Na het bekijken van mijn tussendemper (die voor het linker achterwiel) zag ik dat deze een klein gaatje vertoont. Deze wil ik graag verwijderen en bijv. gewoon dichtlassen.
Wat zijn de ervaringen met het verwijderen van deze tussendempers??
-
- Contacteer:
Ik heb nog een spik splinter nieuwe R19 16V Laser Einddemper plus rubbers in de doos thuis liggen. Totaal ongebruikt en geen crasjes niks..
Is een 10 cm doorsnee ronde achter pijp.
Nieuw koste hij 270 gulden. Wil hem wel verkopen. Hangt van het bod af.
Is een 10 cm doorsnee ronde achter pijp.
Nieuw koste hij 270 gulden. Wil hem wel verkopen. Hangt van het bod af.
Je bedoelt waarschijnlijk die rare demper die haaks op de uitlaat zit.
Die was bij mijn auto ook verrot en heb hem gewoon weggehaald en het gat dichtgelast.
Maakte niets uit alleen iets meer uitlaatgeluid, maar bijna niet hoorbaar.
Die was bij mijn auto ook verrot en heb hem gewoon weggehaald en het gat dichtgelast.
Maakte niets uit alleen iets meer uitlaatgeluid, maar bijna niet hoorbaar.
-
ik heb ook deze demper laten verwijderen ff dicht gelast met een ronde plaat ijzer
voordeel meer geluid uit je uitlaat.
ps de middendemper kan je ook verwijderen.
ik rij nu nog alleen rond met een lege katalysator en een devil einddemper.
voordeel meer geluid uit je uitlaat.
ps de middendemper kan je ook verwijderen.
ik rij nu nog alleen rond met een lege katalysator en een devil einddemper.
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Contacteer:
jullie hebben geluk bij mijn 19 gaat de uitlaat door die demper heen dus in en uitgaande buis is ff lastiger
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gewoon al die dempers weghalen, is alleen maar Xtra gewicht
Ik heb ook alleen maar een einddemper.
Mzzl...
Ik heb ook alleen maar een einddemper.
Mzzl...
tnks Rick V.
Maar ik heb op dit moment precies dezelfde einddemper als die jij wilt verkopen onder mijn 19 hangen.
Het ging mij inderdaad over de haakse demper.
Deze gaat er dus binnenkort maar eens af
Maar ik heb op dit moment precies dezelfde einddemper als die jij wilt verkopen onder mijn 19 hangen.
Het ging mij inderdaad over de haakse demper.
Deze gaat er dus binnenkort maar eens af
R19-16v ph2 sedan kan nog veel sneller.
De demper voor de achteras is geplaatst voor geluids reductie,weghalen dus. Het gaatje is voor de afvoer van condens,niet dichtlassen maar demper weghalen. Anders pleurt hij er vanzelf een keer af.
Greetz
Greetz
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Contacteer:
Ok. Als iemand anders nog een demper nodig heeft dan ben ik beschikbaar 
Ik had een mailtje van iemand gehad die vroeg voor het type nummer. Maar m'n hd is gecrashed. Dus helaas heb ik je reply adress niet meer.
Overigens was de vraag of hij ook op een 1.7 paste.
Ik zou zeggen van niet.

Ik had een mailtje van iemand gehad die vroeg voor het type nummer. Maar m'n hd is gecrashed. Dus helaas heb ik je reply adress niet meer.
Overigens was de vraag of hij ook op een 1.7 paste.
Ik zou zeggen van niet.
Is de uitlaat voor een ph1? Wat is de vraagprijs,wat moet ie minimaal opleveren?
Greetz
Greetz
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
ik heb nog en originele eindemper liggen van een 19 16v fase 1 100% oke
evt te koop
evt te koop
-
- Contacteer:
De demper die ik heb is een Laser demper. Is dus eentje met een chroom uiteinde.... 10 cm doorsnee. Rond. Dus kan op een ph1 en ph2. (dacht dat daar geen verschil in zat?).
Is een helemaal nieuwe demper. Nog nooit gebruikt. Wilde hem op een R19 16V zetten. Maar het ziet er naar uit dat ik nu een GTT ga kopen.
Ik heb geen geld crisis dus er is geen urgentie met verkoop. Maar als iemand een nieuwe demper zoekt dan zal ik altijd goedkoper zijn dan in de winkel deze bestellen
Is een helemaal nieuwe demper. Nog nooit gebruikt. Wilde hem op een R19 16V zetten. Maar het ziet er naar uit dat ik nu een GTT ga kopen.
Ik heb geen geld crisis dus er is geen urgentie met verkoop. Maar als iemand een nieuwe demper zoekt dan zal ik altijd goedkoper zijn dan in de winkel deze bestellen

