Nou is er volgens mij laatst ook al een topic hierover geweest maar ik kon hem niet meer traceren. Sinds ik nieuw koelvloeistof in mijn koelsysteem heb, heb ik het idee dat de motor veel sneller warm is en als hij warm is dat hij dan ook warmer is dan voorheen. Nou dacht ik bij mezelf misschien is mijn koelsysteem niet goed ontlucht, hoe kan ik dat het beste doen??
Groeten
Jeroen
de bovenste slang vanm het vaatje(de kleine dus) dicht knijpen met een speciale knijper voor koelslangen.
het vaatje omhoog houden boven de ontluchtings nippels in ieder geval en met een pers 500 mbar druk op het systeem zetten en ontluchten maar!!!!!!!!!
succes jeffrey
renault monteur
het vaatje omhoog houden boven de ontluchtings nippels in ieder geval en met een pers 500 mbar druk op het systeem zetten en ontluchten maar!!!!!!!!!
succes jeffrey
renault monteur
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
en als je die pers niet hebt wat is dan een
goede manier ?
----------------
goede manier ?
----------------
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op za 19 mei 2001 0:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
meen je dat ?
die ontluchtingsnippels zijn dat die koperen dingetjes op de slangen van je koelslangen en moet je die dan ook eerst opendraaien ofzo?? En die druk die zet je gewoon op je koelvloeistof vaatje?? En als ik het blok gewoon laat lopen met de dop van het vaatje af word hij dan niet ontlucht??
In de vraagbaak geven ze aan dat je de motor NIET mag laten lopen tijdens het ontluchten.
Bij mijn 11 turbo (phase 1) werkt het ontluchten met een fietspomp perfect. Ook heb ik het gaatje in de thermostaat iets groter geboord. Ik laat altijd de motor eerst ff lopen totdat hij een klein beetje warm is. Dan staat de thermostaat een beetje open. Slang van radiateur naar expansievat loshalen aan de kant van het expansievat. Stop een bout in de slang en zet hem met een slangklem vast. Aan de andere kant zet een slangetje met een fietsventiel ofzo. (op het expansievat.) Zet deze ook met slangklemmen vast. Fietspomp erop en een beetje op druk brengen. Niet te veel anders slaat de dop op het vat door. (ik geloof bij 1 bar). Nu de motor via de ontluchtingsventielen ontluchten. De laagste eerst.
Succes
Bij mijn 11 turbo (phase 1) werkt het ontluchten met een fietspomp perfect. Ook heb ik het gaatje in de thermostaat iets groter geboord. Ik laat altijd de motor eerst ff lopen totdat hij een klein beetje warm is. Dan staat de thermostaat een beetje open. Slang van radiateur naar expansievat loshalen aan de kant van het expansievat. Stop een bout in de slang en zet hem met een slangklem vast. Aan de andere kant zet een slangetje met een fietsventiel ofzo. (op het expansievat.) Zet deze ook met slangklemmen vast. Fietspomp erop en een beetje op druk brengen. Niet te veel anders slaat de dop op het vat door. (ik geloof bij 1 bar). Nu de motor via de ontluchtingsventielen ontluchten. De laagste eerst.
Succes
Ej Job-Turbo, hebbie je nog wat vermaakt in feu??
Het was weer redelijk een standaard zaterdag avond... maar wel gezellig!
Het was weer redelijk een standaard zaterdag avond... maar wel gezellig!
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo 20 mei 2001 4:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het was al weer een tijd geleden ik voel me nu redelijk verrot moet ik zeggen Tja ik ben het denk ik niet meer gewend zal wel meer moeten oefenen denk ik 

he cyco! Wanneer gaan we weer es een stukje toeren? Kunnen we ook meteen even praten over die omhulzing van die slangetjes want ik kan het echt niet vinden!
Doen we binnenkort wel ff...
deze week is een korte, 3 daagjes werken en hoppa! wEEkEnd!!
deze week is een korte, 3 daagjes werken en hoppa! wEEkEnd!!
Ej, das waar, deze week is lekker kort... dat wordt genieten van het weer !!!
Goed dat je het zegt, is was het al weer vergeten....
Goed dat je het zegt, is was het al weer vergeten....
-
ja zijn jullie maar weer vrij met dit weer. ik moet de rest van de week werken. wel een makkelijk rooster 7 dgn achter elkaar en op de zelfde tijd beginnen
Donderdag is toch een off. feestdag, en dus eigenlijk een zondag??
Krijg je wel meer dan 200% betaald, maar ik zat toch liever op het terras

Krijg je wel meer dan 200% betaald, maar ik zat toch liever op het terras

wie kan me helpen?
ik zit met een probleem: mijn remmen laten het de eerste rem beurt afweten.
De druk wordt opgebouwd tot de pendaal boven in zit en vervolgens krijg ik hem niet ingedrukt, na 2 min rijden kan ik vervolgens de pendaal intrappen en dan remt hij weer.
Nu ik een nieuwe turbo heb is het me toch een beetje te link ook voor mijn meisje..
wie weet wat er aan de hand is?
eerst dacht ik dat mijn luchtfilter tegen mijn hoofdremcylinder aandrukte maar dat is niet het geval...
groetjes sipperman
ik zit met een probleem: mijn remmen laten het de eerste rem beurt afweten.
De druk wordt opgebouwd tot de pendaal boven in zit en vervolgens krijg ik hem niet ingedrukt, na 2 min rijden kan ik vervolgens de pendaal intrappen en dan remt hij weer.
Nu ik een nieuwe turbo heb is het me toch een beetje te link ook voor mijn meisje..
wie weet wat er aan de hand is?
eerst dacht ik dat mijn luchtfilter tegen mijn hoofdremcylinder aandrukte maar dat is niet het geval...
groetjes sipperman
Ik zou 't vacuumsysteem van je remverkrachter eens controleren. Slang lek of vervuild? Ook 't terugslagklepje wil wel eens lopen muiten.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Laatst gewijzigd door Menno op ma 21 mei 2001 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga vanavond eens proberen om mijn koelsysteem te ontluchten, want de laatste weken wordt hij net zo warm als vorig jaar zomer met de top hitte en dat klopt volgens mij niet?
Lijkt me niet nee, zo warm is het nog niet.