Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
alexgt

ik ben in onder handeling voor een leuke gt turbo deze staat onder topic: wie kent deze zwarte gt
op markt plaats met kapotten turbo.
Nu zijn we een beetje over de prijs eens komt
die er mee dat hij op grijs kenteken staat wat moet ik hier nu mee.
heeft het voordelen of aleen maar nadellen.
help!
Riël
Über-Spammer

Ligt eraan. Denk dat het goedkoper is voor je hoor. Maarja je kan geen mensen achterin zetten. Ook niet zo'n probleem is maar wat je wil.

Mzzl!
HotShot

Voor de te betalen motorrijtuigenbelasting maakt het niets uit! In principe zou de waarde van de auto lager moeten zijn dan een identieke auto met normaal kenteken. Maar gezien de ouderdom van de auto hoef je je daar eigenlijk ook niets meer van aan te trekken.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het is inderdaad zo dat je wegenbelasting technisch geen voordeel hebt aan een grijs kenteken R5. Vroeger scheelde je het wel geld. Tegenwoordig moet je echt een auto hebben met een hoger dak en dichte zijruiten. Bijvoorbeeld een Renault Kangoo, VW Caddy, Opel Combo, Peugeot Partner. Je hebt dus een grijs kenteken R5, maar je betaald voor een geel kenteken. Je mag er desondanks geen achterbank in zetten, daar kan je een boete voor krijgen. Wat je wel kan doen is de 5 om laten keuren, je krijgt dan een nieuw kenteken, en je mag er weer een achterbank in zetten. Mij is ooit verteld dat bij een taxatie een geel kenteken auto meer waard is dan een op grijs kenteken. Het is niet zo dat hij omdat hij grijs kenteken is een stuk goedkoper zou moeten zijn bij (de tweedehands) aanschaf.

Succes.
HotShot

On 2002-04-02 09:34, Chris
wrote:
Het is niet zo dat hij omdat hij grijs kenteken is een stuk goedkoper zou moeten zijn bij (de tweedehands) aanschaf.
Nieuwwaarde van een grijskenteken auto ligt aanzienlijk lager dan die van een geel kenteken, dus is de tweedehandsprijs ook lager bij jonge grijskenteken auto's.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Op een gegeven moment bijft een auto een bepaalde waarde houden.

Er zit echt geen verschil in aanschafprijs tussen een Grijs kenteken R5GTT of een Geel kenteken R5GTT uit 1988. Dat verschil zal nu nihil zijn.

Wel is het zo dat als je praat over een Laguna Van (grijs kenteken) of een geel kenteken Laguna station er wel duidelijk verschil zal zijn.

Maar in deze topic gaat het over een R5, die prijs zal ongeveer gelijk blijven..
dennis16v

simpel.
bijzondere verbruikersbelasting (bpm)hoef je op een grijze niet te betalen.

maar na 10 jaar is deze ook bijna nihil, maar ook het prijsverschil van de auto is dan nihil.

dus bij een 5je zou je dus geen extra belasting achteraf hoeven te betalen, alleen de herkeuring gaat centen kosten.

bij cliotjes zit je ooknog een keer aan andere ramen. zal voor een 5 niet hoeven denk ik. zullen wel nog de normale raampjes inzitten.
catrinus

Ik heb nu ook een grijs kenteken 5 gtt en die laat ik mooi zo. Lekker veel ruimte voor een vette ice installatie. En je kan in je 5je kamperen als dat nodig is:smile:. Verder vind ik het alleen maar beter dat er minder mensen mee kunnen. Ze zitten altijd te kloten achterin en dat leid alleen maar af. Maar iedereen denkt weer anders over een grijs kenteken gtt en iedereen heeft een andere mening. Dat een grijs kenteken gtt minder waard is intereseerd mij niets.
There will be plenty of time to rest when your dead
Gijs V.

De mijne is ook grijs kenteken.
Ik heb er geen moeite mee, kost inderdaad niks extra's of levert geen andere nadelen op. Op mijn kenteken bewijs staat dat het een "bestelauto" is :grin: maar hij ziet eruit als iedere andere GTT... Ook ik heb geen bankje achterin en het geheel is mooi afgedekt met 2 platen + bekleding; achter de stoelen en 1 tot aan de hoedenplank.
Renault, créateur de GTT !!!
Turbo-Peer

Ik heb sinds een week ook een R5 GTT Bestel.
I.p.v. achterzijruiten heeft ie daar plaatwerk, "nep-luchthappers" en striping op de lak. Ziet er errug ruig uit!!! Ook van de binnenkant met bekleding en al.
Mocht je een achterbank erin willen zetten (zat ik ook over na te denken, nu nie meer aangezien ik een dikke ICE-installatie heb gekocht), ik heb eens navraag gedaan bij de RDW. Hieronder hun antwoord op m'n mail:

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Achterzijruiten zijn bij wet niet verplicht dus u kunt dit zo laten.
U mag mits deugdelijk bevestigd ook twee stoelen monteren.

