Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
turboman
Contacteer:

ja lutjes, ene probleem weg, volgende 2 al weer:

lichtjes doen het niet van het dashboard (lampje dimlich brand wel overigens)???
Vaag probleem, deel werkt wel, meerendeel werkt niet?

Tevens toen ik de benzindeop eraf draaide vanmiddag in Peizermade om te tanken, kreeg ik 1/4 liter benzine over me heen, zo'n druk zat erachter? OPLOSSING ???? Tis volgens mij geen ventilatie-dop ?
gille
Contacteer:

van je lichtjes check je zekering eens want daar kan er eentje gesprongen zijn en die druk tja vraag verder want heb dat nog nie voor gehad
Rick

Die lampjes branden heel snel door, dus ff dashbord lostrekken en alle lampjes vervangen en klaar is keer:smile:.

Volgens mij is de 5 een van laatste auto's waar hij nog ventileert bij de dop, dus ff dat gaatje doorprikken en dan ben je denk ik wel weer klaar.
RickGT TURBO
Contacteer:

Is dat gelijk ook de reden dat ik tijdens het tanken telkens van de benzinepomp te horen krijg dat m'n tank al lang vol is...? Hij klikt dan telkens uit (weet niet precies hoe ik het moet uitleggen) tijdens het tanken. Maar is dan nog lang niet vol. Dus dan zelfde proces nog een keertje herhalen....
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

RickGT TURBO, dat heeft te maken met de manier waarop je de nozzle in de vulpijp steekt. Draai hem maar eens wat rond, dan moet je een positie vinden die goed werkt, zodat dat ie afslaat.
turboman
Contacteer:

On 2002-03-31 18:09, gille 21TURBO
wrote:
van je lichtjes check je zekering eens want daar kan er eentje gesprongen zijn en die druk tja vraag verder want heb dat nog nie voor gehad
zekeringen zijn goed.....
Kep het handboek bekeken, daar staat in dat deze 5 geen ventilatiebenzinedop heeft ? Zal het ff gaan checken zsm...
Rick

Aha, dan is een vijf dus al een schonere auto, dus dat betekent dat ie ventileert via de motor...suc6
turboman
Contacteer:

On 2002-03-31 22:29, Rick
wrote:
Aha, dan is een vijf dus al een schonere auto, dus dat betekent dat ie ventileert via de motor...suc6
Dat zou ik niet durven zeggen eigenlijk
Arjen

Zit er aan de vulslang niet toevallig nog een ontluchtingsslang vast ? Als daar een knik in zit gaat het tanken ook niet echt okidoki.
turboman
Contacteer:

On 2002-04-01 11:16, Arjen
wrote:
Zit er aan de vulslang niet toevallig nog een ontluchtingsslang vast ? Als daar een knik in zit gaat het tanken ook niet echt okidoki.
Het tanken gaat prima.... Zou het door het 'warme' weer komen misschien ? Kep gehoord dat het beter zo is dan dat ie vacuum zuigt.. maar ja, blijft wel raar... moet de dop maar rustig losdraaien denk ik... anders weer benzine over me heen... ook geen ideale situatie
Electronic freak

Hoi,
Wat je lampjes betreft, heb je toevallig een dimmer voor je lichtjes, want die kan namelijk ook defect zijn.
jeffrey
Contacteer:

ik denk dat de stekkers van je dimmer los zijn (is).
turboman
Contacteer:

On 2002-04-02 21:37, jeffrey
wrote:
ik denk dat de stekkers van je dimmer los zijn (is).
Zit geen dimmer in....
gille
Contacteer:

zeker van dat je geen dimer hebt zoekt maar eens tegoei zit zeker eentje op of onderje dashboard of beter gezegd onder je stuur
turboman
Contacteer:

On 2002-04-03 20:50, gille 21TURBO
wrote:
zeker van dat je geen dimer hebt zoekt maar eens tegoei zit zeker eentje op of onderje dashboard of beter gezegd onder je stuur
zeker weten? Tis van origine een 5 GTS... kep 'm al 9 jaar, en nog nooit zo'n dimmer gezien..?
turboman
Contacteer:

On 2002-04-03 20:50, gille 21TURBO
wrote:
Foto ?
gille
Contacteer:

nie 100 procent maar bij GTT wel hoor dus GTS weet ik nie maar denk het wel
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Turboman:

Zijn jou motorische problemen (schokken en dergelijke) wel opgelost? Ik ben benieuwd wat het dan was, want de mijne doet het nog steeds. :sad:
turboman
Contacteer:

welke problemen waren dat nog maar weer? Decarb was krom, dat was het probleem, zeker met een GTX carb die al zo oud is, de motor word zo heet, dat na een aantal jaren de carb krom word blijkbaar
Plaats reactie