Motor 1.8 laguna bromt/trilt

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Electronic freak

Voordat ik weer naar de garage stap even een vraagje aan alle motor techneuten : Mijn 1.8 motor van mijn Laguna bromt heel erg. Er zijn ook trillingen voelbaar. Er zijn mensen die er veel geld voor betalen voor zo'n sonor geluid, maar ik wil er toch wel vanaf. Mijn auto rijd op lpg, maar dat maakt niets uit. Kan het zijn dat de kleppen te strak staan ? Deze zijn namelijk pas gesteld.
Ik hoop op veel reactie, want ik wordt mijn renault een beetje beu.
Anonymous

Hoeveel toeren per minuut draait de motor?
Kijk eens onder de motorkap bij draaiende motor, staat de motor te shaken? Zijn je motor-/versnellingsbaksteunen nog heel? Uitlaat niet lek?
Is er verschil als je op LPG of benzine rijdt?

Wat meer informatie is altijd handig als je een motorisch probleem hebt, wij kunnen niet vanaf een afstand zien wat het kan zijn

Succes
Anonymous

Heeft die het bij het rijden of stationair of met bijde gevallen?
Genoeg olie?

Suc6...;)
Electronic freak

Het gebeurd rond de 3000 toeren, en bij zware belasting wordt het erger. de motorsteunen zijn nagekeken en gecentreerd. De uitlaat is ook helemaal nagekeken en de middendemper is vervangen.
Het geluid is voornamelijk tijdens het rijden. Olie genoeg. Op lpg lijkt het geluid harder te klinken als op benzine, maar dat is altijd zo geweest.
Anonymous

Je kan natuurlijk opnieuw je kleppen (laten) stellen, maar ik denk niet dat je daarmee je probleem oplost.
Dat het erger is als je op LPG rijdt, komt doordat LPG een hogere verbrandingstemperatuur heeft en dus wat harder kan klinken.

Je hebt nog niet verteld hoeveel km de motor heeft gelopen, dus het kan best zijn dattie "op" is, oftwel gereviseerd moet worden.
Electronic freak

De motor heeft pas 80.000 km gelopen. De zuigerveren zijn ook pas vernieuwd. Na die reparatie is het geluid gekomen.
Kan het zijn dat de pakking bij het uitlaatspruitstuk defect is ?
Anonymous

Het kan best zijn dat je uitlaatspruitstukpakking lek is, maar ik denk niet dat dat het probleem is. Je zegt dat de zuigerveren bij 80.000 km zijn vervangen, waarom?
Brommen, trillen ed komen vaak door een onbalans in een draaiend deel
Electronic freak

De zuigerveren zijn vervangen omdat de motor teveel olie verbruikte.
Ik weet niet wat er allemaal gebeurd als die veren vervangen worden, gaat de hele motor uit elkaar, of alleen maar de kop, in en uitlaatspruitstuk ??
Anonymous

Een jonge auto die voordat 'ie 80.000km heeft gedraaid al ernstig olie gebruikt.......... :-* :-* :-*

Mijn auto heeft ruim het dubbele gelopen en verbruikt bijna geen olie.

Als ik jou was, zou ik 'm inruilen en geen woord reppen over het olieverbruik :wink:
da-goof
Contacteer:

klinkt inderdaad niet erg gezond dat bij zo weinig km's al de zuigerveren al vervangen moesten worden. Volgens mij moet daarvoor trouwens het hele blok uit mekaar. Zal wel een duur grapje zijn geweest. Heb je die wagen nieuw gekocht of niet, anders is er misschien wel veel te lang met te weinig olie erop gereden.
Electronic freak

Ik heb de auto met 50000 km op de teller gekocht bij een renault dealer, dus gelukkig had ik 2 jaar garantie. Bij 1 zuiger waren de veren versleten, daarom zijn van alle zuigers de veren vervangen. Het schijnt toch wel meer voor te komen bij deze motoren op gas. (g3)
Ik laat voor de zekerheid toch maar de pakking van het uitlaatspruitstuk vervangen, of is dit toch makkelijk zelf te doen ?
Het kan namelijk zijn dat bij het vervangen van de middendemper teveel beweging is geweest bij het spruitstuk. Ik weet dit natuurlijk niet zeker, ben ook maar een electrotechnicus.
Electronic freak

Eindelijk opgelost. Even met een zaklamp gekeken naar de pakking bij het in- en uitlaatspruitstuk en ja hoor, pakking defect.
Dat een klein scheurtje zo'n kabaal kan maken.
Plaats reactie