Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Paanz

Ik hoor wel eens van die verhalen dat laserguns over de zeik gaan als je een cdtje achter je ruit hebt hangen, dit vanwege de spiraalvormige lijn die op een cd loopt.

Ook heb ik gehoord dat dit daarom in diverse landen verboden zou zijn.

Wie weet of dit onzin is of niet?

Paanz
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
Kay
Contacteer:

moet je es effe het topic over chromen deurhendels checken, die clio heeft ook een CD aan z'n spiegel hangen, mischien heb je wel gelijk!? Zou wel een goedkope oplossing zijn!

greets kay
Chrisv

Hee Kay ik zag je rijden vanmiddag, in Boxmeer......kan dat?
Paanz

On 2002-03-08 21:32, Kay
wrote:
moet je es effe het topic over chromen deurhendels checken, die clio heeft ook een CD aan z'n spiegel hangen, mischien heb je wel gelijk!? Zou wel een goedkope oplossing zijn!

greets kay
Ja precies, zodoende dacht ik er weer aan
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Is onzin. Een lasergun werkt mbv reflectie. Een CD reflecteert super, dus je helpt de radargun ermee. Meestal mikken ze op je nummerplaat, want deze reflecteert ook. Zie ook <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.flitsservice.nl" TARGET="_blank">www.flitsservice.nl</A><!-- BBCode End -->
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Michel S.
Contacteer:

laserguns werken toch met doplereffect?? En dus hoef je hem niet te richten op iets wat visueel weerkaats.
Ik heb ooit eens iets gevonden om van alle manieren van snelheidscontrolles te omzeilen. O.a. speciale poeder wat je in je lak moet vermengen. Dat spul zorgt ervoor dat de laserstralen worden opgenomen. Ook had je speciale kentekenhouders. Als je een graden of 35 vanaf het middelpunt ging kijken, zag je het niet meer goed. Of wax tegen laserstralen. Zal eens kijken of ik de url nog kan vinden.

mzzl

edit: Het werkt dus niet met dopler effect. Dat is weer iets heel anders. Het is gewoon een infarood bundel met een lambda van 904nM. eens kijken of er iets op te verzinnen valt
-----------------
Michel S formerly known as Mclain
[ This message was edited by: Michel S. on 2002-03-09 10:20 ]
Steven
Car: M536

Stealth Auto :grin:

Krijg een beetje nightrider id :smile:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

On 2002-03-09 10:08, Michel S.

edit: Het werkt dus niet met dopler effect. Dat is weer iets heel anders. Het is gewoon een infarood bundel met een lambda van 904nM. eens kijken of er iets op te verzinnen valt
-----------------
[ This message was edited by: Michel S. on 2002-03-09 10:20 ]
Ja hoor, dat heet Lasershield......
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

en is heeeeeeeeeel duur
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Kay
Contacteer:

da ken kloppe ja, Ik loop op dit moment stage bij Auto Jipp (VW/Audi). Dus ik ben de hele week in Boxmeer en rij met m'n auto op en neer.

greets kay
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

On 2002-03-09 16:42, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
en is heeeeeeeeeel duur
Ach alles is relatief. Ligt eraan hoe hard je rijdt en dus bespaart. De legaliteit hiervan staat overigens ter discussie....
Michel S.
Contacteer:

Nope. geen shield of detector. Iets heel anders. Ze richten 99 van de 100 keer op je nummer plaat. Nou is er een plaat te koop wat je voor je nummerplaat zet. Daardoor heb je hetvolgende.

De laserstralen(infarood) worden niet helemaal terug gekaats, maar hoofdzakelijk opgenomen. Daardoor kan het zijn dat het ding geen goede meeting kan maken.

Verder kun je de nummerplaat gewoon lezen als je loodrecht erop kijkt. Ga je nu naar links, recht, boven, onderen of een comobinatie ervan en je gaat verder dan een hoek van 32 graden t.o.v. de loodrechte lijn dan zie je nog maar de helft of minder van het kenteken plaatje. Dus flitsers krijgen niks dan een blur effect op je kenteken plaat.
Dus dat is wel een leuk iets ervoor.

Verder hadden ze toen speciale wax en poeder. Die wax kon je op je auto poetsen en dan werden ook een heleboel stralen opgenomen van ir, en was een goede meeting ook niet mogelijk.

Die poeder moest je mengen met verf als je opnieuw ging spuiten. Dat spul zorge ervoor dat het een soort stealth werdt. Alle stralen werden vrijwel opgenomen.

Alleen de was en de poeder kan ik niet meer vinden.

Eens kijken wat ik anders nog kan vinden.

