Ik heb un vraag, ik ben nou bezig met een nieuw blok in me gt te leggen, maar ik heb alle slangen er dus vanaf, maar ze zijn allemaal vettig vanbinnen, de intercooler ook (die heb ik uitespoeld met een soort van wasbenzine wat eerst groen was en kwam bruin weer eruit). Ik heb het idee dat dit olieaanslag is. Kan dit zijn dat mijn turbo aan zijn eind is???
Ik heb nog nooit iets van rook uit mijn uitlaat gezien, misschien is het wel normaal, zooi in de lucht ofzo? Wie heeft een zinnig antwoord?
Groeten,
Riel.
Die vuiligheid heeft te maken met onderdruk, geloof ik. Via je carteontluchting gooit ie dan oliedampen/ olie eruit. Dit komt in je inlaattraject en zodoende kom je nu deze shit tegen. Of je er iets tegen moet doen, houdt, denk ik, sterk van het olieverbruik af. Wie weet zijn die slangen er in 10 jr niet af geweest. Denk dat je gewoon ff je verbruik in de gaten moet houden. Ze hebben het allemaal wel een beetje. Wat ook kan, is dat er aardig wat speling op het asje van de turbo zit. Het kan ook zijn dat een keerring in de turbo beetje lek is. Gewoon je verbruik en de pluimen in de gaten houden.
Op zihc hoef het niet direct slecht te zijn. Het kan een keerringetje zijn. Weet niet excact hoe dat zit maar het kan ook zijn dat er scheurtjes in het huis zitten, dan heb je dus wel een probleem. Wat je kunt doen is de slang die van de turbo naar de intercooler gaat eraf halen aan de kant van de turbo. Vervolgens kun je in de opening van de turbo een asje voelen, althans het uiteinde ervan. Op dit asje kan/mag wat speling zitten, niet veel iig. Zit dat er wel dan is het niet goed. Zit er geen speling op dan kan het zijn dat je turbohuis scheurtjes bevat.
Ik heb jaar 4/5 geleden twee gt's gehad en die hadden beiden ook wat shit in die slangen zitten. Let gewoon op je verbruik, en mocht het zo zijn dat er echt verse plasjes olie in die slang zitten, dan kan het weleens zo zijn dat de turbo aan vervanging toe is.
Ik heb jaar 4/5 geleden twee gt's gehad en die hadden beiden ook wat shit in die slangen zitten. Let gewoon op je verbruik, en mocht het zo zijn dat er echt verse plasjes olie in die slang zitten, dan kan het weleens zo zijn dat de turbo aan vervanging toe is.
JA, volgens mij wel, voel gewoon op zijn tijd aan het asje of er veel/ meer speling op zit en voel dan vervolgens of er echt veel verse drap in zit.