[R5GTT2] nieuwe banden beetje zoeken

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Stefijn

Sinds ik Williams velgen heb met 195/45 R15 Uniroyal Rainsport banden heb zoekt mijn auto een beetje bij hogere snelheden: ik kan dan een klein beetje mijn stuur verdraaien zonder dat er iets gebeurd, alsof er speling op zit.

Kan dat aan de banden liggen, of moet ik m nog eens laten uitlijnen nu ik andere dan de standaardwielen erop heb liggen. Ik heb het idee dat bij een beetje toespoor (voorwielen: /--\ ) een auto wat vaster spoort dan wanneer het |--| of zelfs \--/ is.
Anonymous

He das toevallig

die banden worden vandaag in de maat 205-45-16 op mijn clio geschroefd. Heb je er verder goede ervaringen mee ?
Stefijn

Ja, ze lopen imho er stil, zijn ERG goed op nat wegdek, en - minder belangrijk maar wel leuk - zien er erg stoer uit, combinatie van V-profiel met normale profiel en behoorlijk grof "genopt" :-)

Op droog heb ik ze nog niet echt getest, moet nog wennen aan de platte band die ik nu heb i.v.m. de originele wielen, en ben nog bezig alles goed te balanceren en zo. Heb nog een kromme velg bijv. dus me auto is nog niet af voor het betere gumwerk.

Maarre, dat zoeken, sja zal wel in de uitlijning zitten of zo, sinds ik nu totaal andere wielen heb, maar misschien heeft iemand hier nog een mening over :-)
Menno

ff laten uitlijnen kan nooit kwaad, wel ff bij een vakman laten doen.

Van teveel toespoor wordt ie ook erg zoekerig. Een GTT hoort 1mm (=10'?) uitspoor te hebben. Mijne had 30mm toespoor, en werd erg gevoelig voor sporen, plus dat ik er zo in 500 km een setje voorbanden doorheen geragd heb. :p
Stefijn

Dan is het misschien wel teveel toespoor. Maar effe laten uitlijnen dan.
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Om nog ff terug te komen op de topic die verdwenen is,

195/45/15 zijn het mooist maar duurder (ondanks veel onbekende merken) 8)
195/50/15 zijn het meest voorkomend en goedkoper, maar km-teller wijkt dan wel af.

Toch?
Stefijn

Waarom open je dan niet gewoon een topic :)

Maar goed> 195/45 R15 is op 2cm na gelijk in wielomtrek, 195/50 R15 is - uiteraard - een stuk groter in omtrek en dus een behoorlijke afwijking. Het is maar wat je wil.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Menno schreef:ff laten uitlijnen kan nooit kwaad, wel ff bij een vakman laten doen.

Van teveel toespoor wordt ie ook erg zoekerig. Een GTT hoort 1mm (=10'?) uitspoor te hebben.
Is dat ook bij een standaard GTT zo? Normaal gesproken heeft een auto toch altijd toespoor? Ik weet uit het Cupboek (mijn dank is groot :) ) dat de Cupversie inderdaad uitspoor heeft. Leek me een beetje extreem, vandaar mijn twijfel.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie