Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
cliomaniac

is er iemand onder jullie die verstand heeft van subwoores etc.?
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Yep
Roy
Moderator

On 2001-05-20 16:34, cliomaniac wrote:
is er iemand onder jullie die verstand heeft van subwoores etc.?

Ja weet er wel wat vanaf ja. Wat wil je weten?
cliomaniac

ik heb twee punch xlc's in mijn kofferbak staan en ik vraag me af of ik die kist met de woofers tegen mijn bank kan zetten om zo ruimte te besparen
cliomaniac

hoe krijg ik trouwens een afbeelding van mijn wagen onder mijn username
Roy
Moderator

Bedoel je met de woofer tegen de achterbank aan?
cliomaniac

ja zou dat het geluid beinvloeden?
Anonymous

plat tegen de achterbank aan??
Anonymous

daar heb ik ook wel kaas van gegeten!
het best is om je woofers naar je achterklep
te laten wijze,opdeze manier krijg een klank kast.je moet je woofers wel in een lucht dichte kist bouwen!
vraag maar aan roy hoe het bij mij klingt
ik trok er met een 4x100 gebrugd 140bd uit
en ik weet zeker dat het nog erger kan
ik ben dus nog niet klaar ik ben dus weer aan het verbouwen!:d
Roy
Moderator

Zou ik niet doen nee je kan het beste je woofers naar achteren laten spelen. Dan kan hij zijn druk beter kwijt. En het ligt ook een beetje aan de muziek die je draait. Maar je kan het beste een beetje aan het experimenteren gaan door bv. eerst een dichte kast te maken en dan een met een bass pijp erin te maken en dan je een beetje vergelijken. Tegen mij zeiden ze altijd dat ik mijn kast dicht moest houden voor een beter geluid. Ik ben nu aan het proberen met een open kist en dat klinkt echt 10 keer beter. mzzl
Anonymous

het ligt er ook maar net aan hoe je je versterker hebt in gesteld en hoe het volume van je kist is en wat voor een woofer je hebt
bij de een adviezeeren ze dit en bij de ander weer dat.het kan ook zijn dat de versterker te ligt of juist te zwaar het rms is ook heel belangrijk en hoe je de rest van je speaker system is afgesteld! allemaal belangrijk bij het krijgen van een goed geluid! :-d
cliodiesel

je moet het zelf weten maar de woofers spelen het beste als ze gericht zijn naar je achterlichten. verder of het een gesloten kist ja of de nee moet zijn hangt van je woofer af. hoeveel ruimte heeft hij nodig (VAS : 3 = de aanbevolen liter inhoud. als je hem met een bassreflex wil laten spelen word je kist groter en dat houd wat in bij een renault. zelf heb ik 2 woofers van 15 inch en die hebben 2 x 60l nodig. ik heb dat samen met 3 versterkers en een wisselaar achter in zitten en heb nu alleen nog plek voor een brood en een video band. wat ik er mee wil zeggen is dat ze gesloten minder ruimte in beslag nemen en strakker spelen met trance en hardcore, maar bij r&b adviseer ik zelf een bassreflex kist omdat die verder zakt in de toonhoogte.

patrick
Plaats reactie