Dacht ik eindelijk van het gestotter en gehaper af te zijn, begint de ellende weer opnieuw. De vorige x was het de Co stelschroef die eruit gedonderd was maar wat het nu is....
Heb de ontsteking al vervangen en de verdeelkap maar het probleem blijft
Tijdens het overschakelen en bij het stationair lopen slaat ie gewoon af. Alleen met shoke blijft ie lopen maar dan is het toerental nog aan het schommelen gvd. Weet iemand hier wat het kan zijn?
Controleer je CO schroef aan de rechterkant (vanaf bestuurder gezien, althans bij mij) van je carb. Deze wil er nog wel eens uittrillen.
Het is een schroef die verzonken zit. Als hij er nog in zit, draai hem dan helemaal dicht en ongeveer 3 slagen open (of een stand in die buurt waarbij je motor lekker stationair loopt)
_________________
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/ring2002" TARGET="_blank">[ RING 2002 ]</A><!-- BBCode End --> - <!-- BBCode Start --><A HREF="http://carparts.n3.net" TARGET="_blank">[ Sell your car or parts.]</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-04-13 20:31 ]
On 2002-04-13 20:33, Stevie wrote:
Ik neem aan dat Tom wel zo slim is geweest om ff te porren met een kleine schroevendraaier om te checken of dat ding er nog zit?
Acht stom, ik heb er zo overheen gelezen. Foutje.
Volgende gooi. Controleer je accu en dynamo spanning eens.
_________________
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/ring2002" TARGET="_blank">[ RING 2002 ]</A><!-- BBCode End --> - <!-- BBCode Start --><A HREF="http://carparts.n3.net" TARGET="_blank">[ Sell your car or parts.]</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-04-13 20:40 ]
Co2 schroef zit er inderdaad nog in, heb allerlei standen geprobeert maar dat levert geen verbetering op. Accuspanning en dynamo controleren? Kan dat de oorzaak zijn ja?
Zal ik morgenvroeg meteen gaan proberen. Nog meer tips?
Het kan ook zijn dat je carberateur vuil is door of vuil in de tank of dat via CO-stelschroef opening naar binnen is gekomen. Kwestie van carb openmaken en ff alle kanaaltjes schoonblazen met perslucht. Nu tie toch openligt kun je net zo goed gelijk ff je kleppen stellen.
Als alles weer in elkaar zit weer ff CO-waarde goed afstellen... suc6 ermee
On 2002-04-13 20:39, Marius wrote:
Acht stom, ik heb er zo overheen gelezen. Foutje.
Volgende gooi. Controleer je accu en dynamo spanning eens.
_________________
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.reeder-it.com/ring2002" TARGET="_blank">[ RING 2002 ]</A><!-- BBCode End --> - <!-- BBCode Start --><A HREF="http://carparts.n3.net" TARGET="_blank">[ Sell your car or parts.]</A><!-- BBCode End -->
[ This message was edited by: Marius on 2002-04-13 20:40 ]
Achja, kan gebeuren
Valse lucht is ook een hele sterke, maarja das ook een moeilijke om te vinden.
Controleer je benzine relais ook even op vuiligheid/roest/aanslag. Bij mij had ik ook haperen én startproblemen, bleek gewoon oxidatie aan de pinnetjes te zijn, waardoor het relais contact maakte en weer niet. De hele tijd dus je ontsteking en brandstofpomp een signaal afgeven en stoppen, snel achter elkaar; schoongemaakt en flink ingespoten met contactspray, en lopen als een zonnetje nu. Hij zit onder dat plastic kappie, daar waar je slot van de motorkap in valt.
_________________
Renault, créateur de gtt !!!
[ This message was edited by: Goose on 2002-04-13 23:29 ]
Ik zal nu eerst een de accuspanning en dynamo gaan controleren. Daarna dat relais. Vacuumvervroeger is het niet, heb me al rot gezogen . En als ik het nou nog niet kan vinden dan gooi ik deze carb eraf en zet er een andere op die al helemaal schoon is. En dat kleppen stellen is aan mij als leek niet besteedt...
Probleem opgelost!!
Het zat dus in de carburateur. Heb mijn reserve carb erop gezet en het was opgelost. Zal de carb eens open schroeven en kijken of ie ergens verstopt zit. Iedereen bedankt voor de hulp!
Ja inderdaad, alles komt goed. Kostte me weer een zondagmorgen vroeg opstaan maar dat was het wel waard. Nu op naar het volgende probleem. Heeft hier iemand een duidelijk elektrisch schema van de bedrading? Heb een probleempje met mijn ruitenwisser, die wil niet stoppen, hij blijft altijd in de intervalstand lopen en heb er nu maar een losse schakelaar tussen gepropt zodat ik hem toch uit kan zetten
En weet er iemand hoe ik het dashboardkastje kan verwijderen? De schakelaar van de binnenverlichting daarvan is eruit en nu kan ik niet meer bij de kabeltjes komen dus dat ding moet ff open.
Klepje eraf (zonnescherm dingesje) tellerplaat eruit.. (onthouden hoe die stekkers vastzaten svp).. Dan net zoveel schroefjes loshalen tot je het hele dashboard in je handen hebt.. (succes!)
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
On 2002-04-15 09:46, GT Turbo Tom wrote:
Oh sorry JBL mijn foutje, bedoelde het handschoenenkastje....Daar is de schakelaar uit en daar moet ik dus ff binnen in wezen....
Okay, nou dan moet je de zekeringkast eraf hebben en daaronder moeten als het goed is een aantal schroeven zitten waarna je dat hele gedeelte los kunt halen (theorie)..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus