Ik heb een R5 zien staan met rotte dorpels (veel werk maar nog wel te lassen) en een gat. Nu vraag ik me af of dat gat nog te lassen is.
Even een korte routeomschrijving om dat gat te plaatsen:
De bodemplaat heeft links en rechts aan het einde een recht opstaande rand van ongeveer 2 cm, hieraan worden de dorpels bevestigd. Als je deze rand naar de achterschermen volgt wordt ie bij de wielbakken hoger (15-20cm). In die rand bij het wielscherm zit een gat (flink).
Is dat stuk dragend en/of nog te lassen?
Groeten,
Cas
R5 GTT: is dit nog te lassen?
-
- Contacteer:
fototje is makkelijker
dit zegt me zo niet echt iets
dit zegt me zo niet echt iets
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
[img]http://members.brabant.chello.nl/~c.wilders/Pic0010.jpg[/img]
Het gaat om het plaatwerk achter de tank (midden van de foto) en (helaas wat ik nu op de foto zie) het stuk onder het bevestigingspunt van de achterwiel ophanging(midden rechts foto).
nb. deze foto is dus niet van de auto in kwestie.
Het gaat om het plaatwerk achter de tank (midden van de foto) en (helaas wat ik nu op de foto zie) het stuk onder het bevestigingspunt van de achterwiel ophanging(midden rechts foto).
nb. deze foto is dus niet van de auto in kwestie.
-
- Contacteer:
zet er ff wat cirkeltjes omheen
maar wat is er zo speciaal aan die auto omdie te gaan opknappen dan?
maar wat is er zo speciaal aan die auto omdie te gaan opknappen dan?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
zo iets heet persoonlijke waarde!!!
circeltjes zijn niet nodig, tenzij je een hele kromme monitor hebt (trek 2 diagonale lijnen over de foto om het midden te vinden, en een horizontale lijn halverwege de foto voor midden-rechts)
Waarom: tja, kwam iemand mee aanzetten, is een '87 ph1 met ph2 turbo, motorisch,mechanisch en optisch in goede staat, geen schade gehad, alle metertjes doen het, comfort pakket, maar zo rot als str**d.
Kost bijna niets ook (ong. 600 euro), maar als ie te lassen is voor < 750 euro is het geen gekke koop.

Waarom: tja, kwam iemand mee aanzetten, is een '87 ph1 met ph2 turbo, motorisch,mechanisch en optisch in goede staat, geen schade gehad, alle metertjes doen het, comfort pakket, maar zo rot als str**d.
Kost bijna niets ook (ong. 600 euro), maar als ie te lassen is voor < 750 euro is het geen gekke koop.
-
- Über-Spammer
mmzz tja ik weet niet wat het kost, maar het blijft een hoop geld..
Als je een beetje met plaat om kan gaan en kan lassen dan is dit zeker geen probleem maar het kost wel een hoop tijd.
Anders kan ik je wel helpen met lassen en metaalbewerken maar dan moet je wel zelf de materialen regelen en ff bij boels een lasapparaat huren.
Anders kan ik je wel helpen met lassen en metaalbewerken maar dan moet je wel zelf de materialen regelen en ff bij boels een lasapparaat huren.
Ik wilde eigenlijk alleen weten of het te lassen is, dan ka deze gtt bij mijn (korte) lijst van evtentuele vervangers voor mijn huidige GTT.
Wel vind ik dat de rotte plek erg dicht bij de achterwiel ophanging zit. (Dat gat had ik alleen gevoeld, niet gezien)
In ieder geval bedankt voor de replies.
NMS (not mu sig) maar toepaaselijk
The older I get, the faster i was
Wel vind ik dat de rotte plek erg dicht bij de achterwiel ophanging zit. (Dat gat had ik alleen gevoeld, niet gezien)
In ieder geval bedankt voor de replies.
NMS (not mu sig) maar toepaaselijk
The older I get, the faster i was
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Dorpels lassen is geen probleem.(zie mijn vele topics/posts hierover....
)
Je moet alleen iemand vinden die dat voor een mooi uurloontje kan doen.
Het kost namenlijk flink wat tijd!
Ik vind wel dat dat punt bij die achterwielophanging een beetje "tricky" is....
Dat is namenlijk een klote punt.
Ik ben zelf geen plaatwerker dus ik kan het slecht beoordelen, maar laat iemand(lasser?!) ernaar kijken of het te doen is of niet.
Het blijft altijd slecht beoordelen via een foto.
(En ik vind het zoiezo niet erg duidelijk zichtbaar op de geplaatste foto....)
Er is heel veel te lassen....maar het is altijd zoveel als dat je portomonaie toelaat.
succes en ...mazzl.

Je moet alleen iemand vinden die dat voor een mooi uurloontje kan doen.
Het kost namenlijk flink wat tijd!
Ik vind wel dat dat punt bij die achterwielophanging een beetje "tricky" is....
Dat is namenlijk een klote punt.
Ik ben zelf geen plaatwerker dus ik kan het slecht beoordelen, maar laat iemand(lasser?!) ernaar kijken of het te doen is of niet.
Het blijft altijd slecht beoordelen via een foto.
(En ik vind het zoiezo niet erg duidelijk zichtbaar op de geplaatste foto....)
Er is heel veel te lassen....maar het is altijd zoveel als dat je portomonaie toelaat.

succes en ...mazzl.
De truuk met lassen is dat je STAAL aan STAAL last.
Als je rond de plek STAAL kan vinden in plaats van roest of kroepoek dan kan je alles lassen.
Roest kan je namelijk niet lassen.
Even helpen: staal is van dat helder glimmende spul, roest is donker. Vergis je dus niet: hard donker spul is dus roest en niet lasbaar.
Als je met een powervijl ofzo de roest erafhaalt, en je ziet wel staal eronder, maar dat word meteen blauw dan is de staaldikte veel te dun. Dat blijft prutswerk.
Als je rond de plek STAAL kan vinden in plaats van roest of kroepoek dan kan je alles lassen.
Roest kan je namelijk niet lassen.
Even helpen: staal is van dat helder glimmende spul, roest is donker. Vergis je dus niet: hard donker spul is dus roest en niet lasbaar.
Als je met een powervijl ofzo de roest erafhaalt, en je ziet wel staal eronder, maar dat word meteen blauw dan is de staaldikte veel te dun. Dat blijft prutswerk.
Ik heb hem op de gok gekocht. Er zit nog tot september keuring op;
- De roestschade valt dan mee
- Of de laatste keuring was kl**e
Morgen gaat ie op de brug, dan zal ik eens kijken hoe erg het is. (En een fotootje kan ook geen kwaad denk ik)
Ik heb die garage gevraagd wat dat ongeveer kost om de 2 dorpels te lassen, ze dachten rond de 200-250 euro. Als het niet veel duurder wordt ben ik een mazzelpikkie
Ik laat wel weten hoe het afloopt
- De roestschade valt dan mee
- Of de laatste keuring was kl**e
Morgen gaat ie op de brug, dan zal ik eens kijken hoe erg het is. (En een fotootje kan ook geen kwaad denk ik)
Ik heb die garage gevraagd wat dat ongeveer kost om de 2 dorpels te lassen, ze dachten rond de 200-250 euro. Als het niet veel duurder wordt ben ik een mazzelpikkie

Ik laat wel weten hoe het afloopt