Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Hai sta ik vanmiddag rond 17:30 bij de stoplichten op de grote kruizing in Groningen ( rondweg ) sta ik naast een of andere Charade uit 89,jongen kijkt me aan, en ik had wel even zin in een sprintje, dus ik speel wat met mijn gas zodat de Devil goed wat herrie maakte... springt het licht op groen, dus allebei weg... trekt ie in de 1ste versnelling een halve autolengte bij me weg... en in de 2 wordt het gat alleen maar groter... dit had ik dus in mijn stoutste dromen niet verwacht, maar weet iemand wat voor Charade dit geweest kan zijn??
Ohja ik heb een redelijk standaard GT Turbo, alleen luchtfilter + Devil einddemper + blowoffvalve.....+ de standaard velgen

De Charade was rood, met dubbele pijpjes..

Wat het ook was dat ding was SNEL!!! in ieder geval sneller als ik.... :S
[ This message was edited by: JaccoGT5 on 2002-03-10 22:17 ]
[ This message was edited by: Bas on 2002-03-13 18:37 ]
Arjen

Was het niet zo'n GTTI ? Zo'n 3 cilinder turbo met 100pk? Die willen ook wel flink vooruit.

Weer iemand uit het noorden op de site. Stel je anders ff voor in de topic:<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... forum=6</A><!-- BBCode End -->
-----------------
Al zit het boutje nog zo vast, Arie heeft WD40 in de kast.............
[ This message was edited by: Arjen on 2002-03-10 19:33 ]
Nick (germanstyle)

Dat was dus een Gtti .... ik deed er met mijn twingo ook wedstrijdje mee afgelopen donderdag.... ging gelijk op(ik wist niet dat het een Gtti was) .... ineens rond de 80 km/u .... nou het leek wel of ik stilstond.
...Ding gaat er zo vandoor.

Rijd ik erachter zie ik dat het een Gtti is, gelukkig maar, ik dacht al van een normale Charade verloren, normaal win ik dat wel :grin:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

charade gtti
of jij kan niet rijden
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Michel S.
Contacteer:

Denk dat die charada dan flink opgefokt was, of dat jij niet 100% uit je auto kunt halen. Want een charade doet er standard 8.2 sec over. Dus een standard GTT moet zo'n charada toch wel in de pan kunnen hakken.

Dus ja, wat er precies aan de hand is, zeg jij dat maar.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Menno

On 2002-03-10 20:04, Michel S.
wrote:
Denk dat die charada dan flink opgefokt was, of dat jij niet 100% uit je auto kunt halen. Want een charade doet er standard 8.2 sec over. Dus een standard GTT moet zo'n charada toch wel in de pan kunnen hakken.

Dus ja, wat er precies aan de hand is, zeg jij dat maar.

mzzl
in de pan hakken? da's zo weinig verschil dat de staat van de auto of de berijder makkelijk het verschil kunnen maken.
Michel S.
Contacteer:

In de pan hakken ja. Al win je in limburg maar met 2 cm voorsprong, dan heb je hem in de pan gehakt. Ook al is de voorsprong dan maar heel klein.

Maar zo'n charade zal dan net zoals een gtt heel makkelijk op te fokken en lekker sneller te maken.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Menno

On 2002-03-10 20:17, Michel S.
wrote:
In de pan hakken ja. Al win je in limburg maar met 2 cm voorsprong, dan heb je hem in de pan gehakt.
Watjes :smile:

zo'n hele kleine stip in je binnenspiegel, da's winnen
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

:smile:
Anonymous

Je hebt ons weer lekker te schande gemaakt dus...

Gr, Peter
Roy
Moderator

It doesn't matter if you win by an inch or a mile. Winning is Winning. (Uit de Fast and the Furious.)
5 GT Turbo '88 GT5
Anonymous

"You have to win though... Especially when you're racing a Daihatsu"

Uit The fast and the Furious...

Gr, Peter
Roy
Moderator

Hmm volgens mij heb ik dan toch een andere versie gezien :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
twingoturbo

ik heb m eruit gereden, was ook n rooie maar dan bij mij in de buurt
Anonymous

Mooi zo!

