Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Serge1916V

Hoi,

Ik wil alleen hier even doorgeven dat als je ABS lampje soms aan gaat of soms doen je electrische ramen het niet of je centrale vergrendeling gaat er soms niet op. En zo zullen er nog wel meer rare storingen zijn.
Als je dus meerdere electrische storingen hebt laat dan je Relaiskastje nakijken.
Want soms ging mijn ABS lampje aan tijdens het rijden. Een keer was het zelfs dat mijn ABS lampje aan ging en tegelijkertijd ging ook mijn handrem lampje aan, wat dus ook het "STOP" lampje is. Dus ikke remmen en toen bleek ineens dat mijn pompje van mijn rem het niet deed en ik dus geen druk meer had op mijn rem. :sad:
Dusi k had zo 10 mins gewacht en toen werkte het weer. daarna is dat nog wel wat vaker gebeurd.
Ik stond toen met allemaal vraagtekens.
Wat zou dat nu weer kunnen zijn.
Ik mijn auto weggebracht en hebben ze mijn expansievat vervangen. Daarna ging het weer een hele tijd goed en na 3 weken was het weer precies hetzelfde. Dus weer weggebracht, nu naar een echt renault dealer. Maar dat lampje ging dus soms aan en niet altijd. Elke keer als ie bij de garage stond ging het lampje niet aan en konden ze niks vinden. Dus waren ze ermee gaan rijden en op het moment dat het lampje aan ging hebben ze alles doorgemeten.
Toen bleek mijn ABS sensor kapot te zijn bij mijn rechter voorwiel. :sad:
Ik dus weer rijden en 1 maand later was het weer FEEST :sad:
Weer mijn rem die het even niet deed. Toen dus weer mijn auto weggebracht en hebben gekeken wat het kon zijn, voor de derde keer.
Bleek in mijn Relaiskastje(dat zit onder he ruitenwisser, niet bij de accu maar precies aan de andere kant. Daar komen heel veel contacten samen en die zaten helemaal vol met corosie!!! Zo'n relaiskastje met kabelbindel kosten trouwens 1400 euro excl. BTW. Daar word je niet bepaald vrolijk van.
Maar eindelijk opgelost!!! :smile:

Greets

Serge :wink:
Anonymous

Mijn advies bij problemen met ABS systemen:

Ze voegen niks toe, 't is alleen handig voor onervaren rijders, die bij een noodstop niet kunnen sturen/remmen. Met andere woorden: sloop het eraf en monteer een fatsoenlijk remsysteem.
Bart V

Dat relais kastje is alleen voor je abs. Een storing in je electrische ramen en verlichting enzo hebben zou ik daar niet zoeken, dat zit gewoon in de zekeringskast onder je dashboard kassie.

Laterz
Arjen

En dan ook meteen ff het verstelbare stuur eruit (gebruik je toch nooit), achterbank bij het grofvuil zetten en bijv. toerenteller eruit slopen (heeft een ervaren rijder toch niet nodig) !!!! (lol)
Paanz

Daar maak je nou een geintje over hè, maar ik ging laatst zonder tellerbakkie rijden (ff lampjes halen die kapot waren vanhet bakkie) en had echt het idee dat het veel leuker en harder ging. Je zit dan niet op die traag stijgende naalden te kijken, maar je moet gewoon zelf maar uitvogelen of je niet veel te hard rijd om een bepaalde bocht te halen. En je auto trekt dan veel harder ook voor je gevoel.

probeer het maar een keer :grin:
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
Arjen

Ik rij nu zonder dashboard rond ! Veel spannender en veel meer ruimte in de auto!
Bart V

On 2002-02-26 20:33, Arjen
wrote:
En dan ook meteen ff het verstelbare stuur eruit (gebruik je toch nooit), achterbank bij het grofvuil zetten en bijv. toerenteller eruit slopen (heeft een ervaren rijder toch niet nodig) !!!! (lol)
:lol: :lol:
catrinus

On 2002-02-26 21:46, Arjen
wrote:
Ik rij nu zonder dashboard rond ! Veel spannender en veel meer ruimte in de auto!
:lol: met je 11 of met de 19 :lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Arjen

Nee, met de 19 natuurlijk!

Bij mijn 11 heb onderhand trouwens ook alle draden op/onder/aan het dashboard losliggen. Ik krijg hem nog steeds niet aan de praat op benzine, al heb ik alle relais nu wel gevonden. Moet nog maar ff goed op de schema's kijken en de relais doormeten. Op het oog zijn ze goed, maar klikken ho maar.
catrinus

Hmmmm minder.
There will be plenty of time to rest when your dead
Plaats reactie