On 2002-03-27 15:11, DUDE
wrote:
Is de uitlaat voor een ph1? Wat is de vraagprijs,wat moet ie minimaal opleveren?
Greetz
RickV
Aangezien ik dezelfde demper heb kan ik je daar hetvolgende over vertellen: De demper van laser is eigenlijk alleen gemaakt voor de Hatchback uitvoering. ik heb namelijk de sedan 16v en de demper past wel maar hangt dus meer onder de bumper zelf en steekt niet uit. scheelt weer wat poetswerk ;0.
Mark, graag wil ik weten wat je precies tegen het stotteren van de motor hebt gedaan, ik doel op het inhouden en stationait onregelmatig lopen.
Ik heb hierzelf namelijk ook last van. Bij Mr. Renault de bougieskabels laten vervangen en de verdelerkap.
Maar hoeheb jij het vocht kunnen weren uit de motor?
Aangezien ik dezelfde demper heb kan ik je daar hetvolgende over vertellen: De demper van laser is eigenlijk alleen gemaakt voor de Hatchback uitvoering. ik heb namelijk de sedan 16v en de demper past wel maar hangt dus meer onder de bumper zelf en steekt niet uit. scheelt weer wat poetswerk ;0.
Mark, graag wil ik weten wat je precies tegen het stotteren van de motor hebt gedaan, ik doel op het inhouden en stationait onregelmatig lopen.
Ik heb hierzelf namelijk ook last van. Bij Mr. Renault de bougieskabels laten vervangen en de verdelerkap.
Hey, daar had ik een paar weken geleden ook ineens last van.On 2002-03-27 23:18, Frankman
wrote:
2 dagen daarna, kon ik mn subframe vervangen.
Maar dat is nu bijna klaar. Als ik hem straks start, zal ie wel weer onregelmatig stationair lopen. Ik vervang trouwens straks wel meteen mn boegie kabels, die heb ik al liggen. Hopen dat het daarmee verholpen is! Want die waren al wel slecht.
Ojah, wat bij mij ook het geval was: De benzine meter, ZAKTE ineens tijdens dat stotteren. Best wel vaag.
Grtjes Paul
Na het vervangen van mijn bougiekabels en mijn verdelerkap is het wel wat minder geworden, maar en enkele keer komt het stotteren terug vlak na het starten met koude motor. Als alles goed warm is, dan is er niets aan de hand.
Blijft vervelend
Blijft vervelend

