Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Toine

Nou heb ik van iemand een polijstmachine gekregen om m'n auto weer mooi te laten glimmen. Zo'n ding met twee handgrepen aan de zijkant en een rond vlak met een witte doek erover (van de Lidl supermarkt geloof ik) Heel aardig natuurlijk maar durf hem eigenlijk niet te gebruiken. Heb het idee dat ik m'n wagen kan verpesten door verkeerd gebruik. Iemand ervaringen met zo'n soort machine, kan het kwaad en wordt het er ook echt mooi van? Oh ja, wat voor spul kun je het beste op die doek smeren voor een goed resultaat en kun je er kleine krasjes ook mee laten verdwijnen?
-----------------
.....see you
[ This message was edited by: Toine on 2002-03-13 13:05 ]
Armando

Heb ook eens zo'n apparaat aangeschaft werkt goed. niets op aan te merken voor welke kleur wil je het eigenlijk gebruiken... ??
Toine

Armando, maakt de kleur nog uit dan?
Gaat om williams blauw
jetab
Contacteer:

Kan je niets mee beschadigen hoor! Als je maar een normaal goed poetsmiddel gebruikt (vraag ff-kes bij automaterialen zaak) Vooral bij verweerde rode kleuren werkt het prima! Als paar keer gedaan (merk poets wat ik gebruikte: SYSTEM)
frank_williams

klein beetje offtopic maar ook weer niet,

Armando, is jouw lak ook in de loop der jaren een beetje bleek uitgeslagen? Heeft het schadelijke gevolgen om zo'n polijster op rode lak los te laten? ik neem ff aan dat jij er ervaring mee hebt :grin:
frank_williams

On 2002-03-13 13:12, jetab
wrote:
Vooral bij verweerde rode kleuren werkt het prima!
dank je, dit wilde ik weten :smile:
Armando

Mijn kleur is ook al helemaal vervaagd op sommige plekken.. Heb m nu 2 keer met commandant gepoetst maar durf het nu niet meer aan.. Ben bang dat ie dadelijk rood wit is :smile: Poetste altijd met commandant en dan met turtle wax.. Nu was ik m eerst goed en daarna Turtle wax erop en dan niet de rode maar gewoon de normale voor alle kleuren werkt goed.. Eerst goed laten drogen en dan met de machientje eroverheen razen. vind wel dat je moet uitkijken met het aanbrengen als je het op de zwarte plastic aanbrengt kun je vlekken krijgen.. Als je dit spul hebt moet je het een op de ramen proberen je krijgt nieuwe ramen door Kwam men buurman mee..:smile:Mafkees...:smile:
frank_williams

bedoel je dat je de witte plekken niet meer kunt wegwerken?
Armando

Je krijgt ze zeker wel weg.. Maar ze komen altijd weer terug.. Het is een tijdelijke wegpoets middel...
frank_williams

rood is gewoon een kl:sad:tekleur dus...da's lekker
Armando

Het is zeker een rot kleur het weg laten spuiten van die vage plekken helpt ook niet echt krijg je een auto met 4 verschillende kleuren rood :smile: Ik wil m over laten spuiten in een andere kleur is het meteen opgelost..:smile:
frank_williams

dat wil ik dus ook, donkerblauw...
alleen zit ik dan dus met rode bumpers en spiegels :sad:
overspuiten is ook niet heel erg goedkoop waarschijnlijk
Armando

Ben ik niet zo bekend mee... had pasgeleden toch een mooie prijs toegezegd gekregen moest de auto dan wel helemaal zelf klaar maken maar ja boeien.. beetje schuren en schroeven.. Blauw is wel mooi maar dat zijn ze bijna allemaal wil toch iets apparts als dan toch gebeurd. :smile:
frank_williams

hoeveel moet je betalen om 'm te laten overspuiten? doen ze je bumpers en spiegels ook?
zelf klaarmaken? dus zelf de lak er af halen??? krijg je nooit 100% lijkt me, zeker niet als je het nog nooit hebt gedaan.
Armando

360 euro.. via een vriend van me hij heeft bij een auto schade herstel bedrijf gewerkt waar ie dit voor me kon laten doen. Hij weet ook wel wat er allemaal moet gebeuren..
catrinus

