Uitbranden uitlaat

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

uitbranden uitlaat mag dat met elke soort "brandstof" bv: thinner of wasbenzine of moet dat met brandspiritus.

Greetz Dennis
Roy
Moderator

Geen id maar kijk wel goed met wat je doet.
5 GT Turbo '88 GT5
Armando

Ik zou het zelf niet doen maar als je het wil doen neem dan iets wat goed brand.. Spiritus wil wel denk ik zo..
Anonymous

ja zoiets had ik ook al in gedachten m aar ben er nu mee bezig maar ten eerste hoe doe je da gewoon er boven in gieten en aansteken maar of plat leggen en wanneer weet je wanneer hij goed is.

Greetz Dennis
Tijn
Contacteer:

alleen handig bij een reflectiedemper .... :D
there is no spoon.
Anonymous

wat is een reflectie demper???
Gijs V.

Tip: Remmenreiniger...!
Renault, créateur de GTT !!!
mark 5t
Contacteer:

heren dit heeft alleen maar nut bij uitlaten
van 2 takt motoren die door de olie die in de brandstof zit (mengsmering)de uitlaat verstopt.
dwz de verbrande olie geeft zeer veel roet die zich
in de uitlaat ophoopt.
bij een 4 takt motor word er geen olie verbrand,
( of je blok is erg slecht) dus ook geen roet of
kool ophoping in je uitlaat.
laat dit dus!!!!!!!!!!!!!!!!
vr/gr mark b
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Floris
Contacteer:

Neem gewoon benzine of een ander flink brandbaar goedje, laat het ff goed fikken, ijzer kan er heus wel tegen... wanneer het goed doorgefikt is, SSSSSSSSSSPOELEN MAAR! :D
clio_rally
Contacteer:

Ik begrijp echt niet waarom je in hemelsnaam de uitlaat van je wagen zou willen uitbranden. Een goeie absorptiedemper kent al weinig weerstand en produceert genoeg laag geluid. Een standaard 'schotten' demper kan je wel in de fik stekken, maar dan zitten die schotten er nog steeds, en hou je die hoge tonen. Ga dan helemaal beunen, snij hem open, verwijder was schotjes en zorg voor een meer direct flow en las hem weer dicht...

Gijs

PS: Woensdag gekeken naar de nieuwe uitlaat onder de Clio RS 2, phase 1 van Kuitert. Hij heeft er net voor Hulst een complete groep N uitlaat van Renault Sport onder gezet. Als je echt vermogenswinst wil, doe dat dan. Zit een sportkat op (inmiddels een lege sportkat), geen middendemper en een minimale einddemper. De einddemper is niet meer dan een geperforeerd stuk buis van grote diameter met een beetje absorptie materiaal eromheen, bijna niks. De diameter is vanaf het uitlaat spruitstuk gelijk, ik weet niet exact hoeveel, maar groot. Hij is enorm tevreden over het verbeterde gedrag van de motor...
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-Ray-
Contacteer:

halee!! de fik erin! 8)
Immer wieder die verdammte Holländer
jeroen.k

Ff een oudje omhoog halen! :D

Hoe zit het nu precies met het leegbranden van de uitlaat? Ik heb er nu namelijk een Devil onder hangen en een demperloze middenpijp (wel met originele kat), maar ik ben absoluut niet tevreden over het uitlaatgeluid. Hij klinkt veels te lief en bromt slechts lichtjes (alleen als hij warm is wil hij iets meer brommen, maar nog niet echt veel.)

Wat zijn de voor- nadelen van het leegbranden van de uitlaat? Hoe moet ik het doen? (als ik het wil doen), moet hij onder de auto uit? Of kan het gewoon terwijl hij onder de auto zit?

