Ik wilde ff laten weten dat het erop lijkt dat mijn 19 het weer doet. Hij wilde vanmiddag in ieder geval weer starten. Moet nog ff de laatste dingen monteren en dan maar proefrijden ! Hopelijk werkt alles nog zoals het hoort.
Hou jullie op de hoogte.
Turbo_Arie (van de muzieksafari)
Hou jullie op de hoogte.
Turbo_Arie (van de muzieksafari)
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Ha Arjen,
Beter dan. Is het je nogal tegengevallen, of niet? Je had eerder gepost dat je 1 of 2 dagen erna dacht klaar te zijn, of niet?
Succes met afbouwen (altijd vervelend karwei als je nog niet weet hoe het motortje gaat presteren, vind ik
)
Beter dan. Is het je nogal tegengevallen, of niet? Je had eerder gepost dat je 1 of 2 dagen erna dacht klaar te zijn, of niet?
Succes met afbouwen (altijd vervelend karwei als je nog niet weet hoe het motortje gaat presteren, vind ik

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
Wat is flowen ook al weer precies Menno?
De kanalen in de kop bewerken zodat alles lekker glad en vloeiend is. Dit is het grapje wat tuners en racers uithalen als ze een kop bewerken. De instromende lucht heeft dan minder weerstand, zodat er meer naar binnen kan stromen. Dit levert dan weer meer vermogen op.
rev it like a rental
Hoi,
Nou het gierende was ff weg, maar het is weer terug. Vooral bij het wegrijden vanuit zijn 1 is het goed te horen. Ook bij stationair draaiende motor is het te horen als je ff gas geeft. Na een paar seconden wordt het dan weer minder. Het komt van de kant van de dynamo/distributie. Ik houd het toch op een spanrol of te strakke riem ofzo. Misschien zit de dynamo iets scheef ?
Het klinkt een beetje als een drooggelopen lagertje.
Morgen breng ik hem naar Mr Renault in Westerbork. Dan moet die er maar ff naar kijken.
Ik hou jullie op de hoogte !
En ja Memo, als het weer oke doet, neem ik hem volgend weekend natuurlijk mee.
Nou het gierende was ff weg, maar het is weer terug. Vooral bij het wegrijden vanuit zijn 1 is het goed te horen. Ook bij stationair draaiende motor is het te horen als je ff gas geeft. Na een paar seconden wordt het dan weer minder. Het komt van de kant van de dynamo/distributie. Ik houd het toch op een spanrol of te strakke riem ofzo. Misschien zit de dynamo iets scheef ?
Het klinkt een beetje als een drooggelopen lagertje.
Morgen breng ik hem naar Mr Renault in Westerbork. Dan moet die er maar ff naar kijken.
Ik hou jullie op de hoogte !
En ja Memo, als het weer oke doet, neem ik hem volgend weekend natuurlijk mee.
-
kan dat flowen ook bij een diesel?
geeft dat dan ook winst in pk's
patrick
geeft dat dan ook winst in pk's
patrick
dat gieren heb ik ook gehad bij mijn 19 16v.
Het waren toen de spanrollen.
De lagertjes waren toen kapot.
Die rolletjes waren trouwens wel duur.
volgens mij bij elkaar f350,-
Het waren toen de spanrollen.
De lagertjes waren toen kapot.
Die rolletjes waren trouwens wel duur.
volgens mij bij elkaar f350,-
Yess,yess,yess,
Ik heb mijn auto weer terug. Hij rijdt weer perfect. De distributieriem zat inderdaad iets te strak. Ik moet alles nog ff in laten lopen, maar ik heb het gevoel dat het flowen van de kop wel voor wat meer vermogen heeft gezorgd.
Later
Ik heb mijn auto weer terug. Hij rijdt weer perfect. De distributieriem zat inderdaad iets te strak. Ik moet alles nog ff in laten lopen, maar ik heb het gevoel dat het flowen van de kop wel voor wat meer vermogen heeft gezorgd.
Later
-
weet iemand of dat kan flowen bij een diesel. zo ja hoe doe je dat?
patrick
patrick
Ja, dat kan. Hoe effectief 't is weet ik niet bij een diesel. Vanwege 't relatief lage vermogen/toerental van een diesel, lijkt 't me niet superbelangrijk. Als je 't gedaan hebt, mag je je dieselpomp een beetje opschroeven.
Om 't te doen moet je de kop er af halen, iets wat misschien niet iedereen even graag doet?
Als je echt een serieuse update wilt, zou ik gaan voor een Turbodiesel, een wereld van verschil.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Om 't te doen moet je de kop er af halen, iets wat misschien niet iedereen even graag doet?
Als je echt een serieuse update wilt, zou ik gaan voor een Turbodiesel, een wereld van verschil.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Laatst gewijzigd door Menno op wo 16 mei 2001 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
Misschien tijd om op zoek te gaan naar een 1.9 dTi motor?
Ik weet niet of dat past, ik ben niet zo bekend met de nieuwere motorfamilies....
Maar die 1.9 performed wel lekker, heb ik ook in mijn Clio II liggen.
Ik weet niet of dat past, ik ben niet zo bekend met de nieuwere motorfamilies....
Maar die 1.9 performed wel lekker, heb ik ook in mijn Clio II liggen.
- Bas
- Bestuurslid
Joh, ik heb geen idee.
Het is er 1 met zo'n rare steun op het rechtervoorspatbord. Hij hangt hoog zegmaar. Verder ben ik alleen met het ophalen onder de motorkap geweest
Het is er 1 met zo'n rare steun op het rechtervoorspatbord. Hij hangt hoog zegmaar. Verder ben ik alleen met het ophalen onder de motorkap geweest

