zuigers en cil. bussen GT turbo
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Goed, ben GT motor aan het reviseren, en nu heb ik nieuwe cil. bussen nodig en nieuwe zuigers. Een kitset (4 zuigers, 4 bussen)bij Reno kost ongeveer 1800 gulden, mij teveel voor standaard spul, niet gesmeed.
Bij Mahle zijn geen sets te krijgen voor GT turbos.
Echter wel voor Alpine Turbo (compressie 8,6:1)en alle 1397 cc C2J en C3J motoren (compressie 9,25:1).
Allemaal tegen redelijke prijzen (250 euro ex).
Ik kan zuigers door een collega af laten draaien (de bovenkant natuurlijk) voor een lagere compressieverhouding, en bussen afdraaien is ook geen probleem.
Maar mijn vraag is dus:
Wie weet of Alpine Turbo zuigers en bussen hetzelfde zijn als die van GT turbo??
Wie heeft opmerkingen, visies, ERVARINGEN of tips voor dit probleem??
Ik heb geen zin om ze in Engeland te halen bij GT tuning, en ook niet om Reno prijzen te betalen.
Wie weet er trouwens van welk merk de zuigers bij GT tuning zijn???
Ze hebben daar namelijk ook afgedraaide zuigers.
groeten Reinier
Bij Mahle zijn geen sets te krijgen voor GT turbos.
Echter wel voor Alpine Turbo (compressie 8,6:1)en alle 1397 cc C2J en C3J motoren (compressie 9,25:1).
Allemaal tegen redelijke prijzen (250 euro ex).
Ik kan zuigers door een collega af laten draaien (de bovenkant natuurlijk) voor een lagere compressieverhouding, en bussen afdraaien is ook geen probleem.
Maar mijn vraag is dus:
Wie weet of Alpine Turbo zuigers en bussen hetzelfde zijn als die van GT turbo??
Wie heeft opmerkingen, visies, ERVARINGEN of tips voor dit probleem??
Ik heb geen zin om ze in Engeland te halen bij GT tuning, en ook niet om Reno prijzen te betalen.
Wie weet er trouwens van welk merk de zuigers bij GT tuning zijn???
Ze hebben daar namelijk ook afgedraaide zuigers.
groeten Reinier
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Hee Reinier,canonballman schreef:Goed, ben GT motor aan het reviseren, en nu heb ik nieuwe cil. bussen nodig en nieuwe zuigers. Een kitset (4 zuigers, 4 bussen)bij Reno kost ongeveer 1800 gulden, mij teveel voor standaard spul, niet gesmeed.
Bij Mahle zijn geen sets te krijgen voor GT turbos.
Echter wel voor Alpine Turbo (compressie 8,6:1)en alle 1397 cc C2J en C3J motoren (compressie 9,25:1).
Allemaal tegen redelijke prijzen (250 euro ex).
Ik kan zuigers door een collega af laten draaien (de bovenkant natuurlijk) voor een lagere compressieverhouding, en bussen afdraaien is ook geen probleem.
Maar mijn vraag is dus:
Wie weet of Alpine Turbo zuigers en bussen hetzelfde zijn als die van GT turbo??
Wie heeft opmerkingen, visies, ERVARINGEN of tips voor dit probleem??
Ik heb geen zin om ze in Engeland te halen bij GT tuning, en ook niet om Reno prijzen te betalen.
Wie weet er trouwens van welk merk de zuigers bij GT tuning zijn???
Ze hebben daar namelijk ook afgedraaide zuigers.
groeten Reinier
Kijk even op de site van http://www.mecaparts.com/
Daar kom je zuigers + bussen tegen van een gttje voor niet zoveel.
Volgens mij een setje kost iets van € 330 (Set of 4 liners and pistons ¢ 76 original type). Weet alleen eigenlijk niet of een liner een zuigerbus is of de zuigersteel.....
succes
STANDARD COMPRESSION PISTON AND LINER KIT
£250.00
Includes:- 4 pistons, 4 liners, 4 gudgeon pins, 4 sets of piston rings and 4 rubber liner seals. The highest quality available at less cost
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... igimg7.jpg[/img]
Zie BB Performance
S
nder
£250.00
Includes:- 4 pistons, 4 liners, 4 gudgeon pins, 4 sets of piston rings and 4 rubber liner seals. The highest quality available at less cost
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... igimg7.jpg[/img]
Zie BB Performance
S

