Ik reed vanmiddag, eerst nog zonder problemen, naar A'dam.
Stop ik op de terugweg voor een stoplicht zie ik ineens mn toerenteller de pan uit vliegen!!
Oftewel af en toe naar 5000 toevliegen met een snelheid die ik zelf nog nooit heb gehaald!!
Mn motor zelf maakt absoluut niet meer toeren dan gebruikelijk.
T is alleen mn metertje.
Ik kwam erachter dat wanneer ik afrem tot lage toeren (1000-2000) en mn koppeling wegtrap dan slaat mn metertje uit tot +- 5000.
Dus als ik stilstond bij een stoplicht dan gaf mn metertje 5000 toeren aan!
Maar dat was niet t gekste....
Trapte ik namenlijk op mn rem (hoefde echt maar een heeeel klein stukkie te zijn!! echt AANRAKEN!) dan gaf-ie weer de juiste toeren aan!!!:lol:
Liet ik mn rem weer los dan schoot-ie weer naar de 5000!!

Ik had verder geen enkel probleem tijdens t rijden.
En als ik gewoon een beetje gas gaf dan gaf mn metertje mn toeren ook weer normaal aan.
Maar elke keer als ik van 1 naar 2 of terug schakelde dan ging mn metertje weer als een idioot te keer tijdens t 'ontkoppelen'.
Dus:
-Geen gas en koppeling ingetrapt=toeren slaan op hol. (NIET motorisch nogmaals!)
-Rem ik erbij dan is t weer weg.
-gas erbij en t is ook weer weg.
WAAR SLAAT DIT OP?!?!?!
EN WAT HEEFT T REMPEDAAL MET MN TOERENTELLER TE MAKEN?!?!?!?!!? (IK kan de link ECHT niet maken...Behalve dan dat wanneer ik rem mn toeren minder worden...DUHHH!
T is ondertussen wel weer uit zichzelf opgelost...(???????)
Maar ik wil graag weten wat dit soort lijp gedrag kan veroorzaken en of t kwaad kan.
Als iemand een id'tje heeft....LET ME KNOW please.
eerder.