Gisteren dus naar de "Nordschleiffe" geweest waar een hoop moois te zien was en ook reed. Rijden op dat circuit is echt kicken maar ook wel verradelijk met erg veel bochten die je niet aan ziet komen (zoals maat met een e30 m3 ontdekte, gelukkig was er nog wat ruimte over gheghe) en veel hoogteverschillen. Met 180 een diepe kuil in en je wordt echt dik in je stoel gedrukt, en over heuvels waar je weer uit je stoel komt. Echt een aanrader voor iedereen die nog een potje fijn wil sturen!!!
Maar goed, gisteren in totaal dus iets van tegen de 1000km gereden, het laatste stuk vanaf Maastricht (ook nog maar effe geweest) naar Groningen lekker doorgereden met zo'n 160 a 170 op de teller. Bij aankomst in Groningen wou de motor echter niet meer goed stationair lopen en moet ik hem een beetje opregelen met de choke om aan te blijven. Dat is dus niet echt lekker , ik denk dat ik nu ook slachtoffer ben van de ontstekingsmodule-turbo kwaal die aan het overlijden is door de langdurige hitte van de turbo. Bij constant toerental loopt de motor ook een beetje schokkerig, maar acceleren gaat nog steeds even soepel.
Heeft iemand enig idee of dit inderdaad de symptonen zijn van een mankement aan mijn ontstekingsmodule ?
Grz Marius
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Cool dus,
Dan moeten we zeker iets in clubverband organiseren
Dan moeten we zeker iets in clubverband organiseren

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Je kan er ook meerijden met een m5 circuittaxi. Dat schijnt helemaal onwijs te zijn. Dus als er ook mensen een keer meewillen die geen zin hebben om zelf te rijden, dan is dat ook een optie.
Werd gister ook nog even een nieuwe m3 geprakt, slik...
Werd gister ook nog even een nieuwe m3 geprakt, slik...
he marius waren er nog meer auto`s uit het noorden naar duitsland geweest. Ik had wel mee willen gaan maar de financien zijn niet erg gunstig bij mij sinds ik een 2e gt heb.
ik hoop dat het mooi geweest was en je hebt zeker laten zien dat met een gt turbo niet te spotten valt

ik hoop dat het mooi geweest was en je hebt zeker laten zien dat met een gt turbo niet te spotten valt

