Zoals eerder beschreven ligt mijn radiateur eruit..
Welke radiateurs passen er in mijn R5GTT (ph2)
of moet is specefiek voor een r5gtt radiateur gaan?
(zoja wat kost een nieuwe..)
Heeft er verder nog iemand ervaring met aitotemp, zij maken radiateurs op maat...
Gr JW
Welke radiateurs passen in de R5GTT?
-
- Contacteer:
Ik heb nog wel een radiator te koop liggen. Die zou ik wel mee kunnen nemen naar de FNB volgende week.Djeedub schreef:Zoals eerder beschreven ligt mijn radiateur eruit..
Heeft er verder nog iemand ervaring met aitotemp, zij maken radiateurs op maat...
Gr JW
Ik woon zelf vlakbij Utrecht, en ben regelmatig in Mijdrecht (das vlakbij Amsterdam/Amstelveen)dus zou altijd wat kunnen afspreken. Mail me anders effe op rvandijk@footlocker.com (check die email alleen tijdens werk uren)
-
- Contacteer:
Radiator en Olie koeler zitten in 1 element.Bart V schreef:Radiateur van een gtt is toch apart ofzo?? zit toch een oliekoeler ofzoiets in??? Of lul ik uit mn nek??
Greetz
RickGT TURBO schreef:Radiator en Olie koeler zitten in 1 element.Bart V schreef:Radiateur van een gtt is toch apart ofzo?? zit toch een oliekoeler ofzoiets in??? Of lul ik uit mn nek??
Greetz
GTT heeft standaart geen olie koeler maar een warmtewisselaar.

Djeedub schreef:Zoals eerder beschreven ligt mijn radiateur eruit..
Gr JW
Volgens mij moet je inderdaad specifiek een radiateur hebben voor de GT turbo. Deze kosten nieuw ongeveer 260 guldens, dus zo'n 120 euro.
Bijl Radiateuren Haarlem
F Halsstr 44
2021EL Haarlem
Tel : 023 5254652
Fax : 023 5278113
Kaartje:

[img]http://www.goudengids.nl/MapServer/maps ... 546&zoom=6[/img]
Tip: koop nooit een gebruikte radiateur, tenzij het voor heel weinig is en hij goed koelt. (sorry Rick, maar tis gewoon zo)
Gewoon een nieuwe kopen is mijn advies.
Ik probeer momenteel een oude radiateur op te knappen met van die zure spulletjes, maar ik zie er weinig heil in.
Er is ergens een adresje in Rotterdam, daar kun je tegen inlevering van je oude voor 200 ouwe guldens een gereviseerde krijgen, kan em alleen niet meer vinden.
Hier nog ene Quote van Gilles:
Ik probeer momenteel een oude radiateur op te knappen met van die zure spulletjes, maar ik zie er weinig heil in.
Er is ergens een adresje in Rotterdam, daar kun je tegen inlevering van je oude voor 200 ouwe guldens een gereviseerde krijgen, kan em alleen niet meer vinden.
Hier nog ene Quote van Gilles:
Gilles schreef:hihi, okie zal dit berichtje dan maar onder juidte forum zetten dan;
voor iedereen die interessen hebben in en radiateur die goedkoper is als het orrigineel en meer kapasiteit heeft als het orrigineel kan bellen naar Rada in breda
076-5652502
koste; 175,-- met koper binnenwerk
(betere warmte wisseling dus=meer koel kapaciteit)
dacht dat dit jullie wel aansprak.......
-
- Contacteer:
Hehehe..Steven(ventieldopje) schreef:Tip: koop nooit een gebruikte radiateur, tenzij het voor heel weinig is en hij goed koelt. (sorry Rick, maar tis gewoon zo)
quote]
Nou no hard feelings hoor.
Mij maakt het niet uit. Alleen als je zelf lowbudget bent dan kan je die wel halen van mij. Maar hoeft natuurlijk niet. Maakt mij niet zo veel uit.
Ik denk dat je mischien wel beter af bent met een nieuwe als ik heel eerlijk ben. Of tenminste een goed schoongemaakte...
Drive it like you stole it
Ik ga binnenkort het agressieve zuur erin pleuren en alles ff doorspoelen, es kijken wat het uithaald.
Ik heb er nu een 'zacht' middeltje inzitten van d ebezan waar je 4 tot 24 uur mee moet rijden. De vloeistof wordt al lekker bruin en begint naar thee te ruiken
Koelvermogen neemt ook sterk af (logisch, koelvloeistof verzadigd met rotzooi) Dus binnenkort nog ff 'zuren' en dan uitspoelen.
Als het dan nix uithaald wordt het een nieuwe rad.
Ik heb er nu een 'zacht' middeltje inzitten van d ebezan waar je 4 tot 24 uur mee moet rijden. De vloeistof wordt al lekker bruin en begint naar thee te ruiken

Als het dan nix uithaald wordt het een nieuwe rad.
Autoradiateuren Service WestSteven(ventieldopje) schreef:Er is ergens een adresje in Rotterdam, daar kun je tegen inlevering van je oude voor 200 ouwe guldens een gereviseerde krijgen, kan em alleen niet meer vinden.
Vliststr 36
3044ET Rotterdam
Tel : 010 4370706
Informatie (Gouden Gids):
In onze werkplaats reviseren en repareren wij auto- en industrieradia-
teuren. Direct leverbaar uit magazijn alle merken autoradiateuren,
nieuw en/of ruil, kachelradiateuren, aircocondensors, oliekoelers en
turbokoelers. Tevens inbouwstation van autoradiateuren
er is een 5 diesel geweest, 5 turbo diesel en een 5 gtd. die laatste is aardig zeldzaam en vrij duur. Ik wou toen ook 1 hebben voor het werk maar was duurder dan een gtt. Misschien dat de radiateur van een turbo diesel een mooie optie is voor een betere koeling van de koelvloeistof. Je kunt ook een grotere radiateur monteren met een apparte oliekoeler.
There will be plenty of time to rest when your dead
Nou ik ga tochnie extreem rijden met dit ding, dus lijkt me een verse ook wel goed.
Mijn vorige was een koperen en die koelde echt perfect, net boven het 1 streepje (het allereerste streepje noemen we maar ff 0).
De 2ehands van Patrick B, die dus een tijdje heeft liggen rotten in ze schuur, doet het bijna 2x zo slecht. Zaterdag gaat ie in het zuurbad van ome_reno
Mijn vorige was een koperen en die koelde echt perfect, net boven het 1 streepje (het allereerste streepje noemen we maar ff 0).
De 2ehands van Patrick B, die dus een tijdje heeft liggen rotten in ze schuur, doet het bijna 2x zo slecht. Zaterdag gaat ie in het zuurbad van ome_reno

hey jongens bedankt voor jullie reply's!
omdat ik die van mij snel nodig heb ga ik voor autotemp hier vlak bij in amsterdam.. (de volgende dag binnen indien niet op voorraad)
ietje duurder maar wel een goeie nieuwe koperen.. (125eur ex.)
Ik heb er nog twee nodig binnenkort dus dan wordt breda wellicht een optie.. (106pleurootjes incl.. inruil...)
Anders die in haarlem voor 120 pleuro's
renault is te duur met zijn 193 eur..
wel een probleem hoor die koeling in die 5jes..
maarja, je moet er toch wat voor over hebben nietwaar..
nogmaals bedankt en hopen dat het ontluchten een beetje goed verloopt, ik moet nog zo'n fietspomp systeempje maken...
Greetz JW
omdat ik die van mij snel nodig heb ga ik voor autotemp hier vlak bij in amsterdam.. (de volgende dag binnen indien niet op voorraad)
ietje duurder maar wel een goeie nieuwe koperen.. (125eur ex.)
Ik heb er nog twee nodig binnenkort dus dan wordt breda wellicht een optie.. (106pleurootjes incl.. inruil...)
Anders die in haarlem voor 120 pleuro's
renault is te duur met zijn 193 eur..
wel een probleem hoor die koeling in die 5jes..

maarja, je moet er toch wat voor over hebben nietwaar..
nogmaals bedankt en hopen dat het ontluchten een beetje goed verloopt, ik moet nog zo'n fietspomp systeempje maken...

Greetz JW
Loves flying....
Yep !!!GTT heeft standaart geen olie koeler maar een warmtewisselaar.![]()
Een oliekoeler is een radiateur waarin een vloeistofstroom mbv rijwind wordt afgekoeld richting de buitentemperatuur (afhankelijk van rendement koeler).
Met een warmtewisselaar bedoelen we een apparaat waardoorheen koelvloeistof en olie stromen. Deze is gemonteerd bij de C1J en F7P/R motoren. Deze is gebruikelijk gemonteerd als adapter onder het oliefilter of in de motor (Opel 2.5 V6) of koelsysteem (meeste zware bedrijfswagens) gebouwd.
De warmtewisselaar heeft als voordeel dat deze twee kanten op kan werken (vandaar wisselwerking)

