Updates: GTT Gekocht - FOTO'S

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
jetab
Contacteer:

===================================================
EDIT

Update 21-10-2002

EDIT
===================================================
Zoals jullie misschien al weten heb ik een gtt erbij gekocht! Vanaag (zondag) ga ik 'm halen, jippie! :)

Heb weer zin om te turboen... kan niet wachten totdat mijn restauratie projectje klaar is dus daarom maar 1 erbij gekocht.

Die ik erbij ga halen is een ph2 (zwart), helemaal orgineel, dorpels KEI hard, motorkap ietsje beschadigt en zijscherm puntje roest en onder de voorruit begint het te roesten (kleine dingetjes die ik zo gefixt heb) Verder orginele ph2 velgen, re209, pingelsensor, ph2 interieurtje, opendakkie, etc
Mist alleen de skirts+bumpers (die heb ik nog dus dat komt goed) en de voorstoelen zijn lelijk (goh da's nieuws voor een renault 5 gtt :lol: )

Ik moet de motor nog afbouwen (turbo, intercooler, slangen, luchtfilter, uitlaat, olie+water) Interieur erin schroeven en dan moet ie rijden :wink:

Ik zal wel wat foto's maken en hier plaatsen... (kan ff-kes duren!)
Laatst gewijzigd door jetab op zo 20 okt 2002 23:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jeroen, veel plezier met de YY-99-DK! Nog bedankt voor de "kleine" rommeltjes die ik er ff af mocht halen. :)
Als je hem toch voor de onderdelen gaat gebruiken, wat ik me niet kan voorstelen, geef me dan ff een belletje. Ding is echt vrij hard.
Veel plezier ermee, en ik hoop echt dat ik hem ooit nog een keer op een meeting tegenkom.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
jetab
Contacteer:

Nee deze wordt niet gesloopt (is zonde) die 4 die ik WEL gesloopt heb, waren allemaal KEI rot.... maar van deze GTT neem ik het leven niet af... :lol:

En uhh, je zal 'm zeker op meetings tegenkomen!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Beter! Want hij is een restauratie zeker waard! Kwam die nou uit 1987 of 1988? Want het kenteken is uit 1991, maar volgens mij was hij omgekeurd!
Veel plezier ermee!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

zal wel een grijze zijn geweest dan
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Marius

Mooi.

Ja laat maar even wat foto's komen.
Robert dB.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.....owja troost Ronnie nog eventjes. :D
jetab
Contacteer:

Nou hij staat bij mij in de garage... :wink:

Ik heb 'm al ff uitgemest (alle onderdelen eruit) beetje stof eraf gehaald enzo... maar hij ziet er echt niet slecht uit! motorkap en zijscherm ff beetje bijwerken. Dan piepklein gaatje in de bodem, en in de motorruimte een gat lassen en dan is chassis zo goed als af... (vrijdag lassen)

Hier de foto's toen die net 10minuten bij mij op de stop stond....

-

Inmiddels de motor iets verder afgebroken en schoongemaakt.... vandaag weer verder...

p.s. Tjabel ik mis de aandrijfassen/steekassen, vergeten erbij te doen 8) Ik bel je wel om te kijken hoe we het regelen...
Laatst gewijzigd door jetab op do 23 okt 2014 9:48, 1 keer totaal gewijzigd.
jetab
Contacteer:

btw, gister avond ff die gele ph2 bumpers op de auto gezet. Ik moet zeggen dat dat er heel leuk uit ziet! Nu alleen de zijskirts ff spuiten en dat zakie er op monteren. En ff naar de sloop voor een grill die ik dan aan stukken kan zagen :-)

Hoop dit weekend heel eind klaar te zijn
Abel
Über-Spammer

Grr jalours.....

:wink: :wink:

Maar klinkt goed.. en ziet er nog niet toppie uit maar ik durf te wedden dat je in 2 middagen er een net uitziende auto van hebt gemaakt.
jetab
Contacteer:

2 middagen.... dat niet... moet best veel doen. Heb vandaag de rode-vloerbedekking geschrobt en het resultaat mag er wezen.... mooi rood (en geen olievlekken meer) Heb ook de motor ontvet en weer redelijk ver opgebouwd... Belangrijkste dat ik nog moet doen is de startmotor en steekassen. Heb meteen ff de kabelboom nagekeken en hier en daar opnieuw gelast en ingetaped.... komt allemaal goed!
catrinus

Wat ga je met deze gtt doen. Origineel houden of net zoals je andere gtt wat leuk spul erop doen. Hoe staat het eigenlijk met je project gtt.
There will be plenty of time to rest when your dead
jetab
Contacteer:

Ha cat, deze wordt niet zo erg optisch gestyled als die ander. Wel opgefokt (turbo 1,1 bar). Hij moet zo min mogelijk gaan kosten, MAAR wil wel alles goed hebben, dus niet zo'n bak van da's ff snel en goedkoop gedaan.

