Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Hallo

Ik heb vanmiddag mij sideskirt eraf gehaald en daar kwam een onaangename verassing de dorbel aan de bestuurderskan is helemaal verrot je kunt hem bijne met een schroevedraaier wegwerken, niet goed dus!!! weet iemand wat mij een nieuwe dorpel gaat kosten???

BVD

Jeroen
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Tja, da's alweer zo'n renault 5 gt turbo kwaaltje....

Ik denk dat 7 op de 10 daar roest hebben...

Nieuwe dorpelstukken kosten geloof ik iets van 150 / 200 gulden, dit is dus zonder overige werk (erin lassen spuiten en goed bitakken!)

Je kan ze ook op de sloop halen. Da's wel goedkoper maar wel een boel werk om die eraf te kappen/zagen (vooral als het vijfje op een andere auto is gestapeld....)

JeTab
Anonymous

moet je wel fff kijken waar de dorpel rot is, een nieuwe dorpel loopt namelijk maar tot de deurstijl. de rest zit bij het achterscherm ( als je het nieuw koopt ).

Je bent een knappe gozer als je een 5 op de sloop kan vinden met een goede dorpel, zeker geen 5GTT.

Kijk anders ff op mijn site, ik heb ook de dorpel moeten vervangen, en nog veeeeel meer. ik moest 2 nieuwe achterschermen kopen om de dorpel weer te maken, en das prijzig omdat de achterschermen van een 5GTT anders zijn dan die van een gewone 5.

Successss
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dorpels zijn echt onderdelen die ik nooit tweedehands zou gebruiken, kan je over twee jaar weer beginnen.....En dat is vaak niet de bedoeling.
Job-turbo
Contacteer:

Ik kies sowieso voor nieuw, maar waar kan ik er een halen??
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Eehhh, misschien zou je de Renault garage eens kunnen bellen.
Die hebben dat vast wel, in iedergeval, Jochem de Haas heeft het pas nog nieuw gekocht.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Of bij zaken als Brezan of andere automaterialen zaken zou je eens kunnen proberen.
Hans R.

ff een oude topic

Ook ik ben aan nieuwe dorpels toe......en een voorscherm en een stukje achterscherm :sad:

Ik wacht nu totdat Martijn Tack zijn site heeft geupdate :grin: om te kijken hoe hij het vernieuwen heeft gedaan.

En de vraag is hier al een tijdje geleden gevraagt....maar weet iemand waar ik nieuwe dorpels kan kopen?
Is Brezan daar een goed adres voor of is er nog iets anders?

Zelf heb ik deze gevonden <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.intercarparts.nl/Nederlands/index_ned.htm" TARGET="_blank">www.intercarparts.nl/Nederlands/index_ned.htm</A><!-- BBCode End --> maar daar hebben ze geen dorpels.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Je kan ze nog bestellen bij de dealer.
Hans R.

On 2002-01-24 23:56, Chris
wrote:
Je kan ze nog bestellen bij de dealer.
Weet jij een ongeveer prijs?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ga zo ff bellen voor je.
Anonymous

Ja dat updaten gaat wel even duren..

Even over de dorpel.

Het gat wat ik in mijn GT-Dorpel had zitten zat precies op de lasnaat onder de middenstijl(aan beide kanten). Een nieuwe dorpel komt dan niet ver genoeg, want de rest van dorpel zit aan het achterscherm vast. Wat ik dus gedaan heb is beide achterschermen vervangen, nu was er nog 3 cm van het gat over, we hebben hiervoor een stuk dorpel zelf gemaakt( +- 12 cm) en dat er in gelast. Klaar was martijn. Om er voor te zorgen dat de boel niet weer ging rotten hebben we alles met een speciale coating , soort hammerite ingespoten. Mijn skirts zijn ook vastekit, alleen aan de onderkant zitten afwateringsgaatje om er voor te zorgen dat er geen water in blijft staan.

Het is dus afhankelijk van waar het gat zit..

O en een nieuwe dorpel is duur, ff kijken op mijn lijstje..

Achterscherm GT Turbo: € 196,11
Dorpel(imitatie): € 94,50

[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-01-25 09:48 ]
Chris
Erelid - Moderator - RvT

De info heb je dus al. :smile: De Renault-dealer zei dat de dorpels op Euro 118.20 kwamen, voor de consument, dus moet jezelf even korting regelen. Ik vermoed dat phase 1 en 2 hetzelfde zijn. Succes.
Hans R.

Bedankt voor de info

Bij mijn rechter dorpel ligt de hele onderkant eruit....de linker moet ik nog bekijken

Maar een dorpel van een gewone 5 en een gtt zijn hetzelfde, toch?

En wat is er verschillend bij het achterscherm?
De wielopening en de gaatjes voor de spatbordverbreder?
Anonymous

Dorpels zijn het zelfde, de achterschermen zijn verschillend.

De gtt achterschermen missen aan de achterkant iets, ik weet niet meer precies wat eigenlijk...
Marius

Blijft toch een high performance auto he, dus ze maken het lichter waar het kan :smile:
Anonymous

Oja, De wielkuipen zijn anders(hoger), en er zitten bevestigingspuntjes voor de skirts op,

ja alles voor weightreduction :smile:
Hans R.

Nu staat er op deze site
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.intercarparts.nl/Nederlands/ ... 080&step=4" TARGET="_blank">www.intercarparts.nl/Nederlands/merchan ... &step=4</A><!-- BBCode End --> een achterscherm voor een R 5 super.

Er staat niet bij dat deze niet voor een gtt is...dat staat bij de voorschermen wel.
Ik heb ze een mail gestuurd om te vragen of dit past.
Maar is de carrosserie van een 5 super anders dan die van een gewone 5 of die van een gtt?
Marius

Wel apart dat zelfs bij de motorkap vermeld staat "niet voor turbo"
Moet toch passen?
Patrick

ik heb nog altijd die carrosserrie,ik wil nu wel aan een speciaal prijsje gaan denken omdat ik anders de wagen moet gaan verhuizen.
als er interresse is hoor ik het wel.
prima schermen!!
Plaats reactie