Bij een koude start helpt de koelvloeistof (die eerder op temp. is) de olie eerder opwarmen. Zodra de olietemperatuur die van de koelvloeistof overschrijdt wordt de olie afgekoeld door het koelwater. 2 nadelen: er is een groter koelsysteem nodig, en bij hoge belasting kan de olie niet genoeg gekoeld worden (afhankelijk van de uitvoering, bij F7P/ R is het volstrekt onvoldoende)

P.s.: Een aparte Racimex of Moccal oliekoeler en een radiateur van een R5 Diesel of Clio 16v of... blahblahyadahyadah...
Laatst gewijzigd door speedline op zo 14 jul 2002 9:41, 2 keer totaal gewijzigd.
nou vooruit dan maar, we leggen 't nog 1 keer uit voor degenen die de 5GTT niet zo goed kennen
:
De hoofdoliestroom wordt door de zijbak van de radiateur geleid. Dit noemt men een warmtewisselaar, en werkt 2 kanten op. Tijdens de opwarmfase wordt de olie door de koelvloeistof opgewarmd. De motor komt zo lekker snel op temperatuur, hetgeen slijtage vermindert. Als de motor warm is koelt de koelvloeistof de olie. Zoiets is ook te vinden op een 16V, maar daar is de warmtewisselaar uitgevoerd als ring onder 't oliefilter.
Deze constructie wordt nogwel eens verbouwd naar een aparte oliekoeler. Hier zijn een aantal redenen voor te verzinnen:
- een losse koeler koelt beter
- de radiateur koelt de koelvloeistof beter
- bij lekkage mixt er koelvloeistof 't oliecircuit in, met dikke kans op motorschade. (geen idee of 't bij een 5gtt ook een zwak punt is, bij veel auto's wel)

De hoofdoliestroom wordt door de zijbak van de radiateur geleid. Dit noemt men een warmtewisselaar, en werkt 2 kanten op. Tijdens de opwarmfase wordt de olie door de koelvloeistof opgewarmd. De motor komt zo lekker snel op temperatuur, hetgeen slijtage vermindert. Als de motor warm is koelt de koelvloeistof de olie. Zoiets is ook te vinden op een 16V, maar daar is de warmtewisselaar uitgevoerd als ring onder 't oliefilter.
Deze constructie wordt nogwel eens verbouwd naar een aparte oliekoeler. Hier zijn een aantal redenen voor te verzinnen:
- een losse koeler koelt beter
- de radiateur koelt de koelvloeistof beter
- bij lekkage mixt er koelvloeistof 't oliecircuit in, met dikke kans op motorschade. (geen idee of 't bij een 5gtt ook een zwak punt is, bij veel auto's wel)
rev it like a rental
speedline schreef:GTT heeft standaart geen olie koeler maar een warmtewisselaar.![]()
Helaas heb je het niet helemaal begrepen. Een oliekoeler is een radiateur waarin een vloeistofstroom mbv rijwind wordt afgekoeld richting de buitentemperatuur (afhankelijk van rendement koeler). Deze is gemonteerd op een C1J motor (5GTT).
Met een warmtewisselaar bedoelen we een apparaat waardoorheen koelvloeistof en olie stromen. Deze is gemonteerd bij de F7P/ R motoren (o.a.: Clio 16v/ Williams). Deze is gebruikelijk gemonteerd als adapter onder het oliefilter of in de motor (Opel 2.5 V6) of koelsysteem (meeste zware bedrijfswagens) gebouwd.
De warmtewisselaar heeft als voordeel dat deze twee kanten op kan werken (vandaar wisselwerking)
Bij een koude start helpt de koelvloeistof (die eerder op temp. is) de olie eerder opwarmen. Zodra de olietemperatuur die van de koelvloeistof overschrijdt wordt de olie afgekoeld door het koelwater. 2 nadelen: er is een groter koelsysteem nodig, en bij hoge belasting kan de olie niet genoeg gekoeld worden (afhankelijk van de uitvoering, bij F7P/ R is het volstrekt onvoldoende)
Quote: YouŽre an unending source of astonishment...
P.s.: Een aparte Racimex of Moccal oliekoeler en een radiateur van een R5 Diesel of Clio 16v of... blahblahyadahyadah...
Wat begrijp ik dan niet volgens jouw dan niet?? Volgens mij begrijp ik het heel goed.
GTT heeft GEEN oliekoeler. Maar een warmtewisselaar.