Het geld gaat allemaal in mijn andere gtt (valt ook wel mee trouwens qua geld) Motor is af (op versnellingsbak na, ben ik mee bezig. En de turbo moet ik nog bestellen (hybride, dus sparen)), als boer terug is waar ik 'm gestald heb dan de auto brengen. Kabelboom bezig te vernieuwen, dashboard haast af, schiet op maar duurt nog wel heeeeel lang.
jetab
Contacteer:

Laatste update over de GTT:

Skirts zijn gespoten en zien er niet verkeerd uit (voor dat geld euro 0,00)

4 uur bezig geweest voordat de startmotor werkte, eerste startmotor sloeg aan als we de boel aansloten MAAR zonder het contact aan te zetten? relais of zo bleef hangen. Andere eronder.... stuurdraad voor relais werkt niet.... zoeken zoeken.... stekkers? nee... zoeken zoeken, blijkt nou.... een of andere home-made startonderbreker, hebben ze de schakelaar weg gegooid en de draden los bij de radio hangen.... maar nu werkt ie :-)

steekassen zitten er onder, slangen aangesloten... hij kan bijna lopen als ik mijzelf niet verwond had.... heb mijzelf namelijk in mijn duim gesneden (heel diep en heel lang) Dus avondje ziekenhuis eraan geplakt (4 hechtingen, verband, 2x verdoving prik , 1x tetanus prik, en mitella) Dus dat sleutelen wordt ff niets veel (morgen toch proberen met 1 hand :-) , kan nl niet wachten)

Dat was ie zo'n beetje... als ie loopt dan horen jullie het! En belangrijkste, de nieuwe foto's zal ik dat ook plaatsen (Je weet niet wat je zien, wereld van verschil...)

Zaterdag beetje lassen (paar plekjes) en de uitlaat lassen en skirts erop zetten....
jetab
Contacteer:

Vandaag minie gaatje in de bodem gelast... getektileerd... verder de uitlaat gelast (RVS buis 60mm van voor tot achter) Bijna af op laatste 50cm rechte stuk na... hier komt namelijk een flens zodat we dit stuk eraf kunnen halen (de rest is nl 1 geheel en kan er alleen af zonder die laatste 50cm) Morgen hoop ik 'm lopend te hebben (zal wel niet lukken ivm ongelukje met de duim...)

1 nadeel... ronnie (de kerel waar ik de gtt van gekocht heb) zou dinsdag koppie deel 3 binnen krijgen (was ie kwijt en heeft die opnieuw aangevraagd) MAAR hij heeft 'm nog niet.... kan dus niet APK keuren = NIET rijden.... shit zooi....

I'll keep you informed....
catrinus

heb je een demperloze buis eronder gemonteerd of zet je er toch een demper onder. Klinkt allemaal goed als ik dit zo lees. Ben ook nog zeer benieuwd naar jouw project. Suc6 verder
There will be plenty of time to rest when your dead
jetab
Contacteer:

Demperloos.... de laatste +/- meter zit dadelijk dmv een flens aan de rest van de uitlaat, als de herrie te veel wordt dan maken we een soort dempertje die we dan ipv die meter buis op de uitlaat kunnen monteren. Maar dat gaat niet gebeuren want het klinkt echt prima zo'n demperloos uitlaatje (ervaring mee)
jetab
Contacteer:

Vandaag de hele middag bezig geweest om de electra in orde te maken. De cv eruit gesmeten (werkte toch niet en alle kabels zaten in de weg). Knoppen beter aangesloten, hadden ze zelf aan lopen klooien, de draden achter de schakelaar op 1cm afgeknipt en dan een kroonsteen eraan! Dus je weet wel hoe dat eruit zien 5 kroonstenen achter een schakelaartje... poeh poeh.... kachel bleef draaien terwijl de auto niet op contact stond etc etc allemaal van die kut dingetjes.... maar het werkt weer.

Normaal zou ik het in 4 uurtjes klaar kunnen hebben, maar nu ik mijn duim niet kan gebruiken heb ik er bijna het dubbele over gedaan. Vaak staan vloeken...

Verder het interieur afgebouwd. Moet nu alleen nog de achterbak bekleden en de achterbak erin schroeven en de stoelen. Maar de voorstoelen zien er zo vies en beschadigd uit, ga toch maar ff op de sloop kijken voor een paar clio16v stoeltjes of zo... of goede/betere gtt stoelen.