Hoi,

Ik heb een jaar bij een autopoetserij gewerkt en daar gebruikten wij haakse slijpers(flexen) met een soort spons erop. Wij gebruikten commedant m4 (speciaal voor machinaal gebruik). Het is een blauwe pot met roze polijstmiddel er in. Ik gebruik zelf een exentrische schuurmachine met een spons erop. Werkt perfect alleen mijn gtt was zo wit uitgeslagen(rooie) dat ik 2 dagen bezig was met polijsten. Let wel op dat je met polijsten je lak wel kunt beschadigen. Ga maar een tijdje op 1 punt polijsten en kijk dan even. Je bent zo door het lak heen. Tevens moet je je auto goed wassen voor het polijsten. Na het polijsten goed schoonmaken en goed in de wax zetten. Je hebt dan een hele mooie wagen na het polijsten. Kleine krasjes verwijder je ook met het polijsten(de deurschelpen bijv.). Neem vooral de tijd als je gaat polijsten en hou de spons goed nat. En als je bij plastic in de buurt komt hou dan de spons ook goed nat.

Greetz en suc6.
There will be plenty of time to rest when your dead
frank_williams

On 2002-03-13 16:22, Armando
wrote:
360 euro.. via een vriend van me hij heeft bij een auto schade herstel bedrijf gewerkt waar ie dit voor me kon laten doen. Hij weet ook wel wat er allemaal moet gebeuren..
da's dan niet heel veel. ik heb ff een kleine zoektoch op google ondernomen, rond de 1000 euro zijn de meesten toch wel kwijt.
Armando

Dat is niet mis.. maar ja dan word alles voor je gedaan. schuren plamuren schuren noem het maar op... Dat moet ik allemaal zelf doen...
frank_williams

lijkt me best een vervelend dan wel moeilijk karwei. wanneer ga je beginnen?
wat voor kleur neem je trouwens? paars? :grin:
Armando

Vond die paarse op de meeting wel een mooie kleur :wink: Zit toch weer aan iets anders te denken toch iets apparters ben er nog niet helemaal uit misschien geel metallic.. Heb op dit moment ook iets teveel kosten 2 auto's met motorschade clio en de 19. De 19 gaat er zaterdag uit en volgende week word de nieuwe(niet echt nieuw natuurlijk) blok ingebouwd in de clio...
frank_williams

je hebt dus een ander blok gevonden?
Armando

Yep.. Had de 19 gekocht voor de blok maar op de terugweg van de meeting heb ik m kapot gereden.. gelukkig!!!! Zaterdag krijg ik een grand prix blok uit 95 met 60.000 km die ik eigenlijk al wilde kopen binnen met een stuurbekrachtiging erbij..
[ This message was edited by: Armando on 2002-03-13 17:22 ]
frank_williams

beter :cool:
Armando

Ben benieuwd hoe het gaat rijden..!! Laat het je weten waneer het zover is. Ik heb je auto niet gezien op de meeting...?? Was je er wel?
frank_williams

ik heb dus een blok uit 95 met 50000km er in laten zetten. ik kan je melden dat dit erg goed rijdt :cool:
ik was idd niet op de meeting helaas, volgende keer beter
Armando

Dit meen je niet tof man... Wat heb je ervoor betaald als ik vragen.. Even super OFF-TOPIC :smile:
frank_williams

ik heb fl.3000,- voor het blok betaald, zit wel garantie op gelukkig
nu ben ik wel nieuwsgierig wat jij er voor hebt betaald...
Armando

Idem f 3000,-- heb er maar 3 maanden garantie op jij??
frank_williams

ik heb ook 3 maanden garantie. ik heb ook gelijk de koppeling laten vervangen, kan ik je aanraden.
Armando

Zal toch niet zo versleten zijn??
frank_williams

da's niet zo moeilijk te testen
Armando

Had het erover gehad met m'n monteur die vertelde me dat dat niet nodig was maar zal het m nog een keer voorleggen.. Bij wie heb je de blok eigenlijk gekocht...
frank_williams

bij Veban in Rijswijk
Armando

Ik ook. Zaterdag komt ie naar Oss toe om m af te leveren.
frank_williams

ook bij Veban?? tjee, Henk doet het goed dus. Goed zeg...:grin:
Plaats reactie