De kosten voor het keuren bedragen: 36.60 euro
Daar komen de kosten voor het wegen nog bij. 15.85 euro

Ook de belastingdienst zal nog kosten in rekening brengen. Over de hoogte
hiervan kunt u contact opnemen met een BPM aangifte punt. telefoon: 0800 0749

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Het kost dus werkelijk nix als je er zitplaatsen bij wil hebben. Want een bank kost op de sloop haast nix en ook de belasting zal nie veel vragen. Ikzelf zit nog steeds te twijfelen...2 sportstoelen achter heeft trouwes ook wel iets!!! :smile:
En ook mooi dat ik dan die luchthappers zo zou kunnen laten
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ik heb wel verhalen gehoord dat omkeuren fl 1000 kostte ongeveer?
Dit lijkt wel erg weinig...
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

je hebt waarschijnlijk de pech dat je de resterende bpm toch moet betalen
ik geloof dat het bpm-naheffing vrij ombouwen een tijdelijke "actie" was
nu zal je waarschijnlijk een bpm van 10%moeten betalen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Jeroen
Contacteer:

In 1992 toen ze de grijs kenteken regels gingen verzwaren was er een mogelijkheid dat als je wou je wagen kon ombouwen tot geel kenteken en dat je dan niet direct de BPM hoefde te betalen.
Wel bij eventuele verkoop.

Ik had toen een grijs kenteken 5 GTT, en heb toen gebruik gemaakt van de regeling.
Michiel

On 2002-04-02 17:40, catrinus
wrote:
Ik heb nu ook een grijs kenteken 5 gtt en die laat ik mooi zo. Lekker veel ruimte voor een vette ice installatie. En je kan in je 5je kamperen als dat nodig is:smile:. Verder vind ik het alleen maar beter dat er minder mensen mee kunnen. Ze zitten altijd te kloten achterin en dat leid alleen maar af. Maar iedereen denkt weer anders over een grijs kenteken gtt en iedereen heeft een andere mening. Dat een grijs kenteken gtt minder waard is intereseerd mij niets.
Hierop kan ik maar 1 ding zeggen;

AMEN
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Rudo

On 2002-04-02 21:15, Jeroen
wrote:

Ik had toen een grijs kenteken 5 GTT, en heb toen gebruik gemaakt van de regeling.
[Zucht] Jeroen, waar is het fout gegaan?! :wink:
jnjansen_r5gtturbo

Nu tref ik hier een topic aan dat precies gaat over het onderwerp waar ik een vraag over heb:grin:, namelijk het volgende:
Een vriend van mij heeft een Clio 16V bj. 1993, deze staat als bestel op zijn kentekenbewijs, maar hij betaald voor geel(jaja het is weer lekker krom in Hollandia)
Nu werd hij onlangs aangehouden door een van onze "werkzame" ambtenaren van de Douane en deze vertelde dat hij nog bpm moest betalen over de auto, omdat hij met een achterbank in zijn Clio rijdt. Nu vraag ik mij(en die vriend van mij ook) af of ze gelijk hebben en dat hij dus nog een resterend bpm-bedrag moet betalen en staat de auto, na het betalen van dit bedrag dan ook gelijk als "geel" geregistreerd?

Bvd, Jeoffrey J.
Jeffrey E.

Dat moet hij betalen ja, dat bedrag is nooit betaald bij aflevering van de auto en moet dus wel betaald worden. Ik weet alleen niet hoeveel % v/d (nieuw) waarde dat is.

Suc6
Chrisv

Maybe een domme vraag, maar waarom zijn er redelijk veel 5jes op grijs kenteken?
Jeroen
Contacteer:

Omdat het toendertijd veel scheelde als je een grijs kenteken auto kocht, je hoefde bijv. geen BPM te betalen en de wegen belasting was iets goedkoper (niet veel hoor)

Ook waren er toen nog niet veel regels betreffende het grijs kenteken rijden, er mocht geen bank achterin en thats it.
Je mocht nog wel gewoon ramen achter hebben.

Dus als je toch niet vaak met mensen achterin rijdt was de keuze snel gemaakt.
dennis16v

On 2002-04-03 01:53, jnjansen_r5gtturbo
wrote:
Nu tref ik hier een topic aan dat precies gaat over het onderwerp waar ik een vraag over heb:grin:, namelijk het volgende:
Een vriend van mij heeft een Clio 16V bj. 1993, deze staat als bestel op zijn kentekenbewijs, maar hij betaald voor geel(jaja het is weer lekker krom in Hollandia)
Nu werd hij onlangs aangehouden door een van onze "werkzame" ambtenaren van de Douane en deze vertelde dat hij nog bpm moest betalen over de auto, omdat hij met een achterbank in zijn Clio rijdt. Nu vraag ik mij(en die vriend van mij ook) af of ze gelijk hebben en dat hij dus nog een resterend bpm-bedrag moet betalen en staat de auto, na het betalen van dit bedrag dan ook gelijk als "geel" geregistreerd?

Bvd, Jeoffrey J.

erger nog: ken een geval van iemand met een grijze golf met een achterbank.

bij het overgaan van de grens een paar jaartjes geleden, kreeg hij dus een fixe boete, en mocht niet verder rijden zonder de bpm te hebben betaald.

betalen of auto in beslag.
Jeroen
Contacteer:

On 2002-04-03 01:28, Rudo
wrote:
On 2002-04-02 21:15, Jeroen
wrote:

[Zucht] Jeroen, waar is het fout gegaan?! :wink:
Tja, er kwamen heel veel kosten aan, dus met pijn in mijn hart heb ik hem toen verkocht.:sad:
Plaats reactie