Wanneer ik met mijn 11 optrek of stevig afrem hoor ik SOMS rechtsvoor een bonkend geluid. Dit is dan maar 1 bonk. Ik hoor het ook wanneer ik de wielen recht heb staan. Lijkt me dus geen aandrijfas ?
Maar wat zou het wel kunnen zijn ? Ik voel wel speling op de rechter remklauw (op de geleiderpennen).
Wiellager en stuurkogel zijn OK. Of zou het een motorsteun kunnen zijn ?
het hangt een beetje af hoe de constuktie in elkaar zit.
Bij de AT is de onderste wieldraagarm met rubber silentbloks en een stalen bus erin aan het chassis bevestigd. Die bus werd door een flinke bout tussen twee platen op het chassis geklemd. De gaten in de platen vant chassis hadden wat ruimte gekregen zodat onder grote kracht de zaak wat heen en weer werd gewrikt.
Je kon het zien aan losse poeierroest, op het plekje waar de stalen bus ingeklemd zit.
Voor de rest kan je ook een bonk horen die toch uit de homokineet komt. Ook als de wiel rechtuitstaat. (want de as loopt niet 100% rechtdoor) Heeft mijn 205 ook. Wat kan je daar aandoen? ik rij gewoon door tot hij klapt. Kan wel jaren duren.
Bij de AT is de onderste wieldraagarm met rubber silentbloks en een stalen bus erin aan het chassis bevestigd. Die bus werd door een flinke bout tussen twee platen op het chassis geklemd. De gaten in de platen vant chassis hadden wat ruimte gekregen zodat onder grote kracht de zaak wat heen en weer werd gewrikt.
Je kon het zien aan losse poeierroest, op het plekje waar de stalen bus ingeklemd zit.
Voor de rest kan je ook een bonk horen die toch uit de homokineet komt. Ook als de wiel rechtuitstaat. (want de as loopt niet 100% rechtdoor) Heeft mijn 205 ook. Wat kan je daar aandoen? ik rij gewoon door tot hij klapt. Kan wel jaren duren.
Dit probleem heeft mijn auto nog steeds. Ze hebben er bij de garage ff naar gekeken. Auto stond toch op de brug voor uitlijnen. Ze konden zo niets vinden. Motorsteunen en lagering van de wieldraagarmen is OK. Het zou volgens hun aan de bovenste veerpootlagers kunnen liggen. Iemand hier die dit ook heeft gehad of weet of kapotte/versleten veerpootlagers ook een bonkend geluid kunnen veroorzaken ?