Zoals sommige hier weten heeft mijn witte GTT niet meer zo een zin erin. Dus deze wordt gesloopt.
Maar ik moet toch een auto hebben. Dus ik heb effe gekeken in het wagenpark en ik heb besloten de zwarte 21 Turbo op te gaan knappen.
De voorkant is een beetje kapot dus die ben ik aan het proberen te vervangen. Dat gaat me wel aardig lukken denk ik.
Tot nu toe(1,5 dag gewerkt) heb ik de motor eruit gehaald en alle randapparatuur. Bak staat ook op het punt het gevaarte te verlaten. Voor de rest zit er eigenlijk niks meer in de motorruimte. Ook de spatborden zijn eraf enzo. Dus het ding kan elk momment een nieuwe neus verwachten.
Qua motor komt de motor van de grijze 21T erin. Deze heb ik 30.000 km gereviseerd. Deze motor wil ik gebruiken(aangezien die het beste is en ook het meeste vermogen leverd naar onze bevindingen.
Nu sta ik voor de volgende keuze.
De motor wat ik ga gebruiken staat al vast. Nu ga ik de motor zowiezo een beetje openschroeven om te kijken of er geen overmatige slijtage heeft plaatsgevonden.
Ik heb vandaag naast deze auto gestaan en ik wil die van mij ook wel zo snel hebben.
Op mijn lijst staat al een EPS uitlaat en een Chippie van Menno incl. andere benzinedruk regelaar.
Nu heb ik de keuze om iets te doen aan het motorblok omdat het er toch uit is.
Ik was aan het denken om het vliegwiel te verlichten en dan de krukas drijfstangen poelies enz enz te laten balanceren.
Ook was ik aan het denken om de de inlaat poorten groter te maken.
Alleen kost het dan wel iets van 190 euro voor het balanceren en het uitfrezen van de poorten en het vlakken zal ook wel een 120 euro kosten.
Daar komt bij dat ik ook een andere koppakking erop moet zetten, want ja, kop gaat eraf.
Dus het zou me al snel een 450 euro kosten om de motor tip top te krijgen. Dan moet die wel iets meer vermogen leveren en ook meer toeren kunnen maken zonder er kapot van te gaan.
Zouden jullie het doen, of zouden jullie zeggen van, gewoon nu erin pleuren en dan later weer eens eruit halen en dat dan alsnog doen.
Verder heb ik nog een vraag. Ik denk dat die een kleine 240-260 PK gaat leveren. Heb ik daarvoor een speciale koppeling voor nodig, en zo ja. wat kost dat??
Dan heb ik nog een vraag. Weet iemand of het mogelijk is om er een grotere intercooler in te plaatsen voor nog meer power

Dan nog een vraagje. De ABS sensoren voren zitten enorm vast en komen 99% zeker kapot eruit. Weet iemand wat deze sensoren nieuw kosten????
is er nog iets wat ik vergeten ben te vragen???Oh ja.
wat kosten nieuwe schijven voren. Wel geperforeerde met mintex blokken ofzo. Iemand een idee.
alvast bedankt.