Die nummerplaat staat trouwens op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.jamradar.com" TARGET="_blank">www.jamradar.com</A><!-- BBCode End -->

mzzl
-----------------
[ This message was edited by: Michel S. on 2002-03-09 20:16 ]
[ This message was edited by: Michel S. on 2002-03-09 20:16 ]
Paanz

Plaat voor je kentekenplaat is denk ik niet zo'n goed idee, tenminste, dat ligt er aan wat voor boete/straf er op zo'n "ernstig delict" staat. Want als ze je niet kunnen laseren zal je toch staande gehouden worden voor een nader onderzoek omdat je op de één of andere manier niet gelaserd kon worden.

Een ander verhaal is het natuurlijk als die plaatmontage je bijvoorbeeld 250 euro aan boete gaat kosten. Dat staat niet in verhouding met de boete die je hebt als je 140 rijdt waar je 50 mag :smile:

Ik heb ook wel eens zitten denken: Een lcd glas voor je achterplaat monteren, die ingeval van een flits zwart kleurt. dit zou alleen gaan als de flits eerder is en de lcd plaat zwart is voor de opname.

Overigens, inspuiten met haarlak schijnt ook te werken, en dan zou je kunnen zeggen dat je het niet wist natuurlijk. Iemand die je een loer wil draaien heeft dan op je kentekenplaten zitten spuiten zogezegd.
Stefijn

Meting gebeurt WEL mbv dopplereffect, het systeem meet nl het verschil in golflengte van het licht dat gereflecteerd is tov van het verstuurde licht.

Alleen het verschil in golflengte kan dan aangeven welke snelheid een object heeft tov van de laserbron/sensor (het dopplereffect).

Het tijdsverschil tussen versturen en ontvangen van de resp. laser en reflectie geeft alleen de afstand aan (bijv. 1 sec verschil is 300.000 km)
Anonymous

ik hoorde dat die amerikanen sinds kort bezig zijn de laatste blackbird uit elkaar te slopen

vragen we gewoon of we daar alle composiet panelen van mogen hebben en dan bouwen we inderdaad een stealth auto :smile:conclusie: NOT

of we kopen het laser kanon van NASA dat ding is sterk genoeg om op 5 km afstand een vrachtauto te doen ontploffen, en dan laseren we right back at ya (boem weg agent)
:smile:conclusie: NOT

nee weet je wat we verlagen onze auto dusdanig dat we onder de radar kunnen (laagvliegen):smile: conclusie :NOT

of we nemen net als die gast hier in heerde een carrousel nummer plaat (die draait rond en kan zo 4 nummerplaten laten zien) :smile: kost je bij controlle wel 200 uur dienst verlening en de boete waarvoor je aangehouden bent :sad: conclusie: NOT

M.A.W. als ze je willen pakken doen ze dat toch wel maar das toch ook een beetje de kick van het hard rijden

btw lasershield is ok maar wordt binnenkort ook verboden
Dirk (CRX)

Tjah, wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.. Daarom ben ik ook crimineel, laatst met 4 echte km/h gesnipt.. Jemig, serieus, nee, echt waar, ik ga de cel in!.. :lol: Maar je originele ideeën zijn wel tof :lol:
Michel S.
Contacteer:

Wat ik heb gelezen van de lasergun is dat die een straal naar je stuurt en weer opvangt. DE tijd wat dat duurt kan worden omgerekend naar afstand. In nog geen seconde later vertrekt er weer een straal en wordt er wer de afstand bepaald. De 2 afstanden worden van elkaar afgetrokken en bekeken hoeveel tijd er tussen de 2 metingen in zat. Dan wordt de snelheid berekend. en voila dat komt op je display.

Wat zijn dan de mogelijkheden tegen een lasergun:

Lasershield.--> lasergun raakt in de war door alle stralen en je krijgt jammed op je display te staan. Je bent gewoon de lul

Uprated laserschield--> deze zorgt ervoor dat de meting ook gestoord wordt, de lasergun geeft gewoon niks aan.Ook niet jammed. Dure oplossing maar wel effectief.

IR absorberende wax--> Laserstralen komen bijna niet terug en geeft dus geen meting.

IR absorberende verf substantie--> laserstralen worden vrijwel allemaal opgenomen en een meeting is niet mogelijk

Kenteken plaat--> stralen worden 50% opgenomen en de rest wordt onder aan andere hoek terug gekaats waardoor ze niet worden opgenomen door de lasergun en meeting is niet mogelijk
Kenteken plaat superieur--> Zelfde als hierboven, maar dan met een visuele blur erin bij een hoek groter dan 32 graden vanaf de loodlijn

Voor flitser apparaten had ik hetvolgende in gedachte. Een sterke IR bundel rond je kenteken plaat maken. Als die sterk genoeg is(en foto camara's en videocamara's nemen wel het infarood spectrum waar, krijgen dan gewoon een enorm felle plek bij het kenteken plaatjs. Misschien is dat wel iets.

