Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Wil ik die klep in de intercooler vastzetten zit er helemaal geen klep in!! Ik heb gehoord dat je in de winter die klep weer los moet maken, ivm bevriezing van de carburateur klopt dit want dan heb ik s'winters een probleem.

Groeten Jeroen
Menno

Heb me laten vertellen dat dit alleen bij extreme, niet in NL voorkomende, winters nodig is. Heb er echter geen praktijkervaring mee.

Als er een vast schot in zit, en geen klep, is die intercooler vermoedelijk van een 21 Turbo, of van een Turbodiesel
rev it like a rental
Anonymous

Met de 5 van cycomiko hebben we dat wel gehad, na het freeflowen van de intercooler had zijn vriendin op een koude dag problemen met de motor... hij hield er gewoon mee op.
Bevriezingsverschijnselen zei de ANWB.
Het loshalen van de inlaat van de originele luchtfilter (zodat ie warme lucht aanzoog) bleek uitkomst te bieden.

Maaruh, als je klep al weg is, is iemand je al voorgeweest met freeflowen... is de ruimte tussen de 2 bovenkamers wel afgesloten? De klep sluit dat gat namelijk af!
En als je klep er uit is, is je intercooler eens open geweest dus... een metalen band erom is dan aan te raden, omdat ie niet meer zo stevig zal zijn als ie eerst was.
Anonymous

Als het een intercooler van een 21 Turbo, of van een Turbodiesel is, wordt het verhaal wat anders... want die intercoolers ken ik niet.
Job-turbo
Contacteer:

Hij sluit het gat niet af dat moet dus begrijp ik en zo niet??
Anonymous

In de standaard intercooler zit een klep, normaal staat deze klep naar beneden, en sluit hiermee de bovenkant van de ene helft van de intercooler af.
Tussen de 2 bovenste kamers, zit een gat, deze is nu open, omdat de klep naar beneden staat, hierdoor wordt de lucht boven het koelgedeelte van de intercooler geleid, en dus niet gekoeld.
Als de klep naar boven gaat doordat de termostaat hem opendrukt, wordt het gat tussen de 2 kamers gesloten, en wordt de helft van de intercooler weer geopend, de lucht MOET dus door het koelende gedeelte van de intercooler, en kan dus niet meer door het gat boven in de intercooler.
Het is wat moeilijk uit te leggen, anders kom je binnenkort ff langs met dat ding, of wij komen ff bij jou.. laat ik het je zo zien.
Anonymous

Gister trouwens Cyco zijn intercooler er weer ingezet... hij heeft er 2 metalen spanbanden omheen gespannen... zit echt goed strak... die gaat niet meer ploffen. :smile:
Job-turbo
Contacteer:

Volgens mij snap ik het dat gat in de bovenste kamers moet ik op een af andere manier dicht zien te krijgen geen idee hoe weet jij misschien iets??
Anonymous

Als jij een originele intercooler hebt en je klep mist er uit... dan heb je een klein probleem.
Ten eerste zal de intercooler weer open moeten, door alle lipjes om te buigen... hierdoor wordt ie er zeker niet beter op.
Vervolgens moet je het gat in de bovenste kap dichten.. dit kan je mischien doen door op de kant waar de overdruk op staat (de kant met de opening naar de turbo) een plaatje te lijmen.
Lijm je een plaatje aan de andere kant, heb je kans dat ie er uit wordt gedrukt (weg van de minste weerstand).
Volgens mij krijg je dat gat onmogelijk dicht zonder de turbo open te slopen (er van uitgaande dat je geen klep meer hebt uiteraard).

Zit die klep er nog wel in, dan volstaat een schroefje door de bovenste kap, met wat vloeibare pakking erom ofzow.
Job-turbo
Contacteer:

He blasto anders kom je morgen middag even langs als je tijd hebt natuurlijk :wink: je moet het me maar even laten weten goed?? Ik heb eerst om 1 uur een afspraak met de autospuiter ik ben benieuwd
Anonymous

Ik heb nog geen id wat ik morgen ga doen, maar mischien kan ik wel ff langskomen idd.
Ik zal vanavond Cyco ff vragen wat ie morgen van plan is.

Heb je ook ICQ?
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 18 mei 2001 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Contacteer:

Nee ik zal je me tel. wel even mailen
Job-turbo
Contacteer:

o je hebt geen mail mail mij anders maar effe
Plaats reactie