Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
GT Turbo Tom

Weet iemand toevallig of je het spruitstuk wat aan de turbo zit en aan het blok zo los kunt schroeven of dat daar meer voor nodig is?
gr tom
HotShot

Met een beetje geluk kun je het losschroeven. Bepaalde plekken kun je echter moeilijk bijkomen, dus kun je minder makkelijk kracht zetten.

Het wil ook nog wel eens voorkomen dat het hele zaakje goed vast zit door de extreme hitte. Het afknappen van een bout wil ook wel eens voorkomen.
jeroen.k

Maar wat ie wil weten (en ik eigenlijk ook wel) is of er geen pakking oid tussen zit ofzo. Dat het spruitstuk dus gewoon ertegenaan geschroefd is! En het dus puur een kwestie is van schroeven
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

tussen het blok en het uitlaatspruit stuk, daar zit een pakking ja.
HotShot

Er wordt één pakking gebruikt waarop zowel het inlaatspruitstuk als het uitlaatspruitstuk wordt gemonteerd. Zo'n pakking kost (dacht ik) iets van 20 euro maximaal.
GT Turbo Tom

heb net gezien dat er een pakking tussenzit ja. de pakking heb ik er heel en gaaf vanaf gekregen. nu nog een ander uitlaatspruitstuk zoeken.....en dan proberen of ie met die pakking en een lading vloeibare pakking ook dicht is.... gr tom
Rick

Haal gewoon ff een nieuwe pakking, want als hij niet meer goed afdicht kun je het hele zooitje weer uitelkaar slopen. En wat is nou maximaal 20 euro?
GT Turbo Tom

klopt, maar heb hier niet zo 1,2,3 een renault garage in de buurt liggen
en heb nu dus ff geen auto....gr tom
Ben

Had dat gezegt man ik had nog een tip top spuitstuk voo je had ik die zondag me kunnen meenemen, nu heb ik heb vekocht aan piete.

me r en w doen het niet goed :sad:
Plaats reactie