Gr, Peter
Anonymous

een GTti?? en is dat dan maar een 3 cylinder??? sjesus, 3 cylinders zijn vaak maar 1.0 liter toch? hmmmm wist niet dat die dingen zo snel zijn...en dat voor een 3 cylinder...

8.2 sec naar de 100... denk dan dus niet dat een standaard GT5je een standaard Daihatsu dingetje in de PAN HAKT zoals je zegt... maar dat het gelijk opgaat...

Is het echt maar een 3 cylinder? kan het bijna niet geloven dat een 3 cylinder zo snel weg kan spuiten als dat..

Groeten Jacco

Ik zal me strax ff voorstellen in de speciale topic daarvoor
Job-turbo
Contacteer:

Was hij een beetje verbleekt??? En zat er een mongool achter het stuur???? :lol:

Want dan was het Paul met zijn speeltje.

Ik weet wel dat je je niet moet verkijken op die dingen. Ze zijn sneller dan je denkt.
catrinus

Ik heb eens van een vw golf verloren. Dat was mijn eerste sprint. Het was geen gti dat weet ik zeker. Dat ding ging zo snel dat was niet normaal. hij heeft met een neuslengte gewonnen maar ik heb veel lol gehad. Die man waar ik tegen sprintte was ook blij. Hij had weer een mooi verhaal aan zijn maten te vertellen.
There will be plenty of time to rest when your dead
Michel S.
Contacteer:

Heb eigenlijk maar 1 keer een close encounter gehad met mijn 5je. Dat was met een VW jetta. Die van mij was toen nog harstikke orgineel.

Maar voor de rest heb ik altijd alles vet eruit getrokken(minimaal 3 auto lengtes) of goed verloren. Van een RS4 en een subje bevoorbeeld.

Maar tegen zo'n charade heb ik nog nooit geraced. Denk niet dat die het trekt. Weet onderhand wel hoe ik de beste tijd kan neerzetten met mijn oude ragbak.

mzzl
catrinus

Mijn rooie gtt is nu ook bloed snel. Maar helaas is het diafragma kapot en rijd hij niet meer. Nu heb ik een volledig originele gtt gekocht(zelfs originele turbo druk) en daar ga ik geen sprints mee trekken. Met de rooie durfde ik elke sprint wel aan. Het maakt mij niet uit of ik win of verlies.
There will be plenty of time to rest when your dead
Bart V

dat vind ik nou echt prachtig he, zo'n snelle daihatsu charade. Je denkt bij het stoplicht HAHA moet je die zielepoot in zn lelijke bagger langzame daihatsu zien. Maar het uiterlijk verrraad niks over het innerlijk en vervolgens word je er vrolijk uitgereden. reken maar dat die gast regelmatig pret heeft in zn daihatsu als ie weer zon ''blaaskaak'' in zn golf of kadett gsi zoekrijd. (gtt is geen orde van de dag)
Anonymous

Jongen die ik kne is ook zo'n bakkie aan het bouwen, dat loopt erg snel kan ik je vertellen !! Zal eens een keer een wedstijr met hem doen (kan ik nog wel 2 jaar wachten denk ik, restauratie-project >-)
RUBBERBURNER
Contacteer:

Die charades zijn net zo snel als m'n swift gti,dus dat zou een peace of cake moeten zijn voor de meeste van jullie.
Vind 't evengoed wel tof hoor,dat die kleine bakkies al die "snelle" jongens eruitrijden!!!

Gr.Barry
Zj*rZ

On 2002-03-10 22:21, Job-turbo
wrote:
Was hij een beetje verbleekt??? En zat er een mongool achter het stuur???? :lol:

Want dan was het Paul met zijn speeltje.

Ik weet wel dat je je niet moet verkijken op die dingen. Ze zijn sneller dan je denkt.
lol
turboman
Contacteer:

ik had op de weg tussen Roden en Peize en Peize Peizermade een malloot in een zwarte Vtcec/Vti Honda model achter me aan, middenklasser, wou ook ff stoer doen.... ik dacht laat 'm maar geworden, en hij ging asociaal inhalen (teveel om op te noemen), en echt met gevaar voor eigen leven en dat van anderen, wat een idioot.... wel een snelle wagen overigens, maar een enorme lul van een chauffeur.

