Na heel wat klussen vandaag kom ik tot de ontdekking dat het klepje van de luchtfilter stuk is.
[img]http://users.pandora.be/XtronX/r5gtt/im ... %20102.jpg[/img]
Het klepje dat de lucht regelt warm of koud.
Zou ik nu op zoek gaan naar een nieuw bovenstuk of gewoon alles eruit pleuren en open-air gaan?
Ik kan ook het klep gedoe eruit halen en de kant van de warme lucht dichtkleven.
Suggesties?
ps. Hoe werkt trouwens die klep...?
Er zit een veer op, maar voor de rest?
Die moet toch ergens beslissen tussen koud en warm?
Groetjes,
Mark
Luchtfilter
-
- Contacteer:
Het stukkie dat warme lucht is loopt via een buis tot onder de Turbo. Wat het doet is dus warme lucht van de turbo naar binnen happen. En als de zuig kracht groot genoeg is dan word de klep van de koude lucht opengezogen. En daardoor de warme lucht dicht gedrukt.
Ik heb zelf hem dicht gelijmd. Zodat er alleen nog maar "koude" buitenlucht van voor de intercooler naar binnen gezogen kan worden.
Ik merk hierdoor totaal geen verschil. Geen probleem met koud starten enzo..
Dus ik zou je aanraden om het klepje in een openstand dicht te lijmen. Dus het veertje dat aan de zijkant zit weghalen en dan gewoon in geopende toestand dicht lijmen.
Daarna haal je gelijk die buis weg bij de Turbo vandaan.
Want das weer extra gewicht en maakt de motor weer minder overzichtelijk.
Ik heb zelf hem dicht gelijmd. Zodat er alleen nog maar "koude" buitenlucht van voor de intercooler naar binnen gezogen kan worden.
Ik merk hierdoor totaal geen verschil. Geen probleem met koud starten enzo..
Dus ik zou je aanraden om het klepje in een openstand dicht te lijmen. Dus het veertje dat aan de zijkant zit weghalen en dan gewoon in geopende toestand dicht lijmen.
Daarna haal je gelijk die buis weg bij de Turbo vandaan.
Want das weer extra gewicht en maakt de motor weer minder overzichtelijk.
twerkt met een thermo contact
Boven bepaalde temperatuur zet ie uh om, op dezelfde manier als in je intercooler. Zo'n luchfilterhuis moet wel tweedehands te regelen zijn maar als je hem gewoon dichtplakt dan moet dat wel werken, als je motor koud is geeft hij toch geen warme lucht af dus....
Kzou zeggen probeer het en als het niet werkt scoor een tweedehands.
Boven bepaalde temperatuur zet ie uh om, op dezelfde manier als in je intercooler. Zo'n luchfilterhuis moet wel tweedehands te regelen zijn maar als je hem gewoon dichtplakt dan moet dat wel werken, als je motor koud is geeft hij toch geen warme lucht af dus....
Kzou zeggen probeer het en als het niet werkt scoor een tweedehands.
-
- Moderator
- Car: MB
bij mij hangt die buis voor de warme lucht ook al eeuwig los (maar zit niet in de weg). Volgens mij heeft het dan zowieso geen zin om de klep dicht te lijmen omdat je dan van allebij de kanten koude lucht krijgt en dus eigenlijk hetzelfde effect hebt.
En dan nog iets. Hoezo bij koud starten? Bij koud starten komt er toch nog nauwelijks warme lucht uit die buis.
En dan nog iets. Hoezo bij koud starten? Bij koud starten komt er toch nog nauwelijks warme lucht uit die buis.