- Bas
- Bestuurslid

Moet ik je weer teleurstellen.
De enige types die ik ken zijn de F2N (1721cc), de C1J en de J6R.
Je hebt gelijk, de 1.6 zit ook zo vast. Ik moet bekennen dat het nieuwe spul me niet zo heel erg interesseert (nog). Tja, basiskennis... Voorlopig concetreer ik me op gt strippen en opbouwen in goede volgorde

-
het zou wel erg leuk zijn. maar wat kost dat? ik ben ondertussen een beetje blut aan het raken. en moet nog 4 nieuwe banden ook. wie weet een leuk setje trouwens ik heb nu 195/50 dit past precies maar wil waarschijnlijk platter. en heel misschien wel 16 of heeel heeel heeel misschien 17 inch er onder zetten.
-
- Contacteer:
Ik zat wat terug te lezen en kwam dit tegen. Nou is afgelopen vrijdag m'n distributie riem vervangen. En sindsdien suist de motor.
Het is echt als ik gas geef en gas los laat. Stationair dus niet.
Ik vermoed natuurlijk ook de distributie riem.
Vraagje nou is.. zou dit slecht zijn voor de riem. Niet toch? Het suizen is niet echt hinderlijk. Eigenlijk wel een beetje gaaf... haha
Maar in iedergeval wat is jullie mening?
Het is echt als ik gas geef en gas los laat. Stationair dus niet.
Ik vermoed natuurlijk ook de distributie riem.
Vraagje nou is.. zou dit slecht zijn voor de riem. Niet toch? Het suizen is niet echt hinderlijk. Eigenlijk wel een beetje gaaf... haha
Maar in iedergeval wat is jullie mening?
On 2001-05-13 15:07, Arjen
wrote:
Hoi Menno,
Ik heb de dynamoriem iets losser gezet en:
het gierende geluid is weg. Heeft ie toch iets te strak gestaan. Hij loopt voor de rest mooi rond, zonder bijgeluiden, en start ook perfect.
Dat was ik dus. Het is absoluut niet super voor de distributieriem en voor de spanrol. Ik ben toen naar de dealer gegaan en die zei meteen wat wij toen al dachtten. Oftewel: riem te strak. Wanneer de motor warm wordt en de poelies uitzetten komt ie nog strakker te staan. En het klinkt ook irri !
Ik heb toen meteen bij de dealer de riem iets losser laten zetten. Daarvoor hebben ze een speciaal apparaatje; om hem op de juiste spanning te zetten.
Ik heb toen meteen bij de dealer de riem iets losser laten zetten. Daarvoor hebben ze een speciaal apparaatje; om hem op de juiste spanning te zetten.
-
- Contacteer:
Zou de riem wat uitrekken? Heb inmiddels 200 km gereden met de riem zo. Is het zo dat ik terug moet naar de garage die het heeft gedaan voor me volgens jouw?
Heb 329 Euro betaald (inc btw) met keuring en bak olie verversen.
Wat vind jij?
Heb 329 Euro betaald (inc btw) met keuring en bak olie verversen.
Wat vind jij?
On 2002-03-12 21:12, Arjen
wrote:
Dat was ik dus. Het is absoluut niet super voor de distributieriem en voor de spanrol. Ik ben toen naar de dealer gegaan en die zei meteen wat wij toen al dachtten. Oftewel: riem te strak. Wanneer de motor warm wordt en de poelies uitzetten komt ie nog strakker te staan. En het klinkt ook irri !
Ik zou terug gaan. Ik heb hem toen bij de Renaultdealer goed laten zetten. Later bleek dat ie , wanneer ie warm was, nog steeds een beetje gierde. Ik ben toen terug gegaan en ze waren het met mij eens. Ze hebben hem toen meteen, gratis, nog iets losser gezet.
-
Arjen,
Dat gieren, heb je dat bij het overschakelen?
Want dan vermoed ik dat ik het zelfde probleem heb.
Marcel
Dat gieren, heb je dat bij het overschakelen?
Want dan vermoed ik dat ik het zelfde probleem heb.
Marcel
Nee, hij is nog niet klaar. Met mijn vorige post bedoelde ik: ff luiisteren naar het geluid dat Marcel O zijn 19 maakt.
De bedoeling is dat mijn blok er dit weekend uit gaat. Alles is los, maar moet ff tijd hebben om een takel te halen. Ik heb inderdaad een ruilset bij Mr Renault gehaald. deze ochtend snel nog ff een motorsteun (achterste) besteld. Als het goed is komt die morgen binnen.
De bedoeling is dat mijn blok er dit weekend uit gaat. Alles is los, maar moet ff tijd hebben om een takel te halen. Ik heb inderdaad een ruilset bij Mr Renault gehaald. deze ochtend snel nog ff een motorsteun (achterste) besteld. Als het goed is komt die morgen binnen.
-
Is best! We gaan wel ff een blokkie om om te luisteren.On 2002-03-13 18:50, Arjen
wrote:
Bij het overschakelen was het ook wel te horen. Vrijdagavond ff luisteren?
Marcel