vraag monteren sportfilter renault 19 1,7 (90pk) RN

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Binnenkort wil ik het orginele filter vervangen door een sportfilter (trechtervormig)ik heb zitten rekenen en kijken hoe alles gemoteerd moet worden en kom tot een klein probleempie.
Als ik het orginele filter weglaat en een sportfilter aan de filterbak moteer,zou dit een sneller effect moeten hebben,allen is het probleem dat als de winter aanbreekt en de toevoer op winterstand gezet wordt door het systeem,dan komt de lucht van de motor zelf direct in de het filterhuis zonder dat het eerst door een filter gaat,wat mischien tot hogere slijtage kan zorgen of erger
Nou was mn vraag hoe ik dit kan oplossen en of ik dit zoiezo al goed doe,moet ik het orginele filtehuis er op houden?

kan iemand mij hint of tip geven?

greetZ
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tom
Moderator
Car: MB

zijn er geen sportfilters voor de 19 met dezelfde vorm als het origineel?? Dan lijkt mij het probleem ook opgelost
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Als ik het wist had ik je effe geholpen chris.
Wie kan chris effe helpen met te vertellen hoe het moet.
Steven
Car: M536

Sfen?

Sfeeheeeeen, waar zit je nou....
Roy
Moderator

Filter omwisselen als de winter begint??

Of kijk voor een vervangend filter van K&N :)
5 GT Turbo '88 GT5
chris-mc
Contacteer:

Ik heb al geinformeerd en inderdaad kwam altijd meteen het vervangingsfilter van K&N naar boven.dit is echter alleen om het orgineel te vervangen.

zal eens aan sfen vragen hoe hij dat heeft gedaan?

alvast bedankt voor de tips.

greetZ
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Cozmo

Als je het vervangingsfilter van K&N gebruikt heb je nagenoeg net zoveel effect als met een open filter. Zou wel ram air voorziening bouwen. En als ik het goed begrijp is koude lucht alleen maar goed, je mengsel krijgt hierdoor een hogere verbrandingswaarde.
Hij wordt wat vlotter op z'n gashierdoor, alles werkt natuurlijk het best in combi met een sportpijp.

Laterz
chris-mc
Contacteer:

Cozmo schreef:Als je het vervangingsfilter van K&N gebruikt heb je nagenoeg net zoveel effect als met een open filter. Zou wel ram air voorziening bouwen. En als ik het goed begrijp is koude lucht alleen maar goed, je mengsel krijgt hierdoor een hogere verbrandingswaarde.
Hij wordt wat vlotter op z'n gashierdoor, alles werkt natuurlijk het best in combi met een sportpijp.

Laterz
dat had ik eigenlijk niet verwacht dat een k&n vervangings filter net zo veel effect heb.maar over mn lucht toevoer,normaal zit een r19 luchtslang tegen de bumper aan,deze het ik verplaatst onder de bumper naast het trekoog,ik heb daar een gat gemaakt ik heb op een site gelezen dat het best veel scheeld bij de renault (die site is http://www.r19.de).

heej bedankt voor de tip

greetZ
Plaats reactie