Ik reed eergisteren naar huis toe en toen begon mijn auto te stotteren/inhouden wanneer je gas geeft en boven de 2500 toeren kwam.
Na ietsje langer te hebben gereden was ie iets warmer en toen reed ie weer als een zonnetje.
Gister weer precies hetzelfde.
Tussendoor heb ik nog meer gereden en toen was er niks aan de hand.
De bougie's en bougiekabels, verdelerkap was al vervangen dus dat kan eigenlijk niet fout zijn.
Ik dacht dus bobine ofzo.
Ik ben dit gaan vragen bij Ome renault en die vertelde me dat het waarschijnlijk een temperatuur element was die de warmte meet en als ie te warm word dan kan je niet meer volgas optrekken enzo want dan houdt hij in. Een soort begrenzer dus.
weet iemand hier meer van ???
Gr. Serge
huh? dat was vroeger, met choke's enzo hoor.On 2002-04-18 11:39, jeroen.k wrote:
Weet wel dat dat normaal is als je motor nog koud is, dan moet alles gewoon ff warm worden voordat ie lekker loopt. Dat heeft volgens mij elke auto met injectie.
Maaruh, als de dealer 'm ff aan de testkast hangt, kan ie zo zien wat er mis is.
rev it like a rental
Omdat halfwarm midden in de uitlaatgasemissietest zit is een injectiemotor daar vaak nogal krapjes afgesteld mbt acceleratieverrijking enzo.
Duzz dan kan je motor wat gevoeliger zijn.
Nieuwe scherpe bougies met iets grotere afstand kan wel verbetering brengen.
edit: ja die testkast is ook een goed idee. Als de tempsensor wat afwijkt kan de motormanagement er ook een beetje naast zitten.
[ This message was edited by: robert on 2002-04-18 11:46 ]
Duzz dan kan je motor wat gevoeliger zijn.
Nieuwe scherpe bougies met iets grotere afstand kan wel verbetering brengen.
edit: ja die testkast is ook een goed idee. Als de tempsensor wat afwijkt kan de motormanagement er ook een beetje naast zitten.
[ This message was edited by: robert on 2002-04-18 11:46 ]
-
Dat weet ik, maar ik heb het erover als je auto bijna helemaal warm is. maar nog niet helemaal zeg maar.
Een beetje stotteren\inhouden is wel normaal. Dat weet ik wel.
Maar dit is niet normaal meer. Het is heel erg schokken. Ik verlies bijna mijn uitlaat als hij zo hapert
Mijn uitlaat zit ook los hehehe
Gaat zaterdag als alles goed is een andere onder.
Powersprint(rally uitlaat)
Een beetje stotteren\inhouden is wel normaal. Dat weet ik wel.
Maar dit is niet normaal meer. Het is heel erg schokken. Ik verlies bijna mijn uitlaat als hij zo hapert
Mijn uitlaat zit ook los hehehe
Gaat zaterdag als alles goed is een andere onder.
Powersprint(rally uitlaat)
Ik zou eens checken of hij koelvloeistof verbruikt.
Wat je beschrijft herken ik naar een ervaring met een auto met een lekke koppakking.
Het domme was dat ie goed warm lekker reed, alleen erg veel koelwater zoop...koud leek het meer op een auto met epilepsie.
Wat je beschrijft herken ik naar een ervaring met een auto met een lekke koppakking.
Het domme was dat ie goed warm lekker reed, alleen erg veel koelwater zoop...koud leek het meer op een auto met epilepsie.
ja t zou natuurlijk kunnen. als dat ding echt loopt te hakkelen dattie op 3 poten loopt. door wat voor reden dan ook.
compressie al eens gemeten?
zou je eens ff flink moeten gasgeven op het moment dattie t doet. kijken als je koppakking dr tussenuit knalt. gnagnagna
compressie al eens gemeten?
zou je eens ff flink moeten gasgeven op het moment dattie t doet. kijken als je koppakking dr tussenuit knalt. gnagnagna
-
Ik geef ook flink gas dan want hij is dan toch al warm genoeg. Maar dan houdt hij in. Want je auto kan stotteren en inhouden. Als ie inhoud dan stottert hij ook.
Maar hij blijft we lopen, en hij vonkt ook wel goed, alleen wanneer je gas geeft boven de 2500 toeren dan houdt hij in. Het is niet dat hij dan niet meer loopt/vonkt.
Als je gas geeft, dan maakt hij ook wel een geluid dat hij meer toeren gaat maken maar hij word begrenst.
Moelilijk uit te leggen zeg...
