Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
GT Turbo Tom

Hallo, heeft er iemand ervaring met het spuitklaar maken van zijn gtt? Ik bedoel dus het strippen, plamuren enz. Halen de meesten de spatbord skirts eraf of niet?
RickGT TURBO
Contacteer:

Hangt er van af hoe je het doet. Een vriendje? Of een bedrijf? Volle pond betalen of mats prijsje...

Het vervelende is dat zij alle delen er af moeten schroeven. Dus voorscherm helemaal los etc etc...

Als ik m'n maatje wat laat spuiten dan krijgt hij van mij een los voorscherm. Want dat is gewoon makelijker.

En je moet vooral je auto niet van te voren poetsen!!!!!! Want de siliconen moleculen in de poets duwen de lak moleculen uit elkaar.
Rudo

Een tip: laat je auto nóóóit spuiten met alles er nog op en dan afplakken!!!!

Heb ik bij mijn vorige GT laten doen. Gevolg: alle rubber strips dicht met lak waardoor er water in blijft staan! De auto is daarna 10 keer harder gaan roesten dan daarvoor!! :sad:

Dus: helemaal strippen!!
Kost wat meer, maar het resultaat is zeer waarschijnlijk vele malen beter!
GT Turbo Tom

Ok, dus skirts er allemaal vanaf, en los erbij, ruiten eruit? binnenbekleding enz eruit?
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik zou alles er uit halen. Maar volgens mij als je een goed bedrijf in huurt dan halen zij alles er uit.
Want daar betaal je namelijk voor.
GT Turbo Tom

Heb afgesproken dat ik zelf de auto zou strippen vandaar deze vraag. Nu wil ik dus graag weten hoe en wat ik precies moet doen om het beste resultaat te krijgen
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik zou alles er afhalen.
Dus rubbers enzo ook. Hoe minder er per deeltje aan zit hoe meer ze het helemaal 100% kunnen spuiten. Dus dan is het metaal afgesloten van de buitenlucht en dus van roest....

Ik zou alles los aanleveren dan. Losse deuren, losse zij panelen, losse motorkap, los frame, losse achterklep, losse kleine deeltjes....
GT Turbo Tom

Aha, dus een kaal frame met losse deuren, klep en motorkap. Was sowieso al van plan alle rubbers, ruitenwissers, skirts, bekleding, verlichting eraf te halen maar zal dus ook de rest uit elkaar halen. Wordt het nog meer werk als ik dacht
Rudo

On 2002-04-05 15:54, GT Turbo Tom
wrote:
Aha, dus een kaal frame met losse deuren, klep en motorkap. Was sowieso al van plan alle rubbers, ruitenwissers, skirts, bekleding, verlichting eraf te halen maar zal dus ook de rest uit elkaar halen. Wordt het nog meer werk als ik dacht

Precies! En als je uiteindelijk echt een heel mooi resultaat wilt koop je alle rubbers nieuw. Ik weet dat het niet goedkoop zal zijn, maar na afloop ziet je auto er weer uit alsof hij zo uit de showroom komt!!

(Kijk maar even naar de witte GT van Chris)
GT Turbo Tom

Ok, dan heb ik dus nog heel wat werk te gaan. Rubbers vind ik niet nodig, zijn nog in goede staat. Zie alleen op tegen mijn bumper, die is iets beschadigd en die moet ik dus nog gladmaken en plamuren :sad:
Rudo

Je rubbers zijn misschien nog in goede staat, maar zie ze er maar eens in goede staat af te krijgen.
GT Turbo Tom

Ja heb je gelijk in, ben blij dat ik een reserveauto heb voor onderdelen :lol:
catrinus

Ik heb mijn rubbers er wel heel vanaf gekregen. Je moet subtiel je auto demonteren, Daar heb je meer aan dan in het wilde weg wat loshalen. Ik zou als je je wagen gaat opbouwen veel onderdelen direct vernieuwen. Dat ga ik ook doen je kunt nu bijv. je remleidingen mooi vervangen als deze slecht zijn. Ik heb mijn gtt helemaal maar dan ook helemaal kaal gehaald en straks met het opbouwen worden er veel nieuwe onderdelen op gezet. Je hebt dan als je auto af is een bijna compleet nieuwe auto. Daar kun je dan jaren plezier van hebben.
There will be plenty of time to rest when your dead
GT Turbo Tom

Is een goede tip en daar ben ik ook mee bezig. nieuwe RVS uitlaat ligt klaar, sportvelgen, nieuwe remleidingen, een paar rubbers, remschijven achter enz enz. Alleen het probleem is nog steeds die voorbumper, er is geloof ik niemand die een onbeschadigde over heeft.
catrinus

ik heb hier een splinternieuwe phase1 voorbumper liggen. Hij zit nog in verpakking. Maar hij is helaas niet te koop. Ben hem zelf nodig voor mijn gtt.
There will be plenty of time to rest when your dead
GT Turbo Tom

Mij hier een beetje lekker zitten maken...:lol:
En waar heb je die vandaan en wat heeft ie gekost?
catrinus

ik heb hem bij de renault dealer vandaan. Wou ook een phase1 grille bestellen maar die was niet leverbaar. De bumper heeft ongeveer 250 euro gekost maar daar had ik ook een nieuwe phase2 grille bij.
-----------------
Eat my dust

Ben je depressief? Zoek je de juiste oplossing? Klik<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.joecartoon.com/cartoons/wedgemaster.html" TARGET="_blank"> hier</A><!-- BBCode End --> voor de oplossing
[ This message was edited by: catrinus on 2002-04-05 18:05 ]
GT Turbo Tom

Ja mij dus te duur. Lap mijn oude bumper wel op. beetje polyester plakken en plamuren en het zal er wel weer redelijk uitzien hoop ik
Plaats reactie