Gisteren heb ik een dump-valve gemonteerd.
De dump-valve is aangesloten op het drukvaathje van de ontstekingsmodule. Nu dat ie er op zit loopt de motor slecht stationair enbij een constante snelheid blijft ie een beetje schokken. tevens komt er uit de uitlaat een raar "gebrabbel"als ik het gas los laat. De dump-valve maakt overgens alleen bij xtreem turbogebruik een sisje, de dump-valve is nog heel. Help wat is dit ?
Het T-Stukje zit ongeveer 10 cm vanaf de ontsteking, achter het schutbord. De dump-Valve zit op de rechter slang die uit de intercooler komt en richting de carburateur gaat, hij zit ter hoogte van de linker kant van de radiateur. Als je wil kan ik er fff een fotootje van maken.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 3 mar 2001 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo,
In principe moet de dumpvalve, om zoveel mogelijk efffect te hebben, zo dicht mogelijk bij de gasklep (carburateur) zitten. Is het kleine slangetje niet ergens lek ? Het klinkt alsof de dumpvalve constant open blijft staan en de motor er ook lucht door aanzuigt. Dit zou eventueel het stotteren verklaren. Kontroleer ook nog ff alle aansluitingen.
In principe moet de dumpvalve, om zoveel mogelijk efffect te hebben, zo dicht mogelijk bij de gasklep (carburateur) zitten. Is het kleine slangetje niet ergens lek ? Het klinkt alsof de dumpvalve constant open blijft staan en de motor er ook lucht door aanzuigt. Dit zou eventueel het stotteren verklaren. Kontroleer ook nog ff alle aansluitingen.
Oké ik ga het vanmiddag nakijken, ook wilde ik nog vragen wat nu een verstandige turbodruk is. De motor is perfect voor de rest, ik heb absoluut geen probleem met koeling en wil de turbodruk wat gaan verhogen. Nu draait ie op 0,65 Bar. En wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen. Het effect van de dump-Valve zal dan ook groter zijn.
hey tacki,
ff een vraagie : jij hebt op je auto iets wat ik al een hele lange tijd wil hebben. Namelijk een motorkap met booskijkers erin..heb je die kap nou ergens besteld en zo ja waar? Of heb je zelf stukjes erop gelast??
Groetjessss
ff een vraagie : jij hebt op je auto iets wat ik al een hele lange tijd wil hebben. Namelijk een motorkap met booskijkers erin..heb je die kap nou ergens besteld en zo ja waar? Of heb je zelf stukjes erop gelast??
Groetjessss
Hoi,
0,9 bar schijnt de motor redelijk goed aan te kunnen. Wel zou ik de carburateur opnieuw af laten stellen.. Je krijgt dan ongeveer zo'n 135-140 pk. Heb je je dumpvalve nu vlak na de intercooler zitten ?
0,9 bar schijnt de motor redelijk goed aan te kunnen. Wel zou ik de carburateur opnieuw af laten stellen.. Je krijgt dan ongeveer zo'n 135-140 pk. Heb je je dumpvalve nu vlak na de intercooler zitten ?
In die motorkap hebben we 2 plaatjes ingelast. De motorkap moest toch overgespoten worden i.v.m. die scope dus hebben we dat zo gelijk meegenomen. Je moet wel opletten dat je ze zo last dat je lichten niet in de beknelling komen. Het is best een stoer gezicht. Alleen ben ik benieuwd of hij door de APK heen komt.
Ik weet niet of de motorkap zo te koop is. Ik heb het nog nie gezien.
Ik weet niet of de motorkap zo te koop is. Ik heb het nog nie gezien.
De dump-valve zit ongeveer 30 cm na de intercooler. Naast m'n luchtinlaat. Als je in de auto zit ongeveer terhoogte van je rechter hand.
hallo mensen ,ik heb gister mijn bailey groep a zuiger dumpvalve ingebouwd op exact
dezelfde manier als jij martijn,en ik heb geen probleem ermee , mischien is jouw dump-valve wel stuk joh ,ik zou hem eens goed nakijken ,en anders zou ik toch eens goed op onderzoek uitgaan,want mischien heb je dan ergens een lekage,groetjes Ghostrider
dezelfde manier als jij martijn,en ik heb geen probleem ermee , mischien is jouw dump-valve wel stuk joh ,ik zou hem eens goed nakijken ,en anders zou ik toch eens goed op onderzoek uitgaan,want mischien heb je dan ergens een lekage,groetjes Ghostrider
Nou, Gisteren alllles nagekeken en aangedraaid. Het is nu al minder maar hij loopt nog steeds moeilijk. Kun je zien of de dump-valve kapot is? als ik aan de onderkant er in kijk zie je het membraam zitten, en dat zit niet scheef ofzo. Wheplp
hallo martijn ik zal eens ff voor je navragen
wat het kan zijn, jij zegt je hebt alles vaster gedraait en dan wordt het minder
lijkt mij dat daar ergens het probleem zit
maar ik vraag het gewoon ff na wat het allemaal kan weze ik laat snel wat van me horen groetjes Ghostrider
wat het kan zijn, jij zegt je hebt alles vaster gedraait en dan wordt het minder
lijkt mij dat daar ergens het probleem zit
maar ik vraag het gewoon ff na wat het allemaal kan weze ik laat snel wat van me horen groetjes Ghostrider
nou martijn ik heb gemaild en dit kreeg ik terug als het euvel is begonnen na het inbouwen van de dump valve ligt het voor 95%
zeker dat daar dus de fout zit, ergens moet een lek zijn waardoor het ontstekingstijdstip niet meer correct is,deze wordt namelijk geregeld door het vacuum, dus daar moet je zoeken martijn toch ergens een lek groetjes ghostrider
zeker dat daar dus de fout zit, ergens moet een lek zijn waardoor het ontstekingstijdstip niet meer correct is,deze wordt namelijk geregeld door het vacuum, dus daar moet je zoeken martijn toch ergens een lek groetjes ghostrider
Ik heb de dump-Valve laten controleren en die was OK. Van Biesheuvel zegt dat als je er een bleed-valve tussen set het probleem over is. Hij zou het wel weten ! Enige andere suggesties?
een bleed-valve? Die zorgt er toch alleen voor dat er gedoseerd lucht ontsnapt waardoor de waste-gate pas bij een hogere druk opent?
Je zult dan ongetwijfeld meer nut ondervinden van je dump-valve vanwege de hogere turbodruk, maar volgens mij mij zit daar niet de kern van je probleem.
Ik denk toch ook dat je ergens een lekkage hebt. Controleer alles wat je hebt gedaan nog eens een keer, als het probleem zich voordoet na montage van je dump-valve en je hebt daarvoor geen problemen gehad met stationair draaien, dan moet er bijna wel zeker in het vacuumslangetje een lekkage zitten.
Je zult dan ongetwijfeld meer nut ondervinden van je dump-valve vanwege de hogere turbodruk, maar volgens mij mij zit daar niet de kern van je probleem.
Ik denk toch ook dat je ergens een lekkage hebt. Controleer alles wat je hebt gedaan nog eens een keer, als het probleem zich voordoet na montage van je dump-valve en je hebt daarvoor geen problemen gehad met stationair draaien, dan moet er bijna wel zeker in het vacuumslangetje een lekkage zitten.
Nee, hij laat geen lucht door maar past het vacuum aan zodat je ontsteking goed komt te staan ( ontsteking is gerelateerd aan vacuum ) althans zo is het mij verteld. En ja er zal ergens een beetje lucht ontsnappen. Maar de slangen zijn het niet. Die heb ik gecontroleerd. Heb wel nieuwe slangen besteld. Dan zie ik vanzelf het resultaat.
Hoi
Net effe een Dump-Valve gehaald bij biesheuvel koste wel effe 375,-maarja
Het resultaat mag er zijn hehe mensen kijken om van wat is dat nou ,nou een renault 5gtt die op adem komt
Net effe een Dump-Valve gehaald bij biesheuvel koste wel effe 375,-maarja

Het resultaat mag er zijn hehe mensen kijken om van wat is dat nou ,nou een renault 5gtt die op adem komt

hoe meer druk hoe harder de sis
hee chris hoopen dat het een beetje weer is vrijdag
hee chris hoopen dat het een beetje weer is vrijdag
Ik hoop ook dat het weer een beetje meezit, ik weet alleen nog niet of ik kom, ik moet eigenlijk ook nog even naar Scheveningen, maar ik kom toch langs de Mac dus...
Heb je Maavlakte meeting page 2 al gelezen?
Groeten.
Heb je Maavlakte meeting page 2 al gelezen?
Groeten.
Tackinardie,
Wat het probleem is bij jou dump-valve kan aan verschillende dingen liggen.
Vaak zit er een rubbertje in met een veer.
Maar vaak zit dit rubbertje er scheef in of is het rubber gescheurt (als dat bij je vriendin gebeurt ja dan heb je een probleem
).
Hier door heeft de onsteking geen vacuum meer en dus gaat de motor onregelmatig lopen.
Of je dump-valve zit te ver van de gasklep (carberateur) hij moet zo dicht mogelijk bij de gasklep zitten voor het beste resultaat.
Wat het probleem is bij jou dump-valve kan aan verschillende dingen liggen.
Vaak zit er een rubbertje in met een veer.
Maar vaak zit dit rubbertje er scheef in of is het rubber gescheurt (als dat bij je vriendin gebeurt ja dan heb je een probleem

Hier door heeft de onsteking geen vacuum meer en dus gaat de motor onregelmatig lopen.
Of je dump-valve zit te ver van de gasklep (carberateur) hij moet zo dicht mogelijk bij de gasklep zitten voor het beste resultaat.
Nou, de dump-Valve is goed, Biesheuvel heeft hem gecontroleerd, en hij werkt ook gewoon.
Ik ga binnenkort ( heb ik al 3 weken geleden ook gezegt ) de vacumslangen vervangen, misschien heeft het nut.
Ik ga binnenkort ( heb ik al 3 weken geleden ook gezegt ) de vacumslangen vervangen, misschien heeft het nut.