Maar hij blijft we lopen, en hij vonkt ook wel goed, alleen wanneer je gas geeft boven de 2500 toeren dan houdt hij in. Het is niet dat hij dan niet meer loopt/vonkt.
Als je gas geeft, dan maakt hij ook wel een geluid dat hij meer toeren gaat maken maar hij word begrenst.
Moelilijk uit te leggen zeg...

condens in het verdeelkapje ? misschien een scheurtje er in? Ik heb het bij de twingo ook gehad, verdeelkap vervangen en weg was het probleem.
-
Ik heb 2 maanden geleden al die verdelerkap, bougie's en bougiekabels vervangen.
Hang 'm aan de XR25 testkast bij Ome Reno en die verteld je zo dat de sensor die de temperatuur van het koelwater stuk is.....
-
bekend 19 probleem hoor
ps kijk is of er water in je bougie schagten staat ik heb ook alles vervangen en nog heb ik er last van er komt via de lucht happer water in die schagten en daardoor maakt de bougie en de kabel geen goed contact meer en stotterd hij
als hij warm is is er water verdamt wat op de contacten zit en kan hij lekker rijden zoals jij dat beschrijft
kijk maar eens ik denk dat het water is
ps kijk is of er water in je bougie schagten staat ik heb ook alles vervangen en nog heb ik er last van er komt via de lucht happer water in die schagten en daardoor maakt de bougie en de kabel geen goed contact meer en stotterd hij
als hij warm is is er water verdamt wat op de contacten zit en kan hij lekker rijden zoals jij dat beschrijft
kijk maar eens ik denk dat het water is
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Is er hier iemand die weet wat het kan zijn, als je bezine meter flipt???
Van mijn benzine meter klopt echt helemaal niks, Nu zit mn tank helemaal vol, en soms geeft ie dat aan, maar een seconde later geeft ie aan dat ie maar halfvol is, of zelfs leeg. Er klopt dus niks van. Het maakt niet uit ofdat ie alleen op contact staat of, ofdat ik rij.
Tnx anyway
Grtjes Paul
Van mijn benzine meter klopt echt helemaal niks, Nu zit mn tank helemaal vol, en soms geeft ie dat aan, maar een seconde later geeft ie aan dat ie maar halfvol is, of zelfs leeg. Er klopt dus niks van. Het maakt niet uit ofdat ie alleen op contact staat of, ofdat ik rij.
Tnx anyway
Grtjes Paul
-
hmm massa probleempje? waardoor hij een verkeerde puls krijgt ik zou ff de stekker controleren zelf heb ik last van een bewegende olie druk meter erg vervelend weet nog steeds niet wat het is
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Ik zou inderdaad ff de bougieschachten controleren. Het probleem dat je beschrijft treed inderdaad op wanneer daar water en/of olie in staat. Controleer ook ff je bougiekabels. Waarom hij het alleen bij halfwarme motor doet weet ik niet, maar bij mij deed hij dat ook. Gewoon ff checken en eventueel de schachten schoon/leeg maken met een plantenspuit.
-
Dit probleem had ik van de week ook.
Heb het trouwens alleen met vochtig weer.
Bij de dealer hebben ze m'n bougiekabels en bougies vervangen en hij loopt nu als een zonnetje!
Heb het trouwens alleen met vochtig weer.
Bij de dealer hebben ze m'n bougiekabels en bougies vervangen en hij loopt nu als een zonnetje!
die maffe tankmeter, flippen tussen 2 standen (niet 1 stand en '0') heb ik ook wel eens gehad.
Dat was toen slecht contact bij de 'sensor' van de vlotter in de tank zelf. De 'sensor' is wat gewikkeld weerstanddraad, waar een geleider langs loopt. De geleider zit aan de vlotter vast. Tis een soort hele groffe potmeter.
Als het contact tussen geleider en wikkel-weerstanddraad niet helemaal ok is, krijg je jouw klacht.
Maar kijk eerste effe of de verlichting in de meters ook niet helzelfde doet. Dan is het meer een massaproblem onder het dashboard.
Dat was toen slecht contact bij de 'sensor' van de vlotter in de tank zelf. De 'sensor' is wat gewikkeld weerstanddraad, waar een geleider langs loopt. De geleider zit aan de vlotter vast. Tis een soort hele groffe potmeter.
Als het contact tussen geleider en wikkel-weerstanddraad niet helemaal ok is, krijg je jouw klacht.
Maar kijk eerste effe of de verlichting in de meters ook niet helzelfde doet. Dan is het meer een massaproblem onder het dashboard.