* Is een achteras van een 19 16v hetzelfde als die van een clio 16v...??
*komt hier veel bij kijken om het te demonteren en te monteren?
* Welk voordeel haal ik eruit als ik schokdempers van koni monteer.??
Vraagjes achteras
Die spoorbreedte kan je gewoon opzoeken in een autojaarboek of autoweek site ofzo. Omdat een 19 zwaarder is zullen de veren ook wel stugger zijn. Combineer dit met stugge dempers en 't lijkt me leuk onder de clio.
As far as I know zitten onder een cup-clio ook de staven, of misschien de hele achteras van een 19.
As far as I know zitten onder een cup-clio ook de staven, of misschien de hele achteras van een 19.
-
dat is dus 25mm per kant. Ik weet niet hoeveel je de auto verlaagt het maar bij mijn clio 16V zou het niet passen. Ik had namelijk 25 mm spoorverbreders op de kop getikt maar dat was dus te veel. Heb deze vervolgens met 6mm per verbreder moeten afdraaien waardoor het wel past. Mijn banden zijn achter 195 breed.Armando schreef:Thnx.. scheelt 5 cm in breedte
Zou dus wel even meten ( meten is weten) voordat je het eronder bouwt.
-
Je kunt het beste even opmeten hoeveel ruimte er tussen het wiel en de wielkas zit. d.m.v een latje en een schuifmaat. als je nog 30 mm ertussen hebt zou het allemaal passen. maar zodra je een 195 band neemt kom je al weer moeilijk uit. Het ligt ook aan de ET waarde van de velg hoe ver je band nu al naar binnen of buiten staat.Armando schreef:Heb nu 185 breedt eronder maar dit wil ik uiteindelijk toch ook ietjes breder hebben lijkt me dus niet verstandig om het te doen..