx.gamepoint.net/18rt.jpg[/img][/img]
Haas

duidelijk ook mijn stoelen....alleen wel een ander stoffie...persoonlijk een mooier...:D Zitten wel lekker he?
TheFinz

thanks voor de replies! geeft me toch ff duidelijker beeld van de toko!

kep trouwens ook een 1.4s uit '94 lekker bakkie. niet supersnel maar kan aardig meekomen. 8)

had eigenlijk verwacht dat ik uit de toom zou vallen met mijn bescheiden cilinderinhoud, maar valt reuze mee!!! :D

kwam trouwens bij veban voor waarschijnlijk een nieuwe kat o.i.d. want die van mij is aardig aan het roesten :evil: (waarshijnlijk de originele nog) maar hoorde dat die dingen f*&^king duur zijn! zit nu te denken aan katvervanger???

Verstandig/voors tegens?

afgezien van het feit dat ie waarschijlijk niet meer door de keuring komt

moet ik wachten tot ie onder mijn auto uitvalt of de problemen voor zijn??

moet nl. nog een rekeningetje betalen van de laatste APK 800 pleuroos :(

anyone??

en oh ja, tussenpijp van 1.2 onder 1.4 vaak genoeg gelezen maar geen ervaring. doen of laten engaat ie daarvan zoveel geluid maken dat ik mijn auto net als mijn brommer vroeger aan het einde van de straat pas mag starten?
:p
thanx!!
Robke
Car: Lexus IS250

TheFinz schreef: kwam trouwens bij veban voor waarschijnlijk een nieuwe kat o.i.d. want die van mij is aardig aan het roesten :evil: (waarshijnlijk de originele nog) maar hoorde dat die dingen f*&^king duur zijn! zit nu te denken aan katvervanger???

Verstandig/voors tegens?

afgezien van het feit dat ie waarschijlijk niet meer door de keuring komt

moet ik wachten tot ie onder mijn auto uitvalt of de problemen voor zijn??

moet nl. nog een rekeningetje betalen van de laatste APK 800 pleuroos :(

anyone??

en oh ja, tussenpijp van 1.2 onder 1.4 vaak genoeg gelezen maar geen ervaring. doen of laten engaat ie daarvan zoveel geluid maken dat ik mijn auto net als mijn brommer vroeger aan het einde van de straat pas mag starten?
thanx!!
Je kunt ook op de sloop een andere kat halen, kost je ongeveer 150 euro denk ik.

en die tussenpijp moet je gewoon doen, daar gaat hij echt niet zo'n herrie van maken hoor. :wink:
-Ray-
Contacteer:

tussenpijp = doen, ik heb m ook, alleen jij zult nooit een noe-er krijgen!! ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
speedline

Wat is er nou eigenlijk roulerend aan een clio S?

Clio S = Clio 1.4

Nou wit gespoten standaard stalen 6Jx14" velgen van Clio 16v Ph.1 en een versnellingsbak met korte overbrengingen t.o.v. standaard 1.4 zijn samen met sportstuurwiel, toerenteller en sportstoelen toch wel de kenmerken :D
TheFinz

Ray (Zonnebril) Posted: 21 Jun 2002 00:18 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

tussenpijp = doen, ik heb m ook, alleen jij zult nooit een noe-er krijgen!!
hoeft ook niet, vind het een wijs geluid :D maar is voor mij too much. :wink:

maar ray ff vraagje, volgens is jouw auto even oud als die van mij. hoe is jouw kat er aan toe?? mijne is uit 94 trouwens.

en weet iemand nog een sloop ergens in de buurt van zoetermmer of in ieder geval zuid holland????
turboman
Contacteer:

TheFinz schreef:Ben vandaag f bij veban geweest in rijswijk.

Eerste indruk is wel ok. Maar????

Iemand ervaring met deze jongens, heb al wel het e.e.a. gelezen maar was voornamelijk oude topics en er was iets met een nieuwe eigenaar???

Laat ff weten wat je ervaringen zijn.

thanx
Ben er 4 jaar geleden eens geweest voor een nieuwe PECO BB4 kpl systeem.... hebben er nog aan gelast, want het spruitstuk zat los o.a.
Terug, bijna bij huis brak er een motorsteun af, waardoor m'n versn.bak in de vernieling lag, duur grapje, dat wel..
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

TURBOMAN: PM-mail :)

euh.. ik ben er 2x geweest.. voor onderdelen.

verder zijn de gasten uit den haag daar vaker geweest en zover ik weet met goede indruk. :)
Anonymous

Been there, heb mijn banden en olie laten vervangen.

aardige vent, had ook een goeie deal toen. Het stond helemaal vol met clio 16v's toen ik er was dus lijkt mij een prima garage voor je bakkie.

