ik heb al eerder een beroep op jullie gedaan ivm mijn probleem met mijn turbodruk.
bij de eerste versnelling komt de turbodruk pas bij 4000 toeren bij de twee 3000 toeren en bij de vijf zit de turbo druk al in het rode wanneer ik op 4000 toeren rij.
ik rij dan 150-160 km/uur en kan niet harder omdat de turbodruk voluit staat.
oplossing?
Ik zou eerst eens controleren of alle slangen richting waste-gate goed aangesloten zitten en nergens lekken. Schema's kun je vinden op 10o's site. Heb je 't probleem altijd al gehad? Als de auto een tijd stil heeft gestaan zou je waste-gate vast kunnen zitten
rev it like a rental
denk inderdaad ook het actuatorsysteem, check de ijzeren buis aan de die op de elleboog aan de uitlaatzijde van je turbo zit. Bij mij zat deze lange tijd verstopt en heeft me een turbo verneukt en een hoop ellende bezorgd.
mzzzls,
Jeroen
mzzzls,
Jeroen
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 21 mei 2001 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is toch de buis de je afsluit als je het cup-systeem van de slangen zoals beschreven op tino's site maakt?
Of misschien heb ik dat verkeerd onthoude, morgen overdag maar eens kijken.
Of misschien heb ik dat verkeerd onthoude, morgen overdag maar eens kijken.
Ja, das inderdaad die buis, effect is dat beide actuator ingangen als overdrukvat werken. Wastegate gaat niet open en turbo gaat dood.
Is naar mijn mening dus zeker de moeite waard om te checken
Is naar mijn mening dus zeker de moeite waard om te checken
Oh dus als ie op de actuator aangesloten is. Maar dit is dus niet het geval als je hem losgekoppeld hebt. Prima, weer een zorg minder.
wel uitkijken he met het verwijderen van het actuator buisje .
ik ken iemand die dacht van ik knijp hem dicht zaag hem door en klaar ,blijkt het z,n remleiding te zijn,de sukkel tja ze zitten dicht bij elkaar maar dat je het verschil niet ziet Hmmm............
.
ik ken iemand die dacht van ik knijp hem dicht zaag hem door en klaar ,blijkt het z,n remleiding te zijn,de sukkel tja ze zitten dicht bij elkaar maar dat je het verschil niet ziet Hmmm............

-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
O yeah het probleem van de eeuw. turbodruk meters die vet het rode inspringen. 
Oke hier effe een opsomming wat je moet doen als je dit heb.
1 : rustig blijven niet door trappen
is wel leuk maar niet verstandig.
2 : Checken of er haarscheurtjes in de slangen zitten die naar je wastegatepot gaan.
3 : Checken of alle slangen vast zitten die richting wastegate gaan.
4 : Checken of je turbo niet opgeschroefd is dit kan je zien als je aan de kant van de wastegatepot mooi schoon metaal ziet zitten dan is hij opgefokt maar te ver waarschijnlijk.
5 : Het elleboog buisje aan de achterkant van de turbo eens schoon maken deze willen nog wel eens dicht slippen met rotzooi.
6 : Kom je er nu nog niet uit geef dan effe een seintje dan kijken we effe wat het nog meer kan zijn.
7 : turbo's beginnen pas lekker te werken als ze in het rode staan
nou ik denk dat het wel zal lukken hier mee zo niet give me a call and we'll fix it.

Oke hier effe een opsomming wat je moet doen als je dit heb.
1 : rustig blijven niet door trappen

2 : Checken of er haarscheurtjes in de slangen zitten die naar je wastegatepot gaan.
3 : Checken of alle slangen vast zitten die richting wastegate gaan.
4 : Checken of je turbo niet opgeschroefd is dit kan je zien als je aan de kant van de wastegatepot mooi schoon metaal ziet zitten dan is hij opgefokt maar te ver waarschijnlijk.
5 : Het elleboog buisje aan de achterkant van de turbo eens schoon maken deze willen nog wel eens dicht slippen met rotzooi.
6 : Kom je er nu nog niet uit geef dan effe een seintje dan kijken we effe wat het nog meer kan zijn.
7 : turbo's beginnen pas lekker te werken als ze in het rode staan

nou ik denk dat het wel zal lukken hier mee zo niet give me a call and we'll fix it.