Kan er 16 inch licht metaal onder en R5 GTT p2
of kan ik beter kiezen voor 15 en dan verlagen.
ik had gehoord dat 16 inch wel kon maar dat dan de wielkuipen aangepast moesten worden, maar wat moet er dan aangepast worden???
Greetz Dennis
Velg maat
Ik zou gaan voor de 15" velgen met ..../45/15 banden, lekker verlagen en gaan.
.
Want 16"gaat inderdaad niet zonder aanpasingen
Ik weet het ook niet precies maar ik geloof dat er her een en ander uitgeklopt moet worden.

Want 16"gaat inderdaad niet zonder aanpasingen
Ik weet het ook niet precies maar ik geloof dat er her een en ander uitgeklopt moet worden.
16" met 195/40/16 gaat prima zonder aanpassingen. dure band maar een heel bruut gezicht. (henk rijdt hier mee rond, die zwarte op de stand op speed)
there is no spoon.
16 inch kan prima onder en clio.
Bij mij zit het iig prima, het enige probleem is dat hij bij maximaal sturen tegen de wielkast aanzit.
Bij mij zit het iig prima, het enige probleem is dat hij bij maximaal sturen tegen de wielkast aanzit.
Van de velg weet ik neit ik denk 7JArmando schreef:Wat voor een breedte heb je..Ploegah schreef:16 inch kan prima onder en clio.
van de band is het 205 en het ziet er niet raar uit (de wangen zijn recht)
Misschien dat ie met 195 niet aanloopt bij maximaal uitsturen?Ploegah* schreef:Van de velg weet ik neit ik denk 7JArmando schreef:Wat voor een breedte heb je..Ploegah schreef:16 inch kan prima onder en clio.
van de band is het 205 en het ziet er niet raar uit (de wangen zijn recht)
Don't walk the grass... smoke it
Ik heb onder mijn 5je ook 16" velgjes gehad met bandenmaat 205-45-16 zonder iets te moeten aanpassen en hij raakt totaal niet, was nog niet verlaagd, helemaal standaard moest wel spoorverbreders steken want anders kwamen men banden tegen mijn veren van mijn schokdempers.Maar rijd wel goed je moet er alleen paar goede banden opleggen en hem verlagen dan komt het helemaal goed, ik had oz racing F1 velgjes replica's echt mooi hoor, maar ik ga nu alba helix velgjes halen full chrome maar met bandenmaat 195 -40-16 i.p.v. 204-45-16.
Heeft er iemand ervaring met 17" velgjes toevallig, lijkt me ook wel stoer want me andere ga ik waarschijnlijk verkopen, want de nieuwe kosten al 1600 euro.
alvast bedankt
groetjes wendy
keep on tuning 
Heeft er iemand ervaring met 17" velgjes toevallig, lijkt me ook wel stoer want me andere ga ik waarschijnlijk verkopen, want de nieuwe kosten al 1600 euro.
alvast bedankt
groetjes wendy