Ik heb jullie raad nodig.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Hey people,

Zoals sommige hier weten heeft mijn witte GTT niet meer zo een zin erin. Dus deze wordt gesloopt.
Maar ik moet toch een auto hebben. Dus ik heb effe gekeken in het wagenpark en ik heb besloten de zwarte 21 Turbo op te gaan knappen.

De voorkant is een beetje kapot dus die ben ik aan het proberen te vervangen. Dat gaat me wel aardig lukken denk ik.
Tot nu toe(1,5 dag gewerkt) heb ik de motor eruit gehaald en alle randapparatuur. Bak staat ook op het punt het gevaarte te verlaten. Voor de rest zit er eigenlijk niks meer in de motorruimte. Ook de spatborden zijn eraf enzo. Dus het ding kan elk momment een nieuwe neus verwachten.

Qua motor komt de motor van de grijze 21T erin. Deze heb ik 30.000 km gereviseerd. Deze motor wil ik gebruiken(aangezien die het beste is en ook het meeste vermogen leverd naar onze bevindingen.

Nu sta ik voor de volgende keuze.
De motor wat ik ga gebruiken staat al vast. Nu ga ik de motor zowiezo een beetje openschroeven om te kijken of er geen overmatige slijtage heeft plaatsgevonden.
Ik heb vandaag naast deze auto gestaan en ik wil die van mij ook wel zo snel hebben.
Op mijn lijst staat al een EPS uitlaat en een Chippie van Menno incl. andere benzinedruk regelaar.
Nu heb ik de keuze om iets te doen aan het motorblok omdat het er toch uit is.
Ik was aan het denken om het vliegwiel te verlichten en dan de krukas drijfstangen poelies enz enz te laten balanceren.
Ook was ik aan het denken om de de inlaat poorten groter te maken.
Alleen kost het dan wel iets van 190 euro voor het balanceren en het uitfrezen van de poorten en het vlakken zal ook wel een 120 euro kosten.
Daar komt bij dat ik ook een andere koppakking erop moet zetten, want ja, kop gaat eraf.
Dus het zou me al snel een 450 euro kosten om de motor tip top te krijgen. Dan moet die wel iets meer vermogen leveren en ook meer toeren kunnen maken zonder er kapot van te gaan.
Zouden jullie het doen, of zouden jullie zeggen van, gewoon nu erin pleuren en dan later weer eens eruit halen en dat dan alsnog doen.

Verder heb ik nog een vraag. Ik denk dat die een kleine 240-260 PK gaat leveren. Heb ik daarvoor een speciale koppeling voor nodig, en zo ja. wat kost dat??

Dan heb ik nog een vraag. Weet iemand of het mogelijk is om er een grotere intercooler in te plaatsen voor nog meer power 8)

Dan nog een vraagje. De ABS sensoren voren zitten enorm vast en komen 99% zeker kapot eruit. Weet iemand wat deze sensoren nieuw kosten????

is er nog iets wat ik vergeten ben te vragen???Oh ja.

wat kosten nieuwe schijven voren. Wel geperforeerde met mintex blokken ofzo. Iemand een idee.

alvast bedankt.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Heb jij een Geld boom???? :D
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Berichten: 1744
Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Zoja waar kan ik die dan kopen? :wink:
Moet je veel kilometers maken met je auto? Als dat het geval is zou ik hem niet te veel opvoeren want dan is de slijtage alleen maar erger.
Hij is toch al vrij rap of niet?
Suc6 met de opknapbeurd.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Edwin5gtt schreef:Zoja waar kan ik die dan kopen? :wink:
Moet je veel kilometers maken met je auto? Als dat het geval is zou ik hem niet te veel opvoeren want dan is de slijtage alleen maar erger.
Hij is toch al vrij rap of niet?
Suc6 met de opknapbeurd.
Hij is behoorlijk peppie standard. Maar ja, ik weet niet met wat voor auto's jullie het daarboven allemaal op moeten nemen, maar ik woon heel kort bij belgie en duitsland. Dus er zijn wel eens van die gasten die het effe aan het verstand moet worden gebracht dat het niet zomaar kan :-)
Verder rij ik vrij veel km.
En ja, hier in het dorp rijdt tegenwoordig vrij veel pittig spul rond
Mitsubishi Lancer Evolution VI
Lancia Delta Integraal Turbo standard en een Group N(dacht tenminste dat het N was)
Subaru Impreza Turbo Nieuwe
en nog een paar van die dingetjes.
Dus ik wil dan best wel wat meer uitgeven en ze een run voor hun geld geven.
Heb met de witte in 1 jaar bijna 30.000 gereden. En ja, als ik normaal rij zal die denk ik juist nog minder slijten als ik hem uitbalanceer enzo.
En nee, ik heb geen geld boompje. Ik heb geluk gehad met bepaalde aankopen en ik verzet nogal wat (denk)werk voor andere tegen betaling. En ja, 1 21T is verkocht voor 3500 gulden(1600 euro ofzo) en die auto kost mij nog 2 dagen werk en iets van 100 euro aan onderdelen. Dus wat overblijft kan ik verspijkeren aan een zwarte 21T en aan de blauwe uiteraard.

Dus ja. En ik kan nogal veel dingen laten doen voor een leuke prijs. BV het spuiten van de auto zou mij alleen maar verf kosten en zelf wat schuren. De cabine en de man die het proffi spuit kost mij bijna niks. Dus ja, daar hou je dan wel wat aan over.

groetjes
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik ga ook verhuizen naar Gulpen :-) (was er vroeger veel op vakantie trouwens)

Anyway, ik zou als je het blok verbouwd, het helemaal goed doen en em echt flink verbouwen. Anders zou ik em terugzetten, flink sparen en dan in 1x alles. Ik neem aan dat dit nie alles is wat je aan het blok wil doen?

Zoja, doen en gaan met die 21!

BTW, heb je die witte nu verkocht?
Plaats reactie