Motor Clio 16V demonteren

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
BartK (Adrenalin)
Berichten: 236
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Locatie: Limburg

Over een paar weken, rond de bouwvak, moet m'n Clio er aan gaan geloven. Aangezien de koppeling af en toe raar doet en de distributie riem vervangen moet worden, hebben ik en mijn schoonbroer (ex-monteur) besloten om het hele blok maar te demonteren. Omdat hij nauwelijks tot niet aan Cliotjes heeft gewerkt, wil ik hier graag zo veel mogelijk informatie op doen.

Zoals o.a.:
De juiste volgorde die we aan moeten houden.
Waar we allemaal rekening mee moeten houden.
Dingen die we dan eventueel ook kunnen controleren vervangen omdat het blok er dan toch uit is. Enz, enz...

Dus ongeveer het hele A tot Z om het blok te verwijderen. Alle tips en tricks zijn welkom :wink: !

Greetz Bart.
Anonymous

Neem de tijd want dat zal het ook gaan kosten. Tis krap en dat maakt het niet al te makkelijk. Haal iig de kap eraf zodat je er wat beter bij kunt. Als je het blok eruit heb neem dan ook de sparollen mee. Neem de keerring tussen motor en bak mee, die lekken bij 99% van de 16v's lichtjes.
Marcel (mlg)
Berichten: 658
Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Hier is wat er in het Renault handboek staat . Wat ook makkelijk is om de rechter koplamp weg te halen
dan heb je meer ruimte voor de dynamo . Je moet het blok er scheef uithalen en inzetten. De distributie zijde moet eerst omhoog anders krijg je de bak niet onder
de chassis balk vandaan .
Mischien heb je er iets aan ?
SUcces


[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/1.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/2.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/3.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/4.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/5.jpg[/img]
Anonymous

Marcel staan deze ook in dialogys??
BartK (Adrenalin)
Berichten: 236
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Locatie: Limburg

Thanx Marcel, hier kan ik wel iets mee :D .
Marcel (mlg)
Berichten: 658
Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Deze staan inderdaad in dialogys
Anonymous

Ahh das mooi, een keertje bekijken dan... :wink:
Marcel (mlg)
Berichten: 658
Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
Locatie: Ermelo
Contacteer:

In het handboek staat dat je het hele fusee eraf moet halen, maar dat hoeft niet. Het beste kan je de 2 bouten van de veerpoot op het fusee losdraaien
en de centrale moer van de as , dan de as demonteren en de bouten van de veerpoot weer vast zetten. je kan de auto dan weer gewoon op z'n wielen zetten . Is wel ff iets makkelijker .
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

mijn linker fuseekogel is op weg naar de eeuwige jachtvelden
wat kost zo'n ding gemiddeld ?
Marcel (mlg)
Berichten: 658
Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bij renault +/- 36 euro excl btw best.nr. 7701468883
BartK (Adrenalin)
Berichten: 236
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Locatie: Limburg

Marcel, wat wordt er precies bedoeld met die gewichtsverdeler??
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

als ik het plaatje goed bekijk dan is dit volgens mij de motor van een 19 16v en niet die van een clio.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Marcel (mlg)
Berichten: 658
Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Die gewichts verdeler ken ik niet ( gebruiken we niet ) , volgens mij is het om ervoor te zorgen dat het blok makkelijker kantelt bij het eruit takelen . Als je met z'n 2en ben kan
je gewoon het blok opzij duwen en dan takelen , werkt ook . Het is een blok van een clio want de motor steun zit bovenaan en niet onderaan zoals bij een 19. Voor de rest is het blok bijna gelijk .
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Waterpomp gelijk ook goed controleren. Bij twijfel vervangen. Is niet zo duur. Imitatie zijn ze ook goed. Org. Reno is in mijn ogen niks beter in dit geval.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

wie nog een startmotor,dynamo of waterpomp nodig heeft, ik heb er een.
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

weet er iemand wat de symptomen zijn van een slecht uitgelijnd motorblok en hoe lijn ik het uit ik hoorde speedline laatst iets zeggen over 29 mm
if it isn't possible it is not impossible
cliomaniac
Berichten: 520
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: savage eb 64

oh ja wat zijn de kenmerken van een slecht werkende lambda sonde
if it isn't possible it is not impossible
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Marcel (mlg) schreef:Hier is wat er in het Renault handboek staat . Wat ook makkelijk is om de rechter koplamp weg te halen
dan heb je meer ruimte voor de dynamo . Je moet het blok er scheef uithalen en inzetten. De distributie zijde moet eerst omhoog anders krijg je de bak niet onder
de chassis balk vandaan .
Mischien heb je er iets aan ?
SUcces


[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/1.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/2.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/3.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/4.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/5.jpg[/img]
heeft iemadn deze foto`s nog?
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Christian schreef:
Marcel (mlg) schreef:Hier is wat er in het Renault handboek staat . Wat ook makkelijk is om de rechter koplamp weg te halen
dan heb je meer ruimte voor de dynamo . Je moet het blok er scheef uithalen en inzetten. De distributie zijde moet eerst omhoog anders krijg je de bak niet onder
de chassis balk vandaan .
Mischien heb je er iets aan ?
SUcces


[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/1.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/2.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/3.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/4.jpg[/img]

[img]http://members1.chello.nl/~m.haasdijk/rtc/5.jpg[/img]
heeft iemadn deze foto`s nog?
Als jij die pijp nou ff voor me maak, krijg je van mij een werkplaats handboek :p
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

haha kom maar even op msn :)
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Zit op mijn werk, en daar werkt dat jammer genoeg niet. (ja ja heel hard aan het werk, heb geen ruk te doen hier :-* )

Ben misschien vanavond online.

anders bel je me even na 5 uur je heb mijn nummer toch?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

moet Chris ook al belle en heb ook nog verjaardag dus spreek je vrijdag wel of zo op msn :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mickael schreef:Zit op mijn werk, en daar werkt dat jammer genoeg niet. (ja ja heel hard aan het werk, heb geen ruk te doen hier :-* )
Probeer erachter te komen wat het IP-adres van de proxy-server aldaar is. Je kan dan met dat IP-adres meestal op port 8080 wel door de firewall heen komen. :) (Of praat ik nu te technisch? :) )
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

8080, of 1080 :p
Don't walk the grass... smoke it
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Christian schreef:moet Chris ook al belle en heb ook nog verjaardag dus spreek je vrijdag wel of zo op msn :)
Dat is ook goed!
Of praat ik nu te technisch?
Ja en nee, ik begrijp wel wat je bedoel, maar hoe het doen??

maar het is eigenlijk niet de bedoeling, ook van mij zelf niet, het is dat ik nu echt niets te doen heb. Het zou me ook te veel afleiden van het werk wat ik doe.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

niemand dus tips :(
Plaats reactie