http://www.mecaparts.com is toch het goedkoopste denk ik.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Hee thanks jongens
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Kheb net gemaild naar BBperformance met de vraag welk merk die zuigers/bussen zijn. Het kan natuurlijk ook van het merk Frikadel zijn.
Alleen ik heb zo weinig zin om zoiets uit de UK te gaan halen. Misschien als ik nou een merk weet, dan kan ik het via mn werk (= cheaper
) wel bestellen.
Alleen ik heb zo weinig zin om zoiets uit de UK te gaan halen. Misschien als ik nou een merk weet, dan kan ik het via mn werk (= cheaper

Ik hoop voor je dat ze dat willen vrijgeven, waarschijnlijk krijg je een mailtje terug van:
"These are made according the highest production standards for achieving the best quality blabalbalba...."
Hey, maaruh.... nog 4 weekjes he wordt alweer opschieten....
"These are made according the highest production standards for achieving the best quality blabalbalba...."
Hey, maaruh.... nog 4 weekjes he wordt alweer opschieten....

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nou als ik zon mailtje terug krijg kunnen ze in de poep zakken!
Heb inmiddels ook een mailtje weggedaan naar Mecaparts, zie dat eerlijk gezegd meer zitten ,Frankrijk.
En dit is voor het revisieproject, dus lange termijn. Binnen 1 week gaat de zwarte op de put en gaat de motor eruit. Dan andere krukas erin met nieuwe lagers en dan fohnen maar............

Heb inmiddels ook een mailtje weggedaan naar Mecaparts, zie dat eerlijk gezegd meer zitten ,Frankrijk.
En dit is voor het revisieproject, dus lange termijn. Binnen 1 week gaat de zwarte op de put en gaat de motor eruit. Dan andere krukas erin met nieuwe lagers en dan fohnen maar............



-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nou van Mecaparts heb ik geen reply gekregen, maar wel van een zekere Andy van BB performance.
Die schreef dus dat de bussen en zuigers die hun leveren van het merk Tarabusi ofzoiets zijn. Italiaans????? Ik weet het niet, maar het is volgens mij een beetje B merk, Zoniet een C merk
Die schreef dus dat de bussen en zuigers die hun leveren van het merk Tarabusi ofzoiets zijn. Italiaans????? Ik weet het niet, maar het is volgens mij een beetje B merk, Zoniet een C merk

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nou, meestal staan italiaanse onderdelen niet bekend om hun super kwaliteit. Je hoort mij niet zeggen dat het rotzooi is, maar ik heb ze toch liever van een bekend Duits merk als Mahle. Van monteurs op mn werk weet ik dat er een hoop merken zijn die zuigers leveren, maar dat lang niet al het spul van goede kwaliteit is.
Bovendien; als ik toch geld ga uitgeven kan ik het beter gelijk goed doen.
Bovendien; als ik toch geld ga uitgeven kan ik het beter gelijk goed doen.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ben er inmiddels achter (Mecaparts site) dat ze voor de 5 Alpine Turbo en de GT turbo hetzelfde artikelnummer opgeven voor 1 losse cilinderbus, wat mijns inziens dus moet zeggen dat de bussen van een GT gelijk zijn aan die van een 5 Alpine Turbo.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Maar de zuigers, waar zitten die verschillen??
KOM OP 5 ALPINE TURBO SPECIALISTEN!!!!!!!!!!!
leg me dat eens uit.........
Hoe ziet een 5 Alpine turbo zuiger eruit??
groeten
KOM OP 5 ALPINE TURBO SPECIALISTEN!!!!!!!!!!!
leg me dat eens uit.........
Hoe ziet een 5 Alpine turbo zuiger eruit??
groeten
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nou, ik heb net ook een mailtje weg gedaan naar een Nederlandse verkoper/technische man van Mahle of hij een oplossing weet. Heb wel het idee dat ik hier iets van ga horen...............
ik heb er eentje los voor me.canonballman schreef:Hoe ziet een 5 Alpine turbo zuiger eruit??
Als jij nu aan een losse gtt zuiger kan komen kan je ze vergelijken.
Ik heb eerderzz ook geprobeerd de verschillen op te duikelen (search). ik weet niet meer wat er uit kwam.
Ik heb mecaparts gisteren nog gemaild, ik hoop dat ze nu eens snel antwoorden.
Heb vandaag mijn kop eraf moeten halen omdat een stom K(*!&*!&!&boutje afknapte bij het loshalen van de waterpomp, en ik kan deze niet uitboren omdathet natuurlijk net weer de achterste is waardoor je geen ruimte hebt door het veerpoothuis....
Maar goed, een goede reden om gelijk een group N koppakking ertussen te knallen.
Heb vandaag mijn kop eraf moeten halen omdat een stom K(*!&*!&!&boutje afknapte bij het loshalen van de waterpomp, en ik kan deze niet uitboren omdathet natuurlijk net weer de achterste is waardoor je geen ruimte hebt door het veerpoothuis....
Maar goed, een goede reden om gelijk een group N koppakking ertussen te knallen.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Hee Robert, ik heb hier suckers zat liggen. Maar kheb geen digi camera
Hoe ziet een AT zuiger eruit, ongeveer?
-diameter?
-vorm van zuigerbodem(de bovenkant iig)?
-diameter pistonpen?
-pistonpen geperst in smallend, draaiend in zuiger?
-afstand bovenkant pistonpen tot zuigerbodem?
-hoogte?
-zuigerveren?