Ook in Roden een vw Golf CL met 16v erachter op(hahahah), zat ook te kleven, ik ff dik op de rem, die gasten ff toeteren..... sukkels....... rijd toch normaal.... dat gekleef word je doodmoe van soms..... ik REM !!
Bart V

heel vervelend inderdaad. Maarja een gtt is natuurlijk een snelle bak en dus zal je altijd worden geprovoceerd door andere snelle en of roekenloze rijders omdat ze weten dan een gtt bloedsnel is en ze dus hun eigen wagen goed aan kunnen meten.

Zeg turboman, wil die bak van jouw nog een beetje met die 1.7??? is ie veel langzamer geworden of valt het wel mee vergeleken je turbo blok??

Mazzel
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

On 2002-03-10 22:55, turboman
wrote:
ik had op de weg tussen Roden en Peize en Peize Peizermade een malloot in een zwarte Vtcec/Vti Honda model achter me aan, middenklasser, wou ook ff stoer doen.... ik dacht laat 'm maar geworden, en hij ging asociaal inhalen (teveel om op te noemen), en echt met gevaar voor eigen leven en dat van anderen, wat een idioot.... wel een snelle wagen overigens, maar een enorme lul van een chauffeur.

Ook in Roden een vw Golf CL met 16v erachter op(hahahah), zat ook te kleven, ik ff dik op de rem, die gasten ff toeteren..... sukkels....... rijd toch normaal.... dat gekleef word je doodmoe van soms..... ik REM !!

Kun je geen plakker achter op je auto plakken van: Pas op ik rem voor bumperklevers :grin: :grin: :grin:
MartinGTT

een sticker noemen ze zoiets Edwin
Bart V

tja, sticker is slechts de engelse vertaling van ''plakker'' en volgens mij spreken we nog steeds nederlands dus plakker is ook een correct nederlands woord :grin::grin:

ok slap gelul.
Anonymous

Hey luitjes daar was ik weer... ik heb ff wat dingetjes opgezocht over zon GTti

Dingetje trekt in 8.2 sec naar de 100
Swift Gti doet er 8,6 over..

Charade = zwaarder,844 tegenover 810, heeft meer koppel 17nm meer als de swift en rijdt op top 3 kilometer sneller, en dat voor 300cc minder en maar 3 CYLINDERS,, hahahah dat is toch te gek man... zo snel voor een 3 cylinder.

Geloof je dit bovenstaande niet?

check dit maar
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=7461&add=1
Bart V

onbegrijpelijk dat die malle gasten op een 3 cylinder gti durven te zetten. Maar hij maakt het toch wel aardig waar in de praktijk. Die ene charade zal dan inderdaad wel beetje opgefokt zijn.

Toch leuk, want dat is het laatste wat je verwacht van zo'n ding.

Mazzel
RUBBERBURNER
Contacteer:

Had 't over mijne,die is "gekieteld"...hehe..
Met een turbo kom je heel ver,dat hebben jullie ook wel door zeker...
'T begint bij mij ook steeds meer te kriebelen om een low boost turbo (5psi) te installeren.Dan gaat ie van 53Kw naar 91Kw op de voorwielen ...
Hopelijk gaat 't dit jaar nog gebeuren,want ik ben net lekker op dreef nu,hahaha!!

Gr.Barry
Bart V

On 2002-03-10 23:43, RUBBERBURNER
wrote:
Had 't over mijne,die is "gekieteld"...hehe..
Met een turbo kom je heel ver,dat hebben jullie ook wel door zeker...
'T begint bij mij ook steeds meer te kriebelen om een low boost turbo (5psi) te installeren.Dan gaat ie van 53Kw naar 91Kw op de voorwielen ...
Hopelijk gaat 't dit jaar nog gebeuren,want ik ben net lekker op dreef nu,hahaha!!

Gr.Barry
Is het niet verstandiger om er een 4 cylinder met low boost turbo in te gooien??? is even meer werk, maar het lijkt mij dat die ene cylinder wel een hoop wonderen doet. (vooral in het lage toerengebied)

Mazzel
Anonymous

En het loopt altijd mooier, een blok met een even aantal cilinders. Want er zit dan geen onbalans in.
Plaats reactie