Hij loopt nog steeds niet, hoop morgen wel zover te komen. Als ie dan loopt dan ga ik 'm weer wat strippen want er komen wat andere slangen en intercooler en zo op, beetje motor dressing etc.... kost mij niets maar levert dadelijk wel plezier op... maar eerst kijken of de motor nog iets is.
RickGT TURBO
Contacteer:

jetab schreef:Demperloos.... de laatste +/- meter zit dadelijk dmv een flens aan de rest van de uitlaat, als de herrie te veel wordt dan maken we een soort dempertje die we dan ipv die meter buis op de uitlaat kunnen monteren. Maar dat gaat niet gebeuren want het klinkt echt prima zo'n demperloos uitlaatje (ervaring mee)

Jetab,

wat bedoel je hier mee? Wat is dat die meterbuis? Kan je dat even uitleggen? Ik heb de mijne demperloos gekocht maar heb wel electronica probleempjes. Dus dat ga ik van de week helemaal na lopen. Dus wat is dayt voor een metertje op je uitlaat?
Drive it like you stole it
jetab
Contacteer:

Ik bedoel geen meter om iets te meten maar 1 meter van 100cm of 10decimeter snappie???? laatste 100cm van de uitlaat is zo gemaakt dat wij die van de rest kunnen scheiden. Snappie???

BTW. vandaag heb ik 'm lopend gekregen. Loopt goed, misschien de kleppen nog iets stelen. Hij rijd ook goed (klein stukkie gereden, mag eigelijk niet (sorry ronnie) maar wou ff testen)

Nu afwerken, wachten op papieren van ronnie (waarschijnlijk vrijdag/zaterdag volgens ronnie) apk/verzekeren en vroemmmm
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Mooiman. dat klinkt als goed nieuws dat vroemmmm :)
jetab
Contacteer:

Weer update.... vandaag niet veel te doen gehad. Heb daarom maar wat zilver-kleurige accentjes gegeven aan mijn interieur (stuur/ luchtroosters/ kachelknoppen/ speakerroosters/ etc)

Afgelopen week nog wat bodembescherming gegeven, dorpels getektileerd en achter de voorschermen getektileerd (aan rechter zijde zat al wat roest... dus was er net optijd bij) Achter de skirts waar de bevestigingsgaten zitten zat hier en daar ook wat oppervlakkige roest dus dat hebben we ook maar ff meegenomen. Verder nog de motorschanieren gespoten want die krengen willen ook nog wel eens roesten.

Radio ingebouwd (meot alleen nog vastsoenlijke boxen ergens regelen).... morgen ga ik de auto maar eens poetsen en van binnen uitmesten (is weer allemaal vies geworden omdat ik eraan geknutseld heb) dan de stoelen ff goed vastzetten en de deurpanelen vervangen door betere. Koplampen ff weter moteren (zitten nu te diep) Gaas kopen voor mijn grill etc... allemaal kleine afwerkingetjes....

En ondertussen wachten we nog STEEDS op de overschrijvingspapieren..... -zucht-

Kosten tot nu toe.... 170 euro :-D
En heeeel veel uurtjes werk......

Als de skirts erop zitten zal ik wel een foto maken, maar dat duurt nog ff-kes...
RickGT TURBO
Contacteer:

jetab schreef:Ik bedoel geen meter om iets te meten maar 1 meter van 100cm of 10decimeter snappie???? laatste 100cm van de uitlaat is zo gemaakt dat wij die van de rest kunnen scheiden. Snappie???

BTW. vandaag heb ik 'm lopend gekregen. Loopt goed, misschien de kleppen nog iets stelen. Hij rijd ook goed (klein stukkie gereden, mag eigelijk niet (sorry ronnie) maar wou ff testen)

Nu afwerken, wachten op papieren van ronnie (waarschijnlijk vrijdag/zaterdag volgens ronnie) apk/verzekeren en vroemmmm
Hahaha... dat was dom van me zeg :) :lol: :lol:
Ik dacht plus min (dus stroom meter) ofzo.. hahahahah
Drive it like you stole it
jetab
Contacteer:

JIPPIE! ronnie (heb ik auto van gekocht) had mijn voicemail ingesproken... hij had het overschrijvingsbewijs gevonden!!!? nu krijg ik als het goed is morgen met de post alle delen binnen...

Alleen heeft hij wel een NIEUW overschrijvingsdeel aangevraagd, nu weet ik dus niet of ik de oude kan gebruiken? En hoe het zit als ik de oude wel kan gebruiken en de auto op mijn naam staat, of hij dan met het nieuwe deel de auto weer terug op zijn naam kan zetten?????