Hoe ziet een AT zuiger eruit, ongeveer?
-diameter?
-vorm van zuigerbodem(de bovenkant iig)?
-diameter pistonpen?
-pistonpen geperst in smallend, draaiend in zuiger?
-afstand bovenkant pistonpen tot zuigerbodem?
-hoogte?
-zuigerveren?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En Marius, ga toch gewoon voor een koppakking / kopset van de automaterialenzaak, die zijn nagenoeg hetzelfde als die `speciaal in UK gehaald en daarom 2 x zo dure` van Veban.
Heb alleen maar goede ervaringen met dit spul, en is ook gewoon van Reinz (in de cup voorgeschreven) of Curly Payne
Heb ze al wel vaak moeten vervangen maar was allemaal om andere reden:
-geleider los gekomen
-motor heetgelopen, kop krom
-and so on
Heb alleen maar goede ervaringen met dit spul, en is ook gewoon van Reinz (in de cup voorgeschreven) of Curly Payne
Heb ze al wel vaak moeten vervangen maar was allemaal om andere reden:
-geleider los gekomen
-motor heetgelopen, kop krom
-and so on
canonballman schreef: die zijn nagenoeg hetzelfde als die `speciaal in UK gehaald en daarom 2 x zo dure` van Veban.
Haha ok thanx voor de tip. Ik ben ook niet van plan om met extreme drukken te gaan rijden dus dan moet zo een pakking ook wel voldoen idd.
Btw, ik zit net de kop eens te bekijken en nu zie ik dat er rode klepveren inzitten. De koppen die ik tot nu toe gezien heb waren allemaal voorzien van zwarte klepveren.
Zou dit kunnen betekenen dat er wellicht ooit iemand aan het 'tunen' geweest is?
ik heb mijn kop volledig opgebouwd en de koppakking op het blok gelegt. Toen heb ik met 2 man de kop op het blok getild en op de centreerbus gelegd. De centreerbus zit in het midden bij de verdelerkap. Toen heb ik alle bouten er in gedaan en met de hand er ingedraait. Daarna met de moment sleutel alles vastdraaien met 30 n/m en dan alle bouten weer vastdraaien met 65n/m. Motor 20min laten draaien en dan 2.5 uur laten afkoelen. Alle bouten een halve slag los en dan weer vastdraaien met 65n/m. tussen 1000 en 3000 km alles natrekken en de kleppen stellen en je hoeft er niets meer aan te doen. Ik heb de kop met bouten en al erop getild en dat wou heel best. Ik heb geen centreer bussen nodig gehad maar gebruikte de bouten om de pakking te centreren. Werkt perfect maar het is dan best zwaar werk. Een opgebouwde kop met alle spruitstukken eraan is vrij zwaar. Doe het met 2 man en met veel licht.
There will be plenty of time to rest when your dead