Nou, dit kreeg ik van atectuning terug over chiptuning :
Beste Martijn,
Chiptuning voor een Renault 5GT turbo is goed mogelijk. Van echte chiptuning is echter geen sprake omdat er geen aanpassing aan de computer nodig zijn. Wat er wel gedaan wordt is namelijk het verhogen van de turbodruk. Jouw motor heeft een carburettor fuel system en een electronisch ontstekingssysteem. Er zit een overdrukbeveiliging op d.m.v. het onderbreken van de ontsteking als de turbodruk te hoog wordt. Deze overdruk beveiliging wordt aangepast. Na de aanpassing komt er 30 pk bij. Alle aanpassingen vallen binnen de veiligheidsmarges zoals die door Renault zijn opgegeven en hebben dus geen nadelige gevolgen voor de motor. De kosten bedragen fl. 2295,- incl BTW en montage (3 a 4 uur) (zelf monteren is niet mogelijk).
Frank Gijsbertsen
ATEC tuning
Vraag is dit het geld waar? Volgens mij met een beetje prutsen kan ik dit ook.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Martijn, als je de wastegate verandering leest op mijn website dan snap je wat ze doen. Het enige wat er meer moet gebeuren is je turbodruk omhoog schroeven en er voor zorgen dat de carb. het goede mengsel blijft houden. volgens mijn is dit het geld niet waard en ken je dit absoluut zelf doen.
Maar he dat denk ik van alles wat turbo gerelateerd is.
Maar he dat denk ik van alles wat turbo gerelateerd is.
vo;gens mij is het chiptunen van renaults inderdaad goed zelf te doen de turbo druk kan je zelf makkelijk opschroeven en mocht je de carb willen laten afstellen op bijv een testbank (BCCP, Dynotrack) dan kost dat vaak een paar honderd piek en geen drie duizend
mzzl david
mzzl david
Als ik jullie was zou ik wel ff opletten wat je doet.
Meer druk is meer brandstof.
Meer druk is een hogere temperatuur.
En je kan beter de onsteking aanpassen bij een phase 1. etc etc.
Meer druk is meer brandstof.
Meer druk is een hogere temperatuur.
En je kan beter de onsteking aanpassen bij een phase 1. etc etc.