-
ik had last van stotteren doordat er water in de bougie schagten zitten maar daar heb ik nog steed last van wel een hoop vervangen en dicht gekit maar het blijft klote
ja de mijne stotterd ook met koude motor en het liefst met 1500 toeren maar na ff rijden is het weer goed ome reno wist ook geen raad
dus ook dit zal wel een 16v kwaaltje zijn
ja de mijne stotterd ook met koude motor en het liefst met 1500 toeren maar na ff rijden is het weer goed ome reno wist ook geen raad
dus ook dit zal wel een 16v kwaaltje zijn
Die van mij had het nooit gehad... totdat hij het een maand geleden ineens wel deed. En het kwam niet door water bij de bougies, dat weet ik 100% zeker. Maja, hopen dat het met nieuwe bougie kabels, wel goed is.
-
hahaha
Ja ik heb dat ook gehad ja.
Ik had het steeds erger, tot op een keer dat ie niet meer reed
Dat was echt klote.
Hij begon supererg te stotteren en en ik moest zowat constant vol gas geven en dan kwam ie nog niet verder als 3 a 4 duizend toeren(stotterend).
Toen heb de de verdelerkap vervangen en de bougiekabels en de bougies natuurlijk. Hij deed het wel weer gelukkig. Maar als ie koud is en je rijd dan op 1500 toeren dan stotterd ie nog wel een beetje. Ik zou niet weten wat het is. Voordat ik alles vervangen heb liep ie ook op 1000 toeren, maar nu loopt ie op 700 a 800 toeren. En als het mooi weer is dan loopt ie soms op 1000 toeren. ra ra......hoe komt dat ?!?!
Het zal wel iets van reno zijn ja.
Grtzzz
Ja ik heb dat ook gehad ja.
Ik had het steeds erger, tot op een keer dat ie niet meer reed

Hij begon supererg te stotteren en en ik moest zowat constant vol gas geven en dan kwam ie nog niet verder als 3 a 4 duizend toeren(stotterend).
Toen heb de de verdelerkap vervangen en de bougiekabels en de bougies natuurlijk. Hij deed het wel weer gelukkig. Maar als ie koud is en je rijd dan op 1500 toeren dan stotterd ie nog wel een beetje. Ik zou niet weten wat het is. Voordat ik alles vervangen heb liep ie ook op 1000 toeren, maar nu loopt ie op 700 a 800 toeren. En als het mooi weer is dan loopt ie soms op 1000 toeren. ra ra......hoe komt dat ?!?!
Het zal wel iets van reno zijn ja.

Grtzzz
Dat is precies wat ik bedoel.
Na een koude start, na een paar honderd meter als je bijvoorbeeld weer stilstaat boor een stoplicht, begint de motor te haperen tussen de 700 en 800 tpm. Dat gebeurt een paar keer en dan regelt de computer (denk ik) weer dat de motor weer goed draait. Gaat ineenkeer weer na +/- 1500 tpm en dan heel even stabiel om vervolgens weer in te houden.
Ga je meteen na de koude start op een snelweg rijden dan is het niet merkbaar.
ik moet wel zeggen dat dit gebeurt bij vochtig weer.
Na een koude start, na een paar honderd meter als je bijvoorbeeld weer stilstaat boor een stoplicht, begint de motor te haperen tussen de 700 en 800 tpm. Dat gebeurt een paar keer en dan regelt de computer (denk ik) weer dat de motor weer goed draait. Gaat ineenkeer weer na +/- 1500 tpm en dan heel even stabiel om vervolgens weer in te houden.
Ga je meteen na de koude start op een snelweg rijden dan is het niet merkbaar.
ik moet wel zeggen dat dit gebeurt bij vochtig weer.
-
Klopt helemaal ja.
hahaha
hahaha
tav Rick GTTURBO:
heb je de demper nog? Als hij onder een hatcback phase 1 past doe ik een bod van 100 euro!
Greetz
heb je de demper nog? Als hij onder een hatcback phase 1 past doe ik een bod van 100 euro!
Greetz
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Contacteer:
Ik heb je terug gemailed.
Had even gecheckt wat de winkel prijs momenteel is. In de winkel (Brezan) wordt hij verkocht voor 286 euro.
Deze demper wil ik verkopen met extra rubbers en nog totaal nieuw in de doos.
Maar nogmaals ik heb geen haast. Heb hier stalling genoeg en heb geen zware crisis momenteel
[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-03 13:11 ]
Had even gecheckt wat de winkel prijs momenteel is. In de winkel (Brezan) wordt hij verkocht voor 286 euro.
Deze demper wil ik verkopen met extra rubbers en nog totaal nieuw in de doos.
Maar nogmaals ik heb geen haast. Heb hier stalling genoeg en heb geen zware crisis momenteel

[ This message was edited by: RickGT TURBO on 2002-04-03 13:11 ]
Rick je hebt mail.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77