Als hij leeggebrand is dempt hij dan helemaal niet meer? Dat lijkt me wel teveel herrie geven namelijk! :p

Greetz, Jeroen

edit: O ja, ut gaat dus om een R19 ;)
gille
Contacteer:

jeroen.k schreef:Ff een oudje omhoog halen! :D

Hoe zit het nu precies met het leegbranden van de uitlaat? Ik heb er nu namelijk een Devil onder hangen en een demperloze middenpijp (wel met originele kat), maar ik ben absoluut niet tevreden over het uitlaatgeluid. Hij klinkt veels te lief en bromt slechts lichtjes (alleen als hij warm is wil hij iets meer brommen, maar nog niet echt veel.)

Wat zijn de voor- nadelen van het leegbranden van de uitlaat? Hoe moet ik het doen? (als ik het wil doen), moet hij onder de auto uit? Of kan het gewoon terwijl hij onder de auto zit?

Als hij leeggebrand is dempt hij dan helemaal niet meer? Dat lijkt me wel teveel herrie geven namelijk! :p

Greetz, Jeroen

edit: O ja, ut gaat dus om een R19 ;)
waarom leegbranden,dat geeft heeft niks nut ,en als je het doet please haal die uitlaat eronder uit hoor,of wil je voor de rest van je leven van een BRANDWONDENCENTRUM afhangen.
Dus als je het doet alles eronder uit,maar het is nutteloos werk,p.s hoe zou je te werk willen gaan met de uitlaat eronder nog,dat zou ik willen weten(wat mij onmogelijk lijkt).groeten
jeroen.k

En nutteloos, waarom? Geen mooi effect? Of geen effect? Denk dak het sowieso niet ga doen (heb die uitlaat er eindelijk na veel kloten recht onder hangen), maar was gewoon geinteresseerd in het effect op geluid enzo.
gille
Contacteer:

jeroen.k schreef:En nutteloos, waarom? Geen mooi effect? Of geen effect? Denk dak het sowieso niet ga doen (heb die uitlaat er eindelijk na veel kloten recht onder hangen), maar was gewoon geinteresseerd in het effect op geluid enzo.
ten eerste,hoe ga je die uitbranden,met een lasbrander ,zoals wij vroeger met onze brommerkes deden(2takt moet je geregeld doen,alles koekt aan)maar een 4takt motor hoeft dat nie bij gebeuren,smijt die kat er van tussen dan kan je een beter brom hebben,maar leegbranden nee man
jeroen.k

Okeej, geen echt nut dus! :) Kat blijft trouwens! ;) In eerste plaats voor mijn geweten! :lol: maar ook omdat de katloze auto's die ik tot nu toe gehoord heb klinken niet echt mooier.

Mijn idee is om de middendemper er terug onder te hengen en dan een "einddemper" maken die niet dempt (een lege buis dus) Zou dit een beetje klinken? Of zou dat ook alleen maar takkeherrie veroorzaken?
gille
Contacteer:

jeroen.k schreef:Okeej, geen echt nut dus! :) Kat blijft trouwens! ;) In eerste plaats voor mijn geweten! :lol: maar ook omdat de katloze auto's die ik tot nu toe gehoord heb klinken niet echt mooier.

Mijn idee is om de middendemper er terug onder te hengen en dan een "einddemper" maken die niet dempt (een lege buis dus) Zou dit een beetje klinken? Of zou dat ook alleen maar takkeherrie veroorzaken?
tja als je dat nie probeert,weet je nie of dat zoals je zelf zegt takkherrie maakt.
dus proberen die lege buis.
Mrtn
Car: R5GTT

Waarom de kat niet weg Jeroen, scheelt veel in geluid hoor :wink: dan krijg je het Devilgeluid waar de uitlaat voor gemaakt is...
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Mrtn schreef:Waarom de kat niet weg Jeroen, scheelt veel in geluid hoor :wink: dan krijg je het Devilgeluid waar de uitlaat voor gemaakt is...
Zo'n gedoe met de APK steeds...

Daarbij heeft het met mn geweten te maken en het milieu beetje raar, maar zo'n kat helpt wel voor het milieu (als ie warm is) dus vindt ik dat ie eronder moet blijven ;)
Plaats reactie