Maar goed, vraag het morgen wel op het postkantoor. Hoop dat het morgen goed gaat! Dan kan ik rijden!!!! ff-kes zonder apk maar dat is neit zo erg (als ze mij maar niet pakken :-) )
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Als er een nieuw Deel 3 is aangevraagd, dan is de oude niet meer bruikbaar. De duplicaatcode wordt namelijk veranderd. Kortom, alleen met het nieuwe Deel 3 kun je de auto op naam zetten. Als je de nieuwe nog niet hebt, dan zou je het nog even kunnen proberen met de oude misschien. Succes.
jetab
Contacteer:

okee begrijp het, alleen deel 3 bestaad niet meer. Tegenwoordig (al een tijdje) het het gewoon overschrijvingsbewijs. Vroeger heette het deel 3
Chris
Erelid - Moderator - RvT

jetab schreef:okee begrijp het, alleen deel 3 bestaaT niet meer. Tegenwoordig (al een tijdje) het het gewoon overschrijvingsbewijs. Vroeger heette het deel 3
Als we dan echt gaan "mierenneuken" je bedoelt niet Deel 3, maar Kopie deel 3, dat is het overschrijvngsbewijs.

Deel 3 deden we vroeger achter de voorruit..

Je weet toch wat ik bedoel..:)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

of te wel. deel drie laat dat thuis. :D

schild weer gewicht.. in je portomoja :p
jetab
Contacteer:

Jippie! Auto staat op mijn naam!! Morgen verzekeren en knalluh! Helaas zonder APK maar die boete risceer ik wel (ze krijgen mij toch niet te pakken :lol: )
marco

hahahhah go jetab,tuurlijk man geniet lekker van die turbo :lol:
greetz marco
Rudo

jetab schreef:Jippie! Auto staat op mijn naam!! Morgen verzekeren en knalluh! Helaas zonder APK maar die boete risceer ik wel (ze krijgen mij toch niet te pakken :lol: )
Ik dacht dat ze dat tegenwoordig heel eenvoudig in de computer kunnen checken?
jetab
Contacteer:

Vier maanden later.... en ca 10.000km verder...

Autotje rijd nog steeds lekker. Ik rij op ca. 1.1 bar rond en dat doet ie al vele km-ters goed...

Heb de ramen achterin geblindeerd, lastig klusje maar goed gelukt. Mijn voor en achter bumper zijn nog steeds geel, maar over een paar weekjes heb ik er zwarte op zitten.

Ben bezig met 15"velgjes omdat ik nu op de 13" orginele wel ben uitgekeken, ik moet die 15" ff opnieuw spuiten, het zijn 5-spaaks azev velgen.

Heb er in de tussentijd een motor-naloop vertraging ingebouwd (voor de turbo) en een rijk/arm mengsel metertje ingebouwd.

Zelf van traanplaat matjes gemaakt, moet alleen de bestuurderskant nog beter buigen want ik kan mijn pedalen niet goed genoeg indrukken.

Heb van een passagiers stoel de bekleding afgerukt en die op de bestuurdersstoel gepropt, nu heb ik weer een mooi stoeltje.

Voorzijde verlaagd, achter moet nog...

Misschien keer de motorkap en zijscherm opnieuw spuiten (dit omdat de motorkap lichtelijk beschadigd is en het zijscherm, kleurverschil toont met de rest van de auto....)

Benzinetank lekte, heb deze gemaakt met ruiten-kit en dat werkt echt super, lekt 0,0 meer.... alleen 1 dag erna met tanken mijn benzineklepje afgebroken... kan hier dus weer een andere voor zoeken.

Als ie uiterlijk een beetje af is dan ga ik verder met het motortje, heb er flinke plannen mee, zo heb ik samen met een vriend iets op papier staan waardoor mijn turbo gat ZEER verkleind wordt of zelfs 0,0% is, maar dat horen jullie tegen die tijd wel, nu wordt het weer winter en sleutelruimte is schaars...

Dat was zo'n beetje wat ik gedaan heb de afgelopen tijd aan mijn gtt... Met mijn andere gtt (restauratie opject) ga ik verder zodra ik een schuur heb...

Ik had jullie meer foto's beloofd maar om jullie aan te moedigen om 3 november te komen op de meeting: moeten jullie mijn gtt daar maar bekijken en dus geen foto's
jetab
Contacteer:

O ja.... die bekeuring voor geen APK heb ik toch gehad (aangehouden) en als je mijn gtt ziet.... stel dan niet te veel van voor maar onthou wel hoe ie eruit zag (als een varken, zie foto's bovenaan)

TOT 3 NOVEMBER, heb er heeeel veeel zin in
-Ray-
Contacteer:

tot 3 november!! :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie