Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
marco

ik heb eens een vraagje ,, als ik in mijn turbo rijd krijg ik op een gegeven moment een sissend geluid ,hoe warmer hij is hoe erger het wordt <net alsof die valse lucht aanzuigdt> nou heb ik al alle slangen gecontroleert en de intercooler nagekeken maar kon niks vinden ,is er een manier hoe ik kan testen of mijn intercooler echt naar de klote is ???? want ik weet het niet meer
iemand een sugestie ??alvast bedankt
Arjen

Hoi,

Wijst de turbodrukmeter ook minder aan ? Merk je prestatieverschil ?
marco

On 2001-02-27 22:18, turbo_arie wrote:
Hoi,

Wijst de turbodrukmeter ook minder aan ? Merk je prestatieverschil ?
nou de turbo druk gaat goed , maare ik vindt dat die minder presteert,hij is niet meer zo fel,het is soms net alsof die inhoudt,ik heb er net een nieuwe turbo inliggen ,hoop dat iemand mij kan zeggen wat het is ,want wordt er zo langzaam een beetje moedeloos van
Arjen

Hoi,

En de intercooler lekt niet tussen de plastic onder en bovenbak en het alu gedeelte ? Want ze willen nog wel eens uitelkaar ploffen. Eventueel vloeibare pakking gebruiken en de boel weer monteren. Monteer tevens een grote slangklem om de intercooler heen.
marco

On 2001-02-28 17:24, turbo_arie wrote:
Hoi,

En de intercooler lekt niet tussen de plastic onder en bovenbak en het alu gedeelte ? Want ze willen nog wel eens uitelkaar ploffen. Eventueel vloeibare pakking gebruiken en de boel weer monteren. Monteer tevens een grote slangklem om de intercooler heen.
nou ik heb de intercooler ng nooit open gehad dus denk niet dat die daar lekt maar ik zal hem nog eens naar gaan kijken anders probeer ik ff een andere intercooler van een vriend om te proberen laat je wel wat weten later
Arjen

Het schijnt een redelijk veel voorkomend probleem te zijn dat ze uit elkaar ploffen, al heb ik er zelf geen problemen mee.
marco

tja ik snap er ook niks van waarom daar zo veel problemen mee zijn , ik weet een ding zeker is die intercooler r.i.p dan haal ik meteen eentje met een grotere capaciteit
ben ik meteen van alle ellende af
Steven
Car: M536

Ok nou heb ik ongeveer hetzelfde probleem.
Bij mij sist het ook heel erg linksvoor. De turbo komt wel normaal op druk, maar hij begint er pas echt aan te sleuren bij 4000rpm. In de hoge toeren issie wel snel.
Verder ook als je op de snelweg rijd met zo'n 120 en een turbodrukmeter die minder dan de helft van de schaal aangeeft, hoor je het sissen erg duidelijk.

Ik heb de slangen er allemaal afgehaald en kon zo op het oog nix vinden. Ook alle slangenklemmen nagetrokken. Still the same.

Ik geef toe de intercooler nog niet gecheckt te hebben, zal ik morgen ffies doen. Zo op het oog was ie nog dicht.

Kunnen het nog andere dingen zijn dan de intercooler?
Sander
Contacteer:

Vaak lekt er wat lucht bij de aansluiting van je slang op je tellerbak. Dat slagetje word hard en lekt dan wat.

S:grin:nder
Steven
Car: M536

De Vacuum slang? Nouja ik zal er ff naar kijken. Thnx.

En anders probeer ik vrijdag ff een andere intercooler, hoewel ik totaal niet met hoge drukken heb gereden. (0.7-0.8 bar) Lijkt het of ie begon met fluiten, nadat ik de lipjes van de intercooler een beetje had samengeknepen met de waterpomptang (maar het kan ook bedrog zijn)

Afijn hij rijd, daar ben ik allang blij om :smile:
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik had vorige week een zelfde topic. Maar toen bleek dat het om m'n benzine pomp ging. Waar sist hij? Die pomp is geloof ik een hulp pomp en zit vlakbij het benzine filter. Wat midden achter onder je auto zit.
On 2001-02-27 09:30, marco wrote:
ik heb eens een vraagje ,, als ik in mijn turbo rijd krijg ik op een gegeven moment een sissend geluid ,hoe warmer hij is hoe erger het wordt <net alsof die valse lucht aanzuigdt> nou heb ik al alle slangen gecontroleert en de intercooler nagekeken maar kon niks vinden ,is er een manier hoe ik kan testen of mijn intercooler echt naar de klote is ???? want ik weet het niet meer
iemand een sugestie ??alvast bedankt
Plaats reactie