Heej peeples,
Misschien kunnen jullie me wat adviezen geven;
Als ik (met een warme motor natuurlijk) mijn gtt eens flink de sporen geef dan hapert hij. Het lijkt alsof er druk wegvalt bij hogere toeren en je hoort "plofjes"; niet direct uit de uitlaat overigens, maar hij moet zich eroverheen zetten en dan komt ie ineens weer, dan trekt ie dus als een paard. Maar de turbodruk staat dan pas op 3/4. bij meer gasgeven dan loopt de turbodruk netjes op en hij komt ook wel, maar hij stottert zo nu en dan. :-*
Waar moet ik eens naar gaan kijken, ik heb het idee dat het voorin ergens zit, de lucht lijkt te ontsnappen ofzo..Wie kan mij helpen?
hmmm, tja, het gebruikelijke antwoord: kan zo'n beetje alles zijn.
Punt 1 is natuurlijk 't normale onderhoud:
-verse bougies (erg belangrijk)
-schone carburateur
-benzine en luchtfilter OK
-klepspeling OK
(ik zet 't meeste in op vuile carb/rotte bougies)
Punt 1 is natuurlijk 't normale onderhoud:
-verse bougies (erg belangrijk)
-schone carburateur
-benzine en luchtfilter OK
-klepspeling OK
(ik zet 't meeste in op vuile carb/rotte bougies)
Bougies zijn reeds vernieuwd, carb moet ik maar eens opengooien en kijken of ie vuil is.
ik heb ook andere topics al bekeken over dit "haperen" bij anderen, waar kan ik die carter ontluchtingsslangetje(s) vinden, welke slangetjes moet ik nalopen?
Dit ivm mogelijk valse lucht aanzuigen etc?
Nog een vraagje; ik heb een hitteschild gekocht, maar ik weet echt niet hoe ik die moet monteren, ik zie 3 ophangpunten/gaatjes en 1 groot gat in het bolle gedeelte, wat moet ik loshalen/verwijderen? waar moet ik vooral op letten daarbij?
ps. alvast bedankt voor de tips!
ik heb ook andere topics al bekeken over dit "haperen" bij anderen, waar kan ik die carter ontluchtingsslangetje(s) vinden, welke slangetjes moet ik nalopen?
Dit ivm mogelijk valse lucht aanzuigen etc?
Nog een vraagje; ik heb een hitteschild gekocht, maar ik weet echt niet hoe ik die moet monteren, ik zie 3 ophangpunten/gaatjes en 1 groot gat in het bolle gedeelte, wat moet ik loshalen/verwijderen? waar moet ik vooral op letten daarbij?
ps. alvast bedankt voor de tips!
Renault, créateur de GTT !!!
Dat probleem heb ik ook..Bij de garage tjekken ze wel eens of je spruitstuk lek is door met een draaiende motor de lobster van je carburateur af te halen en er dan je hand op te doen. Als ie dan niet stikt en afslaat, haalti ergens anders z'n lucht weg (tussen de spruitstukpakking). Ga ik ook ff proberen vandaag of morgen. Tiz niet iets motorisch lijkt me. Meer iets met benzine toevoer of valse lucht omdat ie van die plofjes (valse ontsteking) geeft bij mij.
Er is hier nog een topic over:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... r5+haperen
Er is hier nog een topic over:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... r5+haperen