PS je moet expliciet zeggen dat je geen kleine beurt wil want dat doen ze automatisch. Ff zeggen wat je precies wil dus...
Haas

TheFinz schreef: kep trouwens ook een 1.4s uit '94 lekker bakkie. niet supersnel maar kan aardig meekomen. 8)

had eigenlijk verwacht dat ik uit de toom zou vallen met mijn bescheiden cilinderinhoud, maar valt reuze mee!!! :D
Nee man...1.4 ROULEERT ;) :lol:
TheFinz schreef: en oh ja, tussenpijp van 1.2 onder 1.4 vaak genoeg gelezen maar geen ervaring. doen of laten engaat ie daarvan zoveel geluid maken dat ik mijn auto net als mijn brommer vroeger aan het einde van de straat pas mag starten?
thanx!!
Ik heb m ook onder mijn 1.4'tje zitten. Geeft wel iets meer, maar de dingen die jij met je scooter moest doen, mag ja achterwege laten. Het geeft wel wat meer geluid, maar naar mijn mening nog steeds niet genoeg.... >-)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

haaz schreef:
TheFinz schreef: kep trouwens ook een 1.4s uit '94 lekker bakkie. niet supersnel maar kan aardig meekomen. 8)

Nee man...1.4 ROULEERT ;) :lol:
TheFinz schreef: en oh ja, tussenpijp van 1.2 onder 1.4 vaak genoeg gelezen maar geen ervaring. doen of laten engaat ie daarvan zoveel geluid maken dat ik mijn auto net als mijn brommer vroeger aan het einde van de straat pas mag starten?
thanx!!
Ik heb m ook onder mijn 1.4'tje zitten. Geeft wel iets meer, maar de dingen die jij met je scooter moest doen, mag ja achterwege laten. Het geeft wel wat meer geluid, maar naar mijn mening nog steeds niet genoeg.... >-)

Hahah ben ik weer idd ik heb een clio S1.4 uit 92 en ja ik heb ook die pijp van een 1.2 allleen geen katvervanger en dat scheeld veel er zit op zich wel een leuk geluidje onder maar met katvervanger hebie nog veel meer geluid. :D
TheFinz

PATBAD check you PM :)

Ok!

Planning is:

1 Katvervanger eronder

2 evt nog demperloze middenpijp.

3 K&N of green vervangingsfilter

4 Modificatie aan luchttoevoer

1 & 2 zijn duidelijk (thanks 4 the replies! :) )

3 Vervangingsfilter van K&N of van Green kopen, heeft er een de voorkeur? kwaliteit en prijs vergelijkbaar??

4 modificatie aan luchttoevoer

Mijn clio haalt standaard de lucht vanuit mijn wielkast (daar lijkt hij naartoe te lopen) en boven mijn uitlaatspruitstuk vandaan met een afdekkapje.

Ten eerste wat is hier het nut van (vanuit mijn wielkast snap ik)? en moet/kan ik dit weg laten?

En heeft het zin om de luchttoevoer vanuit de wielkast om te leiden naar een plek naast de radiator (als je ervoor staat links) zodat deze geforceerde luchttoevoer krijgt???

Of krijgt hij dan teveel lucht o.i.d. ik zag het wel bij een 16v bij de informatique rallysprant 8) maar kep maar een 1.4tje dus voordat ik allemaal moeite ga doen voor niets......

Ok lang verhaal, maar zinloos sleutelen is zonde van je tijd.

alvast bedankt voor jullie reply's

mzzl!!

oh ja kep ook maar ff de topicnaam veranderd. :p
TheFinz

Er moet toch iemand zijn die hier wat zinnigs over het bovenstaande kan zeggen??? :)

anyone....?? :(

.....
Robke
Car: Lexus IS250

Hoe meer koude lucht hoe beter het is.
In de winter is je auto vrijwel altijd iets sneller vanwege de lagere buitentemperatuur, dus koudere lucht.
Je kunt nooit genoeg koele lucht hebben in ieder geval.
MyZ

Ik heb zelf net mn luchttoevoer helemaal naar voren geplaatst. Naast je computer. Daar is altijd koude lucht, omdat het luchtfilter de lucht tussen je ruit en motorkap weg haalt. Zie je trouwens ook veel bij rally auto's. Die verplaatsen hem waar je wiswasreservoir zit. Nadeel: veel werk, omdat je veel moet verplaatsen en een gat moet maken in carro.
Mocht je dit gaan doen heb ik nog een rond een halve meter samco (blauw) liggen en een paar buizen alu.
Voor een mooi prijsje af te halen 8)
Armando

Ben hier nu ook mee bezig voor clio 16v.. In een 16v zitten nutteloze inhammen in de bumper heb de rechtse eruitgehaald waarachter de filterbuis loopt (+/- 25 cm afstand) die moet ik nog aanpassen heb al het een en ander in elkaar geflats van gewone water afvoerleidingen (PVC) Ziet toch geen man en ze hebben alle soorten pasklare hoeken. In de motorruim wil ik andere pijpen gaan gebruiken waarschijnlijk rvs of iets dergelijks wat blinkt
speedline

Net als bij de Coupe uitvoeringen een stuk industrie-slang van het linker remkoeling-gat (geen nutteloze gaten dus... :D ) in de voorbumper naar het luchtfilterhuis. Houd de slang zo kort mogelijk met minimale bochten. Vastzetten met ty-raps.
Plaats reactie