Ik ben er ook een keer geweest met de motor.
Toen reden er ook nog Massarati's als ring taxi.
Mzzl...
Toen reden er ook nog Massarati's als ring taxi.
Mzzl...
Dit is zeker iets om te organiseren in club verband ,
moeten we doen bas ,v/d zomer
moeten we doen bas ,v/d zomer
We waren met 3 auto's, waarvan ik de enigste gtt. Wat wel supergeinig was was dat er onwijs veel 911's waren die je op het circuit best bij kon houden en sommige zelfs inhalen, omdat de lui die daarin reden er gewoon geen kaas van gegeten hadden.
De sfeer is er echt gaaf, iedereen let goed op elkaar tijdens het rijden en er wordt ook niet moeilijk gedaan als je met je gtt sneller bent als bv zo'n 911, ze gaan gewoon netjes aan de kant.
In het eerste rondje dat ik reed zaten we achter een nieuwe toyota mr2 en een knalgele tvr uit engeland. Die vloog er vlak voor onze neus uit op dezelfde plek waar we later met de m3 waar ik toen bij in zat eruit vlogen. Die kerel reed daarna wel wat rustiger
Ook wel kicken was een Impreza 22B en een STi die ik alleen op de parkeerplaats heb gezien jammergenoeg.
Er zit een plek in het circuit waar je 2 bulten vrij vlot achter elkaar krijgt en waar je niet kan zien wat er achter zit. Op een gegeven moment werd ik met een loeigang ingehaald door een bmw b8 of b10 alpine, dat ging dus echt flink over de 200, ik denk iets van 230. Die kerel kwam gewoon bij de 2de bult helemaal los, niet normaal.
Net als met de auto's zijn er sommige motorrijders die echt aan het touren zijn, en sommigen komen je voorbij als een gek, en leggen hem vlak voor je met de knietjes aan de grond waarbij je soms de vonken van de pads en/of de motor af ziet komen. Dit zijn dan vaak de lui die je op de parkeerplaats hebt bestempelt als minst snel en met het ku&!$% materiaal.
Voor de rest veel lotus elis's, 2 Modena's gezien, een 355, een 911 gt2 en een gt3 (of 2) Een aantal nieuwe m3's, een paar undercover zweedse kerels van Saab die remmen door elke bocht dwars te nemen. Allemaal verschillende nationaliteiten verder, fransen, zwitsers, nederlanders
, zweden en ga zo maar door.
Maaruh, heeft iemand nog enige idee wat er met mijn auto aan de hand is (lees hierboven)?
De sfeer is er echt gaaf, iedereen let goed op elkaar tijdens het rijden en er wordt ook niet moeilijk gedaan als je met je gtt sneller bent als bv zo'n 911, ze gaan gewoon netjes aan de kant.
In het eerste rondje dat ik reed zaten we achter een nieuwe toyota mr2 en een knalgele tvr uit engeland. Die vloog er vlak voor onze neus uit op dezelfde plek waar we later met de m3 waar ik toen bij in zat eruit vlogen. Die kerel reed daarna wel wat rustiger
Ook wel kicken was een Impreza 22B en een STi die ik alleen op de parkeerplaats heb gezien jammergenoeg.
Er zit een plek in het circuit waar je 2 bulten vrij vlot achter elkaar krijgt en waar je niet kan zien wat er achter zit. Op een gegeven moment werd ik met een loeigang ingehaald door een bmw b8 of b10 alpine, dat ging dus echt flink over de 200, ik denk iets van 230. Die kerel kwam gewoon bij de 2de bult helemaal los, niet normaal.
Net als met de auto's zijn er sommige motorrijders die echt aan het touren zijn, en sommigen komen je voorbij als een gek, en leggen hem vlak voor je met de knietjes aan de grond waarbij je soms de vonken van de pads en/of de motor af ziet komen. Dit zijn dan vaak de lui die je op de parkeerplaats hebt bestempelt als minst snel en met het ku&!$% materiaal.
Voor de rest veel lotus elis's, 2 Modena's gezien, een 355, een 911 gt2 en een gt3 (of 2) Een aantal nieuwe m3's, een paar undercover zweedse kerels van Saab die remmen door elke bocht dwars te nemen. Allemaal verschillende nationaliteiten verder, fransen, zwitsers, nederlanders

Maaruh, heeft iemand nog enige idee wat er met mijn auto aan de hand is (lees hierboven)?
Toevallig ben ik met die dump-Vlave bezig geweest. Als je geen goed vacuum hebt ( ontsteking is gerelateerd aan vacuum) dan gaat de motor erg rot lopen, stationair en bij constante snelheid, je hebt net het gevoel of je veel meer gas moet geven om weg te rijden en allemaal raar gebrommel uit de uitlaat.
Misschien is er een vacuumslag lek. Zou kunnen.
Misschien is er een vacuumslag lek. Zou kunnen.
Ja inderdaad raar gebrommel ook!
Ik ga mijn slangen morgen eens even tsjekken, thanx!! ( heb geen dumpvalve, maar zal de gewone slangen checken)
Voor de liefhebbers, ik heb een filmpje van een porsche die over de nurnburgring gaat op internerd gezet, het adres:
http://213.51.195.15/ring
Hierop zie je niet echt de hoogteverschillen, maar wel kicken! (geluid aanzetten en letten op stuur!!!)
Wij gingen eraf in de bocht die komt als het filmpje op 1:51 staat.
Als je goed kijkt zie je dat die kerel ergens net na 4 minuten film even aan zijn zak zit te krabben hahahahahaah
Ik ga mijn slangen morgen eens even tsjekken, thanx!! ( heb geen dumpvalve, maar zal de gewone slangen checken)
Voor de liefhebbers, ik heb een filmpje van een porsche die over de nurnburgring gaat op internerd gezet, het adres:
http://213.51.195.15/ring
Hierop zie je niet echt de hoogteverschillen, maar wel kicken! (geluid aanzetten en letten op stuur!!!)
Wij gingen eraf in de bocht die komt als het filmpje op 1:51 staat.
Als je goed kijkt zie je dat die kerel ergens net na 4 minuten film even aan zijn zak zit te krabben hahahahahaah
Laatst gewijzigd door Gast op zo 20 mei 2001 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Marius, Sjezus da moet wel Heel Erg Cool zijn geweest, volgende keer ben ik er zeker bij. Dit weekend had ik al een zeilweekendje staan en de gasten waarmee ik ging wilde dat ECHT NIET verzetten....
*snik* *snik*
*snik* *snik*
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 21 mei 2001 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.