En natuurlijk zwart licht. De lichtbundel wat van de lichtbron(lasergun of flitspaal) in omgekeerde fase terug sturen zodat deze elkaar opheffen. Helaas is deze theorie nog niet in de praktijk mogelijk gemaakt. Maar de theorie hebben we op school uitgewerkt.

Mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Anonymous

hee mc lain (waarom je naam verandert)

dat van die fase gedraaide licht stroom is alleen in theorie haalbaar denk ik

als je op hoog frequent (radio) al bijna niet de ideale 180 fasedraai kunt maken dan lijkt het mij met dergelijke frequenties min of meer onmogelijk, maar toch het idee is wel tof en mischien op andere manieren te realiseren

bvb je eerder genoemde idee wil wel

dat met die ir om je nummerplaat heen
maar wat als we nu eens de nummerplaat IR stralen laten reflecteren (door bvb in de lichtunits IR led's te douwen) en dan de plaat als spiegel gebruiken

dan straalt de plaat zelf IR af en als je dat IR veld een beetje laat wiebelen in frequentie (dmv een zelf occilatortje die zo lek is als een mandje) dan moet dat toch dezelfde uitwerking hebben, als ik me niet vergis blijft zo'n klereding van jan met de blauwe pet dan gewoon meten en meten tot ie een ons weegt (lees: lege batterij)

de lol van weerkaatsen is dat de hele nummerplaat meedoet en ze daar dus geen meting kunnen doen maar om nou me hele auto over te laten spuiten gaat mij persoonlijk wat ver

oh ja je plaat blijft dan ook gewoon leesbaar want je veranderd er niets aan, en als ze moeilijk gaan doen geef je gewoon meneer phillips de schuld want die heeft toch de lampjes gemaakt die je in de auto propt
grtz Thomas
[ This message was edited by: Thomas megane coupe on 2002-03-10 14:10 ]
Michel S.
Contacteer:

On 2002-03-10 14:08, Thomas megane coupe
wrote:
hee mc lain (waarom je naam verandert)

dat van die fase gedraaide licht stroom is alleen in theorie haalbaar denk ik

als je op hoog frequent (radio) al bijna niet de ideale 180 fasedraai kunt maken dan lijkt het mij met dergelijke frequenties min of meer onmogelijk, maar toch het idee is wel tof en mischien op andere manieren te realiseren

bvb je eerder genoemde idee wil wel

dat met die ir om je nummerplaat heen
maar wat als we nu eens de nummerplaat IR stralen laten reflecteren (door bvb in de lichtunits IR led's te douwen) en dan de plaat als spiegel gebruiken

dan straalt de plaat zelf IR af en als je dat IR veld een beetje laat wiebelen in frequentie (dmv een zelf occilatortje die zo lek is als een mandje) dan moet dat toch dezelfde uitwerking hebben, als ik me niet vergis blijft zo'n klereding van jan met de blauwe pet dan gewoon meten en meten tot ie een ons weegt (lees: lege batterij)

de lol van weerkaatsen is dat de hele nummerplaat meedoet en ze daar dus geen meting kunnen doen maar om nou me hele auto over te laten spuiten gaat mij persoonlijk wat ver

oh ja je plaat blijft dan ook gewoon leesbaar want je veranderd er niets aan, en als ze moeilijk gaan doen geef je gewoon meneer phillips de schuld want die heeft toch de lampjes gemaakt die je in de auto propt
grtz Thomas
[ This message was edited by: Thomas megane coupe on 2002-03-10 14:10 ]
Dat van dat spuiten is inderdaad te ver gezocht ervoor. Maar als je je auto zou laten spuiten zoals mij, dan kun je het best erbij doen. maar ik ben toch bang dat het de kwaliteit en het visueel beeld veknalt van de lak. Dus daar doe ik niet aan mee. Met dat zwart licht is inderdaad maar een theorie die we met 2 klasgenoten eens hebben bedacht omdat we ons verveelde. We hebben heel veel theorien gemaakt die de wetenschappers wel een jaar of 100 bezig zouden kunnen houden om dat in de praktijk uit te brengen.

Wat betreft die lampjes, dat is dus wel een goed idee. Kan ome agent mooi batterijen verslinden.

We zien wel. kijken of ik nog meer info kan opdoeken over lasergamen van ome agent.

mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Anonymous

ik denk dat ik vanavond toch maar ff naarmijn ouders rijd want hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik ga denken dat dat idee met die IR ledjes in de nummerplaat verlichting, hoe meer vertrouwen ik er in krijg

en bij mijn ouders staat de heeeeeeeeeeele grote doos met electronica onderdelen om het een en ander in elkaar te gaan bakken

ff de soldeerbout aanzetten straks en dan de dichts bijzeinde flits paal op zoeken

grtz thomas
Plaats reactie