Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Wat zou ik op de sloop moeten betalen voor een cilinderkop ?
Pieter
Contacteer:

Ik heb er nog één liggen.
Menno

Waarschijnlijk ga ik er van de week 1 strippen op de sloop. Als je serieus een kop wilt hebben, moet je 't ff zeggen. Dan haal ik 'm er af.
rev it like a rental
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

Hoi marcel ,je moet even op http://www.marktplaats.nl kijken.
Ga dan naar de rubriek auto's en dan Renault,dan staat er op de 2e of 3e bladzijde een gozer met onderdeln waaronder
een compleet blok voor 50,-!
Hij is wel vastgelopen maar als die kop goed is..Toch?
Groeten.
Menno

Verder nog mensen op zoek naar speciale onderdelen? 't is een blauwe fase 1. Als je iets zeker moet hebben, wil ik 't wel meenemen.
rev it like a rental
Anonymous

ja menno ik wil graag een cilinderKop hebben als er geen scheurtjes inzitten.
kan ik m,n flowen en een andere klep zetel laten vrezen iets grotere kleppen en een klein beetje laten vlakken :smile:
dan zit ik in iedergeval niet zonder auto
dan ken ik als die kop klaar is ff op een zaterdag morgen de kop omzetten
Menno

zijn er befaamde standaarplekken waar ze scheuren? Dan kan ik daar naar kijken en 'm meenemen voor je. (als de prijs tenminste een beetje normaal is).

Wel een stoer plan om een kop te gaan preparen. Weet je of er veel grotere kleppen in kunnen? Heb je zelf de spullen om zittingen te frezen?
rev it like a rental
Anonymous

nee ga ik laten doen
Ik ga wel ff met GT-TUNIG in de uk bellen
vragen wat voor kleppen zij monteren
en desnoods bestel ik ze bij hun
Tjabel
Car: Alpine/5gtt/16v
Contacteer:

.
Anonymous

ik heb ook al een andere nokken as van kent liggen die moet er ook in
en uiteraard ook een ander carburateur
Menno

Je gaat voor een serieus hoge toeren motortje? Klinkt erg leuk, ben benieuwd. Weet je toevallig iets van openingstijden van die nokkenas?
rev it like a rental
Michel S.
Contacteer:

hoge toeren motor??? Waarom zou het een hoge toeren motor worden omdat er een andere nok in komt en een bewerkte kop??. Uitbalanceren, verlichten en polijsten zijn toch meer de dingen die je doet om een hoge toeren motor te maken, of zie ik dat verkeerd.

Mzzl
Anonymous

Als jullie het toch over tunen hebben, weten jullie dan een bedrijf waar ik mijn 19 goed kan laten chippen??? En eventueel ook nog een adres voor nokkenassen???

Misschien krijg ik nog wel een keer een financiele mee valler...haha

Zo maar nu moet ik naar Belgie toe (Zolder).
Dus ik kan niet direct antwoorden maar ik ben er woensdag weer.

Mzzl...:wink:
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 14 mei 2001 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

Nokkenassen zijn van de bekende merken te krijgen, zoals Schrick en Kent. Ze kosten tussen de 1200 en 2000 voor een set, en volgens mij moet je bij al die dingen, vanwege de grotere lift, andere zuigers monteren, of de pockets in je zuigers bewerken. Niet echt makkelijk dus.

Een chipje kan ik eventueel nog wel aankomen. Volgens mij van Achterberg, als je serieus geintresseerd bent, zoek ik de specificaties wel ff op.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Laatst gewijzigd door Menno op ma 14 mei 2001 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

O'ja McClain, nog ff over de hoge toeren. De dingen die jij noemt zijn inderdaad bijzonder nuttig om 't spul bij hoge toerentallen ook heel te laten. Om er voor te zorgen dat 't blok ook hogere toerentallen wil draaien (standaard begint 't bij 5500 toeren allemaal fors af te nemen). moet je zorgen dat er bij die hoge toerentallen nog steeds genoeg lucht naar binnen komt. Flowen en een nokkenas met een later sluitingstijdstip voor de inlaatkleppen zijn hiervoor de middelen.
rev it like a rental
Menno

Nog ff over een gt kop,
ik heb vanavond een tijdje in zo'n ding zitten turen, maar volgens mij moet je daar best nog wel wat winst kunnen halen. zo'n ding is absoluut niet glad afgewerkt, en er zit ook een hele onaardige rand in. Oftewel, haal de tandartsboor maar weer uit de kast.
rev it like a rental
Anonymous

Menno...

Ik ben echt wel serieus hoor.
Kijk maar ff hoeveel pk's en Nm ik ermee
kan winnen, en het prijskaartje natuurlijk.

Ik hoor het vanzelf wel.
Mzzl...:wink:
Anonymous

Is de dremel ook ok menno :smile:
Menno

is een prima tooltje, heb 'm zelf ook gebruikt voor die 16V kop. Je kunt er alleen niet echt ver mee naar binnen. daarom zit ik te denken om een flexibele as voor de boormachine te kopen, lijkt me handig.
rev it like a rental
Anonymous

inderdaad menno
ik heb zo,n flex geval bij m,n dremel
ik denk dat je er in de geheele poort bij kunt.
proberen maar denk ik :smile:
-----------------
Greetings from,
Marcel van Aalst
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 16 mei 2001 0:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Contacteer:

Dan zal het bij mij wel heel lekker gaan lopen. Ik heb namelijk ook de kop geflowed. Ook de nokken-as ontbreekt niet. En alle draaiende delen van de motor zijn nu uitgebalanceerd. Moet toch wel goed komen. Ik kan niet wachten om het monster op straat te brengen, helaas moet ik best nog lang wachten totdat ik mijn auto kan laten spuiten.

mzzl
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Mclain,

Dat ding op je foto is toch